دسته‌بندی نشده

همه مراکز خرید استانبول در یک نگاه

معرفی بهترین مراکز خرید استانبول از مراکز خریدلوکس گرفته تا سنتی و خرید عمده تا شما بتوانید خرید بهتر و مقرون به صرفه‌تری را در استانبول با توجه به هدف و درخواستی که دارید انجام دهید.

در اینجا شما با لیستی از بهترین مراکز خرید استانبول،مراکز خرید لوکس استانبول،بازارهای ارزان استانبول و بازارهای سنتی استانبول آشنا خواهید شد.

divider

مراکز خرید استانبول

با سفر به استانبول به مهد بازار های بزرگ، مراکز خرید بی نظیر و فروشگاه های لوکس و مدرن ترکیه سفر می کنید. استانبول دارای جاذبه های دیدنی و گردشی بسیاریست که بی شک می توان خرید در مراکز خرید بی نظیراش را تجربه ای عالی، شگفت انگیز و در عین حال متفاوت دانست. لذت یک خرید لذت بخش از برترین برند های ترکیه در مناسب ترین قیمت تجربه ایست که جایی جز استانبول نمی توان آن را یافت.

مناطق کلیدی استانبول برای خرید:

سلطان احمد Sultanahmet ، اولین منطقه توریستی در استانبول در سفر با تور استانبول به شمار می آید. مغازه های اینجا به فروش عتیقه جات و صنایع دستی می‌پردازند. در کنار این مغازه‌ها، مغازه‌های دیگری نیز هستند که به فروش اجناس با کیفیت و قیمتی پایینتر مشغول هستند. مغازه‌های فروش وسایل آنتیک و عتیقه جات که به فروش کالاهای اصل اقدام می‌کنند را در امتداد خیابان Turnacibasi Sokak در منطقه خیابان استقلال نیز می‌توانید ببینید. شعبه‌هایی از برندهای مختلف جهانی همانند گوچی، آرمانی و هوگوباس را می‌توانید در منطقه نیشانتاشی مشاهده کنید.

بازارهای سنتی استانبول:

بازار بزرگ در بایزید Beyazit، یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است، حتی اگر نمی‌خواهید خریدی انجام دهید. طلا و جواهرالات آنتیک و جدید، مبلمان چوبی منبت کاری شده، منسوجات و قلاب دوزی، سنگهای معدنی و … را می‌توانید در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف بایزید، پیدا کنید. در کنار این بازار، سری به بازار ادویه جات در منطقه Eminonu نیز بزنید. این ادویه‌ها عطر و طعم ویژه‌ای دارند. در این بازار علاوه بر ادویه جات، زیتون، میوه خشک، آجیل، سبزیجات معطر، شکلات و آب‌نبات نیز فروخته می‌شود که رنگ و بوی ویژه ای به بازار داده‌اند.

ساعات و روزهای کاری مراکز خرید استانبول:

ساعات و روزهای کاری مراکز خرید در استانبول دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است. در تابستان‌ها بسیاری از مراکز خرید و مغازه‌ها مخصوصا آن‌هایی که در مناطق توریستی هستند تا ساعت 9 شب باز هستند.

سوغاتی‌های استانبول:

استانبول به صنایع دستی مخصوصا قالیچه و فرش، جواهرآلات و نقره‌جات آنتیک، ادویه جات، شیرینی جات، و … معروف است. البته می‌توانید پوشاک، کیف و کفش، لوازم جانبی و … نیز از استانبول خرید کنید که بعضی از برندها در سطح کپی از برندهای مطرح جهانی است.

مرکز خرید آکامارکز َAkamarkez

درمحلهEtiler و در همسایگی بشیکتاش قرار گرفته و در یکی از مناطق مورد علاقه استانبولی ها در elite قرار گرفته است. این مرکز خراید همچنین به مراکز تجاری LEVENT و Maslak نزدیک می باشد. این مرکز خرید چهار طبقه با تقریبا 250 فروشگاه به مساحت 180.000 متر مربع را پوشش می دهد . در این مرکز خرید مردم ساکن استانبول و توریست ها می توانند از ترانسفر رایگان تا محل اقامت خود و یا هتل استفاده کنند.

به گزارش سفر باتو ، این مرکز خرید در دسامبر سال 1993 افتتاح شده است و هر روز بین ساعت 10 صبح تا 10 شب باز می باشد.

Akmerkez بهترین مرکز خرید در اروپا در سال 1995 توسط ICSC انتخاب شد و در سال 1996 آن را به عنوان بهترین مرکز خرید در جهان به رسمیت شناخته شده بود، علاوه بر آن نیز موفق به دریافت جایزه بین المللی طراحی و توسعه شده است.

Akmerkez مرکز خرید منحصر به فرد است، چرا که هیچ مرکز خرید دیگری در جهان است هر دو از این عناوین را دریافت نکرده است. در سال 2010، Akmerkez جایزه برای بهترین طراحی داخلی را ازEuropean Commercial Property Awards دریافت کرده است.

استانبول مال

همه مراکز خرید استانبول در یک نگاه

استانبول مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه و خانه‌ی برترین برندهای دنیا و ترکیه‌ای است.

این مرکز خرید با ۳۵۰ فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده، مرکز آثار نمایشی و هنر خیابانی، پویایی مجزایی به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل کاربردی‌ترین مرکز خرید با این مضمون است. آدلِر، یکی از گروه‌های سرمایه گذاری اماراتی، یک رستوران سه طبقه با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع داخل استانبول مال و برای اولین بار در ترکیه افتتاح کرد. در این رستوران که در دبی و ابوظبی شعبه دارد، تمام غذاهای خاورمیانه سِرو می‌شود.

استانبول مال دارای ۵ دهلیز است که ۳ تا از آنها بزرگ و ۲ تای دیگر کوچک و هر کدام مضامین متفاوتی دارند. این مال با ۸۳ پله برقی و ۴۲ آسانسور، برای بازدیدکنندگانش موقعیت مسیریابی و خرید آسوده را فراهم می‌کند.

استانبول مال که به مضمون تفریحی‌اش شناخته شده، دارای اولین شهربازی سرپوشیده‌ی ترکیه، Moipark است. این شهربازی دارای بازی‌های عظیم و هتل وحشت است که اولین بار کارش را در ترکیه، اروپا و خاورمیانه بر روی زمینی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع با هزینه‌ی ۳۶ میلیون دلار آمریکا، آغاز می‌کند. تور ارزان استانبول را از دست ندهید.

بخش منحصر به فرد دیگر این مال، ۱۶ سینما با ۳۰۵۰ صندلی است که آن را تبدیل به بزرگترین مجموعه‌ی سینمایی ترکیه می‌کند. استانبول مال که در ۲۳ کیلومتری غرب منطقه‌ی ایکیتلی قرار دارد، دارای نمای خارجی تماشایی‌ و سکوی دید باز با نمای وسیع از خطوط زیبای معماری و برج‌های مرتفع‌اش است. خیابان ایستیکلار، تعبیر معاصر یکی از خیابان‌های تاریخی استانبول، یک خیابان سه بانده و مخصوص عابرپیاده با مغازه و کافه‌های متنوع است که در بخش شرقی مال قرار دارد. از نظر زیبایی شناسی و معماری، استانبول مال از لایه‌های فرهنگی، طراحی، تاریخی، نمادها و موادی الهام گرفته که در طول قرن‌ها تکامل یافته و این شهر را تبدیل به یک کلان شهر منحصر به فرد اوراسیا کرده است.

استانبول مال با مضمون و واحدهای متفاوتی که ارائه می‌دهد، توجهات را به عنوان کاربردی‌ترین مرکز خرید ترکیه به خود جلب می‌کند. در حالی‌که استانبول مال که افتخار دریافت بسیاری از جوایز بین‌المللی(حتی در حین ساخت) را دارد، جایزه‌ی “بهترین پروژه‌ی کاربرد مختلط” و “پروژه‌ی بهترین توسعه‌ی مرکز خرید” را در سال ۲۰۱۱ را دریافت کرده است.

ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک دارای ۳۰۰ فروشگاه، اولین سینمای IMAX، برترین برندهای محلی و بین‌المللی، کافه و رستوران‌های خاص است.

این مرکز خرید، محیط سبک زندگی شهری منحصر به فردی دارد و بر یک “آمفی تئاتر” توپوگرافیکی طبیعی از همسایه‌های مسکونی قرار دارد. در بالای آن، یک میدان ورودی بزرگ دایره‌ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه‌ی فروشگاهی شیشه‌ای قرار دارد.

این مال مدرن در کنار فروشگاه‌های محسورکننده و یک مجموعه سینمایی به روزش، جایگاه تنوع زیادی از رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی بازار مواد غذایی است. این مرکز خرید ثابت می‌کند که از روز افتتاح با فضاهای زندگی متنوع، برای مشتریانش مکانی متفاوت بوده است؛ فضاهایی جدید مانند منطقه‌ی مد، بلوار، میدان و بازار نوستالژیک!

این مرکز خرید دارای فروشگاه‌های برندهای بزرگ لوکس بین‌المللی مانند دولچه و گابانا، دیور، پرادا، سلین، فِندی، هوگو باس، مکس مارا، زارا، منگو، دبنهایمز و دیگر برندها است. لوکس‌ترین و خاص‌ترین مغازه‌ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه‌ی بالاتر قابل دسترسی است. خیابان برندهای ایستینیه پارک، یک فضای باز که مانند میدان اصلی شهر طراحی شده، نیز به نوبه‌ی خود در ترکیه یک نوآوری محسوب می‌شود.

همه مراکز خرید استانبول در یک نگاه

ایستینیه پارک ارائه دهنده‌ی هنر، ورزش، خرید و آشپزی جهانی برای همه کَس است. این مرکز با ۳۰۰ فروشگاه و ۴۰ رستوران، اکنون نور چشم استانبول است. با این که این اعجوبه‌ی طراحی مناسب سلایق و نیازهای متعدد است، با ۴۱ برند جدیدی که وارد ترکیه کرده، ایستینیه پارک تفاوتش را با دیگر مراکز خرید نشان داده است. ایستینیه پارک که روحی تازه در ترکیه و استانبول دمیده، موفق شده تا به مقصدی ضروری برای افرادی شود که می‌خواهند یک روز خوب سپری کنند. آفر تور لحظه آخری استانبول در سایت موجود است .

جواهیر

بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا که بیش از صد برند جهانی محبوب، از پوشاک و جواهرات گرفته تا اسباب‌بازی و رستوران، در آن شعبه دارند. این مرکز خرید شش‌طبقه در قلب شهر واقع شده و دسترسی راحتی دارد اما معماری‌اش کمی پیچیده و گیج‌کننده است؛ بهتر است قبل از رفتن، نگاهی به نقشه‌ طبقات و مغازه‌ها در وب‌سایت این مرکز خرید بیندازید. برند‌های آشنایی مثل بنتون، آدیداس، اسپریت، کانورس، دبنهامز، لیوایز، زارا، مانگو و ماسیمو‌دوتی در جواهیر شعبه دارند. البته برند‌هایی مثل دیور، بربری و دی‌اند‌جی را اینجا پیدا نمی‌کنید. ساعت کار جواهیر بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

کانیون

گران اما بی‌نظیر؛ بوتیک‌های کانیون لوکس و گران‌قیمت‌اند اما نظیرشان را در مراکز خرید دیگر شهر پیدا نمی‌کنید؛ برند‌هایی مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور فقط اینجا شعبه دارند و البته رستوران‌های گرانی که در شهر رقیب ندارند. معماری خاص و زیبای این مرکزخرید چهار طبقه، یک جایزه‌ معماری مهم هم برده و آن را حسابی معروف کرده. کانیون، سینمایی کروی‌شکل در میانش دارد که معمولا فیلم‌های مهم روز را نمایش می‌دهد. این مرکز خرید همیشه در فصل حراج خرید استانبول حضور فعال دارد و می‌توانید لباس‌های مارک‌دار دلخواهتان را در حراج‌‌های آن با قیمت‌های کمتری بخرید.

فروم استانبول

همه مراکز خرید استانبول در یک نگاه

اگر به دنبال خرید‌های به‌صرفه هستید، فروم جایی است که همیشه چند تا از برند‌هایش تخفیف خورده‌‌اند؛ کافی است به قسمت (Promotions) وب‌سایتش سر بزنید تا حراج‌ها و پیشنهادات دیگر برندهای مختلف که مرتب تغییر می‌کنند را ببینید. برند‌های متوسط مثل اچ‌اند‌ام و ماوی را اینجا می‌توانید پیدا کنید. در ضمن، یک نمایندگی بزرگ آی‌کیا هم به این مرکزخرید چسبیده. برای بچه‌ها هم سرگرمی‌های بی‌نظیری مثل ژوراسیک پارک و یک آکواریوم بزرگ با کلی جانوران آبزی دیدنی وجود دارد و همین‌ها فروم را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول برای خانواده‌ها تبدیل کرده. ساعت کار فروم استانبول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

اولیویوم

می‌شود گفت اولیویوم یک در تورهای استانبول حراجی بزرگ در استانبول است؛ اجناسی که کم کم دارند از گردانه‌ مد خارج می‌شوند با قیمتی بسیار مناسب در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. اینجا می‌توانید پوشاک فصل گذشته‌ی بهترین برند‌های جهانی را با تخفیف‌های عالی بخرید. البته اولیوم یک مرکز خرید مدرن و بزرگ است و در محله‌ زیتون‌بورنو قرار گرفته و ۱۱۸مغازه، ۶ سالن سینما، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ بزرگ و چندین رستوران و کافه‌‌ خوب دارد.

خیابان استقلال

خیابان استقلال را اگر نبینید، مثل این است که در پاریس باشید و به شانزلیزه سر نزنید. استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول ۳ کیلومتر که از میدان پر‌جنب‌و‌جوش تقسیم شروع می‌شود و دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و البته مهمترین مراکز خرید استانبول است. انتهای خیابان هم حال‌و‌هوای دلچسبی دارد؛ مغازه‌هایی که ساز‌های قدیمی می‌فروشند، نقاشانی که آثار‌شان را حراج می‌کنند و لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ. استقلال بهترین جا برای خرید همزمان با پیاده‌روی، گردش و خوش‌گذرانی است؛ یک جورهایی می‌شود گفت خیابان استقلال جزء دیدنی‌های استانبول هم حساب می‌شود و بی‌دلیل نیست که آخر هفته‌ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند. با همه‌جور وسایل نقلیه‌ عمومی هم می‌توانید به میدان تقسیم برسید و بدون آنکه متوجه گذر زمان بشوید، تا انتهای خیابان استقلال را قدم بزنید و از مراکز خریدش دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا