دسته‌بندی نشده

از چه سنی می توان به کودک حلوا ارده داد ؟

سن دادن حلوا ارده به نوزاد

حلوا شکری کالری بالایی دارد بنابر این برای کودکان و افراد مسن مفید است زیرا انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
کودکان برای تقویت قدرت یادگیری، حافظه و بهبود عملکرد ذهنی خود بهتر است در وعده صبحانه حلوا شکری مصرف نمایند.
بعضی از کودکان و نوزادان به کنجد حساسیت دارند که باید توجه کنید به این موضوع که حلوا ارده انها را دچار حساسیت نکند.
از یک سالگی به بعد کم کم می توانید حلوا ارده را وارد غذای نوزاد خود کنید.

نوزاد تا قبل از 6 ماهگی، فقط باید از شیر مادر تغذیه کند. بعد از 6 ماهگی، می‌توان غذای کمکی را شروع کرد. اما زمانی که می‌گوییم غذای کمکی، قطعا منظورمان غذای سنگینی مانند ارده نیست! بلکه پوره هویج، پوره سیب زمینی، حریره بادام و غذاهای این چنینی را مدنظر داریم. شما تا 1 سالگی اجازه وارد کردن حلوا ارده به غذای نوزاد را ندارید.

بعد از 1 سالگی ، به احتمال زیاد همچنان ارده برای معده فرزندتان سنگین است و او را آزار می‌دهد. حالا به نظر شما، ارده از چند سالگی مجاز است؟ بهتر است تا زمانی که فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شد، وارد کردن ارده به برنامه غذایی او را متوقف کنید. می‌توانید از 4 سالگی، ارده را به کودک پیشنهاد بدهید.

خواص حلوا ارده

آشنایی با خاصیت حلوا ارده برای کودکان بالای 1 سال

حلوا ارده یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی به ویژه در وعده صبحانه است که به دلیل میزان کالری بالای موجود در آن برای تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن به ویژه گروه سنی کودکان بسیار مفید میباشد.

مصرف این ماده غذایی مقوی و انرژی زا، به ویژه در مناطق سردسیر به عنوان یک منبع غذایی اصلی قابل توجه بوده، در تولید این فرآورده، نسبت هایی از مخلوط شکر – گلوکز، عصاره ریشه چوبک و ارده (ارده، عبارت است از مایع روغنی که از دانه کنجد پوست گیری شده، برشته و آسیاب شده به دست می آید) را به گونه ای با یکدیگر می آمیزند که فرآورده ای جامد از امولسیون روغن کنجد (به صورت ارده کنجد) در مخلوط شربت قند بـه دسـت آید.

حتماً بخوانید:

خواص حلوا ارده بسیار مشابهت به خواص کنجد داشته، تامین انرژی مورد نیاز بدن، بهبود عملکرد ذهن، افزایش قدرت یادگیری کودک، تسکین درد مفاصل، درمان اختلالات کبد و کلیه، کمک به درمان و رفع کم خونی در کودکان و … از مهمترین خواص حلوا ارده و فواید مصرف آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا