دسته‌بندی نشده

طرز تهیه حلوا مرمری خوشمزه، مقوی و مجلسی

مواد لازم حلوای مرمری

آرد سفید ۲۵۰ پیمانه
آرد نخودچی ۱۲۰ پیمانه
پودر قند ۱۲۰ پیمانه
کره ۱۵۰ پیمانه
شکلات سفید ۱۵۰ پیمانه
شکلات تلخ ۱۵۰ پیمانه
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای مرمری

طرز تهیه حلوای مرمری

برای تهیه حلوای مرمری مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط کاملا هماهنگ و نرم شود. در ادامه آرد سفید را درون یک تابه مناسب الک می کنیم.

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان آرد سفید را از تابه خارج کرده، سپس آردنخودچی را درون تابه الک می کنیم.

در ادامه تابه را مجددا روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۶ تا ۷ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی نیز کاملا برطرف شود. توجه داشته باشید آرد نخودچی سریع می سوزد از آن غافل نشوید و به صورت مداوم هم بزنید.

حلوا

در این مرحله تابه را از روی حرارت برداشته و آرد نخودچی را با آرد سفید مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک کرده و مجددا به تابه بر می گردانیم، سپس کره به دمای محیط رسیده را به تابه می افزاییم.

حالا آرد را با کره به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد حالت خمیری پیدا کند و بلافاصله تابه را از روی حرارت برداشته، سپس به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه شکلات سفید و تلخ را به صورت جداگانه روی بخار آب بنماری می کنیم.

زمانی که شکلات ها ذوب شدند، شکلات سفید را به همراه پودر زنجبیل به یکی از قسمت های حلوا اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه شکلات تلخ را به همراه پودر دارچین به قسمت باقی مانده می افزاییم.

حتماً بخوانید:

در این مرحله دو قسمت حلوا را درون یک ظرف مناسب ریخته و کمی هم می زنیم تا حالت مرمری پیدا کند. توجه داشته باشید حلوا را زیاد هم نزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند در حدی که کمی رنگ ها کمی ترکیب شوند کافی است.

دسر حلوا

در ادامه حلوا را درون قالب های سیلیکونی می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا درون قالب کاملا منجسم شوند، سپس قالب را به مدت ۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا سفت شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم.

حالا حلوا های سفت شده را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. بنابر سلقیه می توانید پودر دارچین و پودر زنجبیل را حذف کرده، سپس به جای آنها از پودر هل استفاده کنید. در نهایت حلوا را با چای سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا