دسته‌بندی نشده

این جاذبه های دیدنی در استانبول را هرگز از دست ندهید

افرادی که برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنند به جز جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر، می‌توانند از جاذبه‌های متعدد دیگری نیز بازدید کنند. این مناطق در هر دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول واقع شده است. در ادامه درباره‌ی برترین جاذبه‌های این شهر بزرگ ترکیه خواهید خواند. برای خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل استانبول از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی در استانبول
جاذبه های دیدنی در استانبول

بازدید از دیدنی‌های اطراف سلطان ‌احمد

اگر برای اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنید قطعا جاذبه‌های تاریخی مهم شهر مدنظر شما خواهند بود. آثاری همچون: «ایا صوفیه» (Hagia Sophia)، «مسجد آبی» (Blue Mosque)، «آب‌انبار باسیلیکا» (Basilica Cistern)، «قصر توپکاپی» (Topkapı Palace)، «کلیسای کورا» (Chora Church)، «بازار بزرگ» (Grand Bazaar) و موز‌ه‌های باستان‌شناسی که در بخش تاریخی شهر قرار دارند.

بازدید از مناطق کمتر شناخته شده

بعد از اینکه با جاذبه‌های مهم گردشگری بیشتر آشنا شدید، بهتر است که از دیدنی‌های کمتر شناخته شده‌ و زیبای استانبول دیدن کنید، از جمله: کلیسای «پاماکاریستوس» (Pammakaristos)، «مسجد یاووز سِلیم» (Yavuz Selim Mosque)، «قصر بِیلِربی» (Beylerbeyi Palace)، کلیسای «سَنت اِستِفان» (St. Stephen Church) یا «جایگاه رهبر معنوی کلیسای قسطنطنیه» (Ecumenical Patriarchate of Constantinople) که در محله‌ی «بَلاط» (Balat) واقع شده است.

مناطق خارج از محدوده سلطان احمد

به احتمال زیاد اگر برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنید هتل خود را در منطقه‌ی قدیمی شهر رزرو کرده‌اید تا به مناطق دیدنی شهر نزدیک باشید. اما حتما از این منطقه خارج شوید تا محله‌های دیگر شهر را نیز ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که از پل «گالاتا» (Galata Bridge) عبور کنید و به منظور لمس زندگی مردم محلی در مناطق «کاراکوی» (Karaköy)، «شوکورکوما» (Çukurcuma) و «گالاتا» (Galata) به گشت و گذار بپردازید.

در تور بُسفور شرکت کنید

بازدید از شهر استانبول بدون دیدن چشم‌انداز شهر از روی آب کامل نمی‌شود. بدین منظور می‌توانید یک تور دریایی «بُسفور» (Bosphorus) به صورت خصوصی رزرو کنید یا اینکه در توری که توسط کشتی‌های حمل و نقل عمومی صورت می‌پذیرد شرکت کنید. این تور همه روزه از ایستگاه «اِمینونو» (Eminönü) آغاز می‌شود.

از جزیره‌های استانبول دیدن کنید

جزیره‌های شهر استانبول یکی از شلوغ‌ترین مناطق در آخر هفته‌هاست. در هیچکدام از این جزیره‌ها، هیچ اتومبیلی اجازه‌ی رفت و آمد ندارد و افراد با پای پیاده یا با دوچرخه به گشت و گذار می‌پردازند و از عمارت‌های متعلق به دوره‌ی عثمانی که در تمام نقاط این جزیره‌ها با طبیعت یکی شده‌اند دیدن می‌کنند. در تابستان، باشگاه‌های ساحلی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به شنا بپردازید و یا در رستوران‌های دریایی با چشم‌اندازی به دریا از غذای خود لذت ببرید.

تجربه‌ی زندگی شبانه در منطقه‌ی آرناووتکوی

این منطقه از استانبول به دلیل رستوران‌های دریایی و کافه‌هایش شناخته شده است. برای تجربه‌ی زندگی شبانه در محله‌ی «آرناووتکوی» (Arnavutköy) کافیست وارد یکی از کافه‌های این منطقه بشوید.

به یکی از حمام‌های سنتی استانبول سر بزنید

بعد از بازدید و گشت و گذار با پای پیاده در شهر بهتر است به یکی از حمام‌های سنتی استانبول بروید تا تجربه‌ای از حمام ترکی داشته باشید. می‌توانید در حمام «کلیک علی پاشا» (Kılıç Ali Paşa Hamam) با رزرو وقت قبلی در میان بخارهای گرم و حباب‌های صابون در حین استحمام ماساژ داده شوید تا پس از آن در اتاق هتل استراحت دلچسبی داشته باشید.

با ذائقه‌ غذایی ترکیه بیشتر آشنا شوید

غذاهای ترکی گسترده‌تر از انواع کباب و دُنِر می‌باشند. بدین منظور می‌توانید در بهترین رستوران‌های شهر انواع غذاهای مناطق مختلف ترکیه را امتحان کنید. همچنین در حین تورهای دریایی «بُسفور» (Bosphorus) خوردن ماهی تازه را فراموش نکنید.

از بخش آسیایی استانبول نیز دیدن کنید

بخش آسیایی شهر استانبول معمولا توسط افرادی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند نادیده گرفته می‌شود. اما در ایستگاه «کادیکوی» (Kadıköy) می‌توان با قطار برقی به این بخش رفت. پیشنهاد ما به شما این است که در محله‌ی «مودا» (Moda) جایی که با کمتر گردشگری مواجه خواهید شد از لمس زندگی محلی لذت برده و شگفت‌زده شوید.

به یکی از کافه‌های شهر بروید

بازدید از استانبول بدون رفتن به کافه‌های این شهر و نوشیدنی‌های محلی تکمیل نمی‌شود. بدین منظور بهتر است به کافه‌های قدیمی‌تر شهر بروید و با افراد محلی مختلف معاشرت و گفتگو کنید و همزمان از خوردنی و نوشیدنی‌‌های خوشمزه لذت ببرید. همچنین سایر خدمات از جمله خرید بلیط هواپیما خارجی را همین امروز رایگان رزرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا