دسته‌بندی نشده

کالری ۱۰۰ گرم توت تازه و خشک چقدر است ؟

کالری توت

توت سفید از جمله میوه هایی به شمار می رود که به دلیل شیرینی مطبوع و ظاهر جذابی که دارد، کمتر کسی میتواند دربرابر آن مقاومت کند.

قصد داریم در این مقاله بیشتر به کالری توت سفید بپردازیم و بررسی کنیم که آیا باید کالری آن را در رژیم لاغری جدی بگیریم یا خیر.

خواص توت سفید بر کسی پوشیده نیست. زیرا از دیرباز در طب سنتی کشورهای مختلف از آن به وفور استفاده می‌شد. امروزه (میوه، برگ درخت، ریشه و ساقه گیاه توت سفید) در مصارف مختلف پزشکی،‌ کاربرد و جایگاه ویژه ای دارد.

کالری و ارزش غذایی توت سفید تازه

هر 100 گرم توت سفید تازه دارای 43 کالری می باشد. یعنی تقریبا هر عدد توت تازه 2 کالری دارد.

مواد تشکیل دهنده مقدار 100 گرم
کالری ۴۳
کلسیم ۱۹ میلی گرم
چربی ۰/۳ گرم
آهن ۸ میلی گرم
قند ۸ گرم
فیبر ۱/۷ گرم
کربوهیدرات ۹/۸ گرم
پروتئین ۱/۴ گرم
آب ۸۰٪

کالری توت

کالری و ارزش غذایی توت خشک

هر 100 گرم توت خشک دارای 365 کالری می باشد.

مواد تشکیل دهنده مقدار 100 گرم
کالری ۳۶۵
چربی ۱/۳۰ گرم
آب ۸ گرم
کلسیم ۲۰۴ میلی گرم
قند ۱۲ گرم
آهن ۹/۵ میلی گرم
فیبر ۱/۷ گرم
فسفر ۱۹۸ میلی گرم
کربوهیدرات ۸۶ گرم
پتاسیم ۱۰۷۳ میلی گرم
پروتئین ۱/۸۸ گرم
سدیم ۲۰ میلی گرم

خواص توت سفید

خواص توت سفید بی شمار است اما در این مقاله به مهمترین خاصیت‌های توت سفید پرداخته است. باز هم لازم به یادآوری است که مصرف هر نوع میوه یا غذایی باید به اندازه و گاهی طبق نظر پزشک باشد. بنابراین چنانچه مشکل گرم مزاجی یا سایر بیماری‌ها را دارید که با خوردن توت سفید تشدید می‌شوند، حتماً از مصرف بی رویه آن پرهیز کنید.

خواص توت برای قلب

اعضای بدن انسان طوری طراحی شده‌اند که تحت فرمان قلب و مغز فعالیت می‌کنند. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، لازم است قلب و مغزی همواره سالم داشته باشید. توت سفید به دلیل داشتن چربی مفید، مانع جذب کلسترول مضر می‌شود.

این ویژگی یکی از مهمترین فواید توت سفید است و همین کافی است تا سلامت قلب و مغز شما تضمین شود. استفاده از توت سفید در رژیم غذایی افراد سالم نیز پر فایده است زیرا موجب افزایش HDL خون می‌شود.

قلب نیز برای سلامتی به تولید HDL در بدن نیاز دارد. مصرف این میوه موجب تقویت قلب، جلوگیری از سکته قلبی و مغزی می‌شود.

خواص توت برای مو و پوست

پوست برای این که جوانی و طراوت خود را حفظ کند به صورت روزانه باید از ویتامین C تغذیه کند. از طرفی برای تقویت رشد مو نیاز بدن به منابع روی و آهن نیاز دارد.

این در حالیست که یکی از بهترین خواص توت سفید، وجود مقدار زیادی ویتامین C و آهن در ساختار شیمیایی آن است. بنابراین یکی از راه‌های جوان سازی پوست و بهبود رشد موی سر، مصرف به اندازه توت سفید است.

میوهٔ توت سفید آبرسانی پوست را به خوبی انجام می‌دهد. اما چون ان میوه در تمام طول سال وجود ندارد، می‌توان از روغن برگ درخت توت برای پوست و مو استفاده کرد.

خواص توت برای دیابت

معروف ترین ویژگی توت سفید از میان خواص توت سفید، درمان دیابت است. البته دیابت بیماری نیست که به تنهایی با تغذیه درمان شود. اما مصرف قندهای طبیعی و داشتن رژیم غذایی سالم بر پروسه درمان این بیماری بسیار مؤثر است.

توت سفید دارای گلوکز طبیعی است و این نوع قند در بدن به راحتی جذب می‌شود و انسولین طبیعی تولید می‌کند. به همین دلیل اغلب پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند در مصرف مواد قندی حتماً از توت سفید غافل نشوند.

کالری توت

خواص توت برای کبد

برای داشتن بدنی سالم، کبد سالم نیاز است. کبد نیز وظیفهٔ افزایش سلامتی بدن را با تصفیه خون و دفع سموم انجام می‌دهد. یکی دیگر از خواص توت سفید این است نقش کمک رسان به کبد را ایفا می‌کند و موجب تسریع تصفیه خون می‌شود. کسانی که از مشکلات کبدی رنج می‌برند، بهتر است در رژیم غذایی خود حتماً توت سفید تازه یا خشک را بگنجانند.

خواص توت برای گوارش

خوردن خوراکی‌های سرشار از فیبر، راه حل سنتی و دیرینه برای درمان اختلالات گوارشی است. یکی دیگر از خواص توت سفید ساختار سرشار از فیبر است و مصرف آن به صورت ناشتا برای درمان نفخ و یبوست و تقویت سیستم هاضمه بسیار مفید است. همین امر در تناسب اندام نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

توت برای کاهش وزن

از آنجائی که سلامت سیستم هاضمه بدن، عامل مهم و ضروری در تناسب اندام و کاهش وزن است، بهتر است به جای مصرف قندهای مصنوعی و مضر، از قندهای طبیعی برای درمان چاقی استفاده شود.

یکی از بهترین جایگزین‌های قند مصنوعی، توت سفید تازه و خشک است. با گنجاندن توت سفید در انواع رژیم غذایی از خواص توت سفید و منفعت آن برای سلامت بدن خود بهره مند شوید و هرچه سریع‌تر به وزن دلخواه برسید.

خواص توت برای سرماخوردگی

پیشتر در مورد وجود ویتامین C در توت سفید صحبت شد. این ویتامین در تسریع بهبود سرماخوردگی و افزایش ایمنی بدن بسیار مؤثر است. از خواص توت سفید این است که در دوران سرماخوردگی از جوشاندهٔ یا ریشه یا برگ درخت توت سفید استفاده کنید.

این جوشانده نقش آنتی بیوتیک دارد و باعث کاهش التهابات گلو و ریه و در نهایت درمان سرماخوردگی می‌شود.

چگونه کالری توت سفید را بسوزانم ؟

برای سوزاندن کالری توت سفید لازم نیست تلاش چندانی از خودتان نشان بدهید. البته اگر پایبند به رژیم میوه خواری هستید، با انجام ورزش های زیر میتوانید مقدار کالری دریافتی از توت سفید یا هرنوع میوه دیگری را مصرف کنید:

  • پیاده روی ( 3 متر در ساعت): 16 دقیقه
  • دویدن (6 متر در ساعت): 6 دقیقه
  • دوچرخه سواری ( 10 متر در ساعت): 8 دقیقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا