دسته‌بندی نشده

روش طبخ ماست کباب ترد و خوشمزه

طرز تهیه ماست کباب خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

ماست کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست کباب در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

فیله مرغ ۶ عدد
ماست پر چرب ۱ لیوان
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به تعداد کافی

طرز تهیه ماست کباب

طرز تهیه ماست کباب مرحله به مرحله

مرحله اول

برای تهیه ماست کباب خوشمزه ابتدا فیله های مرغ را به تکه های کوچک حدود ۳ در ۳ سانتی متری برش می زنیم، سپس ماست را به همراه روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد به خوبی یکدست شدند، تکه های گوشت مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا تکه های گوشت مرغ کاملا با مواد ترکیب شوند و تمام قسمت هایشان آغشته به مواد طعم دهنده شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد با هم مخلوط شدند، فلفل دلمه ای و پیاز را به صورت تکه های درشت خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را کمی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به خورد گوشت مرغ برود. پس از گذشت این زمان، کاسه حاوی مواد را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به ترتیب یک تکه گوشت مرغ و پس از آن یک تکه فلفل دلمه ای به سیخ می کشیم. به همین ترتیب تمام مواد را به سیخ می کشیم، سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

طرز تهیه ماست کباب مرحله به مرحله

مرحله ششم

در این مرحله سیخ ها را به ترتیب درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم کباب به آرامی آماده شود. در حین آماده شدن کباب، کره را ذوب کرده و با زعفران دم کرده ترکیب می کنیم، سپس با برس روی کباب ها می مالیم.

حتماً بخوانید:

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کباب ها رنگ گرفته و به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. حتما به دفعات از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم تا لذیذتر شوند. در پایان کباب ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع : درنهایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا