دسته‌بندی نشده

چرا از بین تورهای ترکیه تور استانبول محبوبیت ویژه ‌ای دارد

همین موضوع سبب شده است تا افراد بسیار زیادی بین انواع مختلف تور ترکیه lahzeakhar دچار تردید شده و ندانند که کدام تور را انتخاب کرده و به کدام شهر ترکیه سفر کنند. با این حال آمارها نشان می ‌دهد که در بین تورهای کشور ترکیه، تور استانبول جایگاه ویژه ‌ای داشته و گردشگران عموما ترجیح می ‌دهند تا به شهر استانبول سفر کرده و از آن بازدید کنند.

با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا تور استانبول محبوبیت زیادی بین گردشگران داشته و چرا گردشگران و توریست ‌ها این شهر را به عنوان مقصد نهایی سفر خود به ترکیه انتخاب می‌ کنند.

دیدنی های استانبول

دیدنی های استانبول

اگر علاقه مند هستید تا با شرکت در یک تور ترکیه lahzeakhar به شهر استانبول سفر کرده و از این شهر دیدنی بازدید کنید، لازم است تا پیش از سفر خود، با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر آشنا شوید، به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا نگاهی به جاذبه های گردشگری استانبول انداخته و این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم.

ویالند

برای افرادی که عاشق تفریح و خوشگذرانی هستند، ویالند استانبول بهترین جاذبه گردشگری به شمار می رود. ویالند در واقع یک شهربازی موضوعی در شهر استانبول ترکیه است که عموم افراد این شهربازی را به نام دیزنی لند استانبول می شناسند.

اگر علاقمند هستید تا از یک شهربازی خاص و فوق العاده در شهر زیبای استانبول دیدن کنید، حتماً سری به ویالند زده و از این شهربازی موضوعی بازدیدی داشته باشید و لحظات فوق العاده ای را در این مکان تجربه کنید.

مسجد سلیمانیه

یکی از مهم ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول، مسجد سلیمانیه است. این مسجد تاریخی و بزرگ که قدمت آن به دوره حکومت عثمانی و پادشاهی سلطان سلیمان اول باز می گردد، با معماری خاص اسلامی بیزانسی خود یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شهر استانبول است.

مهم ترین ویژگی این مسجد زیبا ارتفاع گنبد آن است که می توان آن را بلندترین گنبد در بین تمامی مساجد دنیا نامید. گنبد مسجد سلیمانیه ۵۳ متر ارتفاع دارد و همین گنبد زیبایی خاصی به این مسجد داده است.

خیابان استقلال استانبول

اگر علاقه مند به گردش هستید و دوست دارید تا در کنار پیاده روی در شهر استانبول خرید های فوق ‌العاده ‌ای از برندهای مطرح داشته باشید، می توانید سری به خیابان استقلال استانبول زده و از این مکان بازدید کنید.

خیابان استقلال یکی از بخش‌های قدیمی این شهر به شمار می رود که در راستای مدرن سازی کشور ترکیه، این منطقه نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شده است و حالا به شکل مدرن و امروزی در آمده است. شما می توانید در این خیابان زیبا مغازه ها و بوتیک‌ های مختلفی را مشاهده کنید. عموم برندهای مطرح به خصوص برند های حوزه پوشاک شعبه ای بسیار بزرگ در خیابان استقلال استانبول دارند.

ایاصوفیه

ایاصوفیه یک کلیسای بیزانسی بود که از آن به عنوان یکی از بزرگترین کلیسای جهان نیز یاد می شود. در سال ۱۴۵۳ میلادی و با اوج گیری حکومت اسلامی در کشور ترکیه این بنا تبدیل به مسجد شد. امروزه ایاصوفیه یکی از دیدنی های زیبا و خاص شهر استانبول ترکیه است که می ‌توانید با تماشای آن اوج عظمت معماری و تمدن دوره عثمانی را به نظاره نشینید.

خرید از استانبول

خرید از استانبول

گردشگرانی که به شهر استانبول سفر می‌ کنند، خرید از این شهر را در برنامه خود قرار می‌ دهند. وجود مراکز خرید لوکس مثل کانیون، جواهیر و… باعث شده تا این شهر مقصد افرادی شود که عاشق خرید کردن هستند.

شما علاوه بر مراکز خرید شهر زیبای استانبول می ‌توانید در خیابان های مشهور این شهر نیز از برندهای مطرح وسایل مختلفی را خریداری کنید. از مهم ترین خیابان های استانبول می توان به خیابان بغداد، خیابان بهاریه، خیابان استقلال و… اشاره کرد.

از آنجایی که خرید در شهر استانبول اهمیت بسیار زیادی دارد، شاهد آن هستیم که در دوره ‌ای از سال جشنواره موسوم به جشنواره خرید در این شهر برگزار می ‌شود. این جشنواره در حد فاصل 7 تا ۲۹ ژوئن برگزار شده و برندهایی که در شهر استانبول شعبه دارند با تخفیف بسیار خوبی محصولات خود را در این تاریخ به مشتریان خود عرضه می‌ کنند.

اگر به دنبال آن هستید تا در شهر استانبول خرید خوبی را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که در وهله اول در دوره برگزاری جشنواره خرید به استانبول سفر کرده و یا در زمان ‌هایی که گردشگران کمی به این شهر می آیند سری به پاساژهای استانبول زده و خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید.

دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر

یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام سفر به یک شهر جدید، آشنایی با سیستم حمل و نقل آن است. شهر استانبول دارای سیستم حمل و نقل قدرتمندی است که این سیستم شامل تاکسی ‌ها، اتوبوس ‌ها، کشتی‌ ها، تراموا و… می شود. علاوه بر سیستم ‌های گفته شده در این شهر مترو نیز وجود دارد که با چندین خط می تواند شما را به بخش های مختلف شهر استانبول برساند.

قیمت بلیط تک سفره در سیستم حمل و نقل عمومی شهر استانبول ۲.۶ لیر بوده و اگر به صورت ماهانه اشتراکی را خریداری کنید، می توانید تنها با پرداخت ۲۰۵ لیر به صورت آزادانه از سیستم حمل و نقل عمومی به مدت یک ماه استفاده کنید.

تاکسی های این شهر نیز به ازا ورودی ۴ لیر و برای هر کیلومتر 2.5 لیر دریافت می کنند. گردشگران زیادی نیز ترجیح می‌ دهند تا در زمان سفر به شهر استانبول برای دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر ماشین کرایه کرده و در طول سفر خود از این ماشین استفاده کنند. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید باید به این نکته اشاره کرد که قیمت بنزین در کشور ترکیه به ازا هر لیتر در حدود ۶ لیر است و ممکن است در اختیار گرفتن یک تاکسی برای کل مدت زمانی که در ترکیه هستید هزینه سفر شما را به حد بسیار زیادی افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا