دسته‌بندی نشده

هر یک عدد گز چقدر کالری دارد ؟

کالری گز چقدر است ؟

همانطور که می‌دانید گز داری مغز پسته با مغز بادام یا مخلوطی از هر دو مغز است که همین این شیرینی را بسیار مقوی کرده است. از نظر میزان کالری، تفاوت چندانی میان هر تکه از گز حاوی مغز بادام یا مغز پسته وجود ندارد.
همچنین از نظر کالری، گزی که داخل آرد باشد (گز آردی) با گزی که در بسته‌ بندی جداگانه (گز لقمه ای) باشد تفاوت چندانی ندارند. اما باید دقت کرد که در صد مغز در گزهای مختلف متفاوت است و کیفیت ها نیز متفاوت است و همین موضوع به همان میزان که در قیمت گز موثر است در کالری نیز تفاوت ایجاد می‌کند.
با این حال ما در این مطلب، کالری گز ۲۰ در صد رابطور تقریبی در نظر گرفته ایم.

هر ۱۰۰ گرم گز (۲۰ درصد)، حدود ۳۸۰ کیلوکالری انرژی دارد.
یک عدد گز ۱۰ گرمی، حاوی حدود ۳۸ کیلوکالری انرژی است.

کالری گز

شیرینی گز نقش موثری در افزایش انرژی بدن و تقویت عمومی بدن دارد. گز هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد و کم‌خونی را هم برطرف می‌کند. این شیرینی به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، لوتئین و زآگزانتین خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد؛ بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

گز تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد؛ این شیرینی بینایی و قوای جنسی را هم تقویت می‌کند. این شیرینی اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد و برای زنان باردار نیز مفید است، اما در مصرف آن حتما باید احتیاط و اعتدال را رعایت کنند.

ارزش غذایی گز

این شیرینی خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و به از بین بردن عفونت‌های بدن کمک می‌کند. گز همچنین به زیبایی و شادابی پوست و مو کمک شایانی می‌کند.
با تمام این اوصاف به هیچ وجه نباید در مصرف گز زیاده‌روی شود، زیرا مصرف بیش از اندازه این شیرینی، سردرد و بی‌قراری را به همراه دارد. همچنین به دلیل بالا بودن کالری گز و قند و چربی آن باعث چاقی و فشار خون می‌شود.

حتماً بخوانید:

منبع : ستاره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا