دسته‌بندی نشده

چگونه به بام استانبول یا تپه کامیکا (چاملیجا) سفر کنیم ؟

تپه های چاملیجا استانبول و چشم اندازی خیره کننده

از دوران عثمانی، بام استانبول به عنوان یک مکان ایده‌آل برای دیدن شهر استانبول از منظر پرنده شناخته می‌شود و قرن‌هاست که عاشقانه پذیرای بازدیدکنندگان خود می‌شود و خاطراتی بی‌ انتها را در خاطر آنها جا می‌گذارد. این تپه در اشعار، ترانه‌ ها و آثار ادبی زیادی تسبیح شده و در فیلم‌های باستانی ترکی به تصویر کشیده شده است.

بام استانبول یا تپه کاملیکا، یکی از هفت تپه‌ی استانبول، از دو تپه بزرگ و کوچک تشکیل شده است و بازدیدکنندگان محلی و گردشگران را به خود جلب می‌کند، تپه کاملیکا به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در استانبول شناخته می‌شود بهترین مکان برای دیدن منظر تنگه بسفر از تپه کاملیکا است.

در ادبیات و شعر، استانبول به خاطر هفت تپه شهرش شناخته می‌شود، و بام استانبول یا تپه کاملیکا بلندترین این هفت تپه‌هاست. تپه کاملیکا، که در منطقه اوسکودار واقع شده، در آهنگ‌ها نیز از آن یاد شده است. از این تپه می‌توان به زیباترین غروب آفتاب در سراسر شهر دسترسی پیدا کرد. از جمله مناظر قابل مشاهده از تپه کاملیکا می‌توان به جزایر شاهزاده، سلطان احمد، سلیمانیه و اورتاکوی اشاره کرد.

بام استانبول

تپه کاملیکا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: بزرگ و کوچک کاملیکا. بدون شک، این مکان برای علاقه‌مندان به تماشای پانورامای استانبول، تنگه بسفر و مناظر غروب جذابیت فراوانی دارد. علاوه بر مناظر دیدنی تپه، در این منطقه کافه‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید لحظات لذت بخشی را در آنها تجربه کنید.

تپه Camlica منظره پانورامایی بی نظیری از تنگه بسفر ارائه می دهد و آن را به مکان مورد علاقه عکاسان تبدیل می کند. غروب خیره کننده بام استانبول یا تپه کاملیکا یک پس زمینه زیبا برای عکس های به یاد ماندنی فراهم می کند. این تپه در شب به همان اندازه مسحور کننده است، با نورهای خیره کننده پل که بر روی دریا منعکس می شود.

جاذبه‌های تپه کاملیکا

منظره بام استانبول یا تپه Camlica

در طول فصل لاله در ماه آوریل، رنگ های زنده گل ها زیبایی تپه Camlica را افزایش می دهد. عکاسان عروسی اغلب این مکان زیبا را برای جلسات عکاسی انتخاب می‌کنند و به مکانی محبوب در بین مسافران عرب تبدیل شده است. نام عربی تپه، تل آرایس، به “تپه عروسی” ترجمه شده است که نشان دهنده فضای رمانتیک آن است. این تپه با درختان کهنسال، گل های پر جنب و جوش، لاله ها و هوای تازه آراسته شده و محیطی مسحور کننده را ایجاد کرده است.

مسجد جامع چاملیجا

دسترسی به بام استانبول یا تپه کاملیکا

برای رسیدن به بام استانبول یا تپه کاملیکا از مکان‌های مختلف در استانبول، راه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه، اطلاعاتی در مورد نحوه رسیدن به این مکان از مناطق مختلف شهر آورده شده است:

از منطقه تقسیم: از ایستگاه اتوبوس در میدان تقسیم استفاده کنید و اتوبوس شماره 129T را بگیرید.
در ایستگاه Kısıklı از اتوبوس پیاده شوید.
پس از پیاده‌روی از این ایستگاه، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یا به دنبال علائم جاده به بالای تپه بروید.

از منطقه Kadıköy: از ایستگاه اتوبوس مقابل اسکله Kadıköy اتوبوس شماره 14F را بگیرید.
در ایستگاه کورال از اتوبوس پیاده شوید و به سمت بام استانبول یا تپه کاملیکا بروید.

از منطقه بشیکتاش: از میدان بشیکتاش به اتوبوس شماره 129T سوار شوید.
در ایستگاه کیسکلی از اتوبوس پیاده شوید، همان مسیر تقسیم را دنبال کنید.

از منطقه سلطان احمد: این مسیر کمی پیچیده‌تر است.
از ایستگاه سلطان احمد به تراموا T1 کاباتاش سوار شوید.
در ایستگاه Sirkeci از تراموا پیاده شوید.
ایستگاه بزرگ Marmaray را مقابل خودتان مشاهده خواهید کرد.
سوار Marmaray به سمت Söğütlüçeşme شوید و در ایستگاه Üsküdar پیاده شوید (تنها 4 دقیقه توقف).
از اینجا، بدون خروج از ایستگاه، به مترو M5 Çekmöy بروید و در ایستگاه Kısıklı پیاده شوید.

باید بررسی کنید که قطارها به کدام سمت حرکت می‌کنند، می‌توانید از نگهبان اطلاعات بیشتری دریافت کنید. پس از پیاده شدن از ایستگاه مترو، به مدت 20 دقیقه به سمت بام استانبول یا تپه کاملیکا بروید.
می‌توانید از برنامه‌های نقشه استفاده کنید یا برای پیاده‌روی خود از تاکسی استفاده کنید.
توصیه می‌شود قبل از سفر، جزئیات بیشتری از جمله زمان‌بندی حمل‌ونقل عمومی و مسیرها را از منابع معتبر یا نقشه‌های شهری به دقت بررسی کنید.

تپه های چاملیجا

چه زمانی برای رفتن به تپه چاملیجا استانبول مناسب است؟

در تمامی فصول سال بازدید از تپه های چاملیجا فوق العاده زیبا است، ولی بهترین زمان برای بازدید از تپه های چاملیجا استانبول فصل بهار می باشد. در این فصل وقتی که از تپه صعود می کنید گل های وحشی و لاله های شکوفه زده را مشاهده خواهید کرد که فضایی بَس، شگرف و چشم نواز است.

حتماً بخوانید:

پرندگان در حال مهاجرت نیز، از زیبایی های دیگر تپه های استانبول است. در فصل بهار آب و هوای استانبول فوق العاده بوده و گردشگران بسیاری تمایل دارند تور استانبول را خریداری کنند، تا از تپه چاملیجا استانبول و دیگر دیدنی های شهر استانبول بازدید نمایند. پس همین الان برنامه ریزی سفر خود را برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول آغاز کنید.

بام استانبول یا تپه کامیکا

در تپه های چاملیجا استانبول، مکانی برای استراحت وجود دارد؟

با توجه به موقعیت عالی تپه های چاملیجا استانبول از نظر گردشگری، رسیدگی های بسیاری به این مکان شده و امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران تور استانبول در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا