دسته‌بندی نشده

طرز تهیه حلوا بدون آرد جدید و مجلسی

طرز تهیه حلوا بدون آرد ساده و بی دردسر با طعم عالی

حلوا بدون آرد از حلوهای سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مراسم های ختم مورد استفاده قرار می گیرد. طرز تهیه حلوا بدون آرد ساده مناسب برای مجالس ختم و فاتحه ای در روز های پنجشنبه، یک حلوای مقرون به صرفه و کم هزینه برای خانواده های کم درآمد و ضعیف. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا بدون آرد در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا بدون آرد ساده

بیسکویت پودر شده ۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
کره ۲ ق غذا خوری
شیر ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
هل و زعفران به مقدا لازم

حلوا بدون آرد

طرز تهیه حلوا بدون آرد

ابتدا باید بیسکویت دلخواه را خرد کنید. شما می توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده کنید ولی بیسکویت های پتی بور ساده گزینه خوبی برای تهیه این حلوا هستند. برای خرد کردن مواد را داخل غذاساز یا ۱۲۳ ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودر شود.
در ادامه باید شربت مخصوص این حلوا را تهیه کنید برای این کار شیر و شکر و کمی زعفران و پودر هل تازه کوبیده شده را داخل قابلمه بریزید و مداوم هم بزنید دقت کنید نباید شیر بجوشد و قل بزند در حدی که شکر ذوب شود و شیر گرم شود کافی می باشد. پودر بیسکویت تهیه شده را یک بار از الک رد کنید تا یکدست شود.

حتماً بخوانید:

پودر بیسکویت را داخل تابه بریزید و برای ۵ دقیقه تقت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و بعد کره و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید. دقت کنید حرارت باید متوسط باشد و بیسکویت نباید زیاد تغییر رنگ دهد. حرارت را کم کنید تا در مرحله بعدی شربت تهیه شده را اضافه کنید.

شربت را به کمک ملاقه کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا کم کم جمع شود. اگر می خواهید حلوا را ماسوره بزنید نیاز نیست گهواره کنید و همین که حلوا جمع شد از روی حرارت بردارید و داخل قیف بریزید و اگر می خواهید داخل دیس بکشید کافی است دو دسته تابه را گرفته و به سمت چپ و راست حرکت دهید تا حلوا گهواره شود.

حلوا بدون آرد

نکات کلیدی در تهیه حلوا بدون آرد سریع

شیر اصلا نباید بجوشد و بیسکویت باید پودری و الک شده باشد تا بافت حلوا نرم و لطیف شود.
می توانید هل را حذف کنید و یا از دانه هل استفاده کنید و در انتها خارج کنید.
میزان افزودن زعفران به سلیقه خود بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا