دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بیسکویت دارچینی ترد و خوشمزه بدون شیر

بیسکویت دارچینی خانگی

بیسکویت دارچینی یکی از انواع بیسکویت های محبوب بین‌المللی است که معمولا در کنار نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت دارچینی در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
آرد قنادی ۱٫۵ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
شکر ⅓ لیوان
روغن مایع ⅓ لیوان
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری

بیسکویت دارچینی خانگی

طرز تهیه بیسکویت دارچینی

مرحله اول
برای تهیه بیسکویت دارچینی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

نکته: حرارت فر برقی را باید ۱۵ تا ۲۰ درجه کمتر از فر گازی قرار دهیم.

مرحله دوم
در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و پودر دارچین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی مواد را به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم
پس از اینکه ترکیب تخم مرغ پفکی و حجیم شد، روغن مایع را اضافه می کنیم و در حد چند ثانیه دیگر مواد را هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس آرد را دو تا سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و ۱ لیوان از ترکیب آرد را به مواد درون کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را ابتدا با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم
حالا باقیمانده آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر دیگر به دست نچسبد. پس از اینکه خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

نکته: توجه داشته باشید که این خمیر نیازی به استراحت ندارد.

عکی بیسکویت دارچینی

مرحله ششم
خمیر را به سطح کار منتقل کرده و با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای قالب زده شده را درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم
در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بیسکویت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا