دسته‌بندی نشده

دستور پخت خورش مشته بادمجان تابه ای

مشته بادمجان غذای اصیل و خوشمزه ایرانی

طرز تهیه مشته بادمجان با یک رسپی اصیل ایرانی در این بخش قرار داده شده است. این نوع غذا فوق العاده خوشمزه بوده و می توانید برای وعده های غذایی مختلفی تهیه کنید‌. برای داشتن انواعی از غذاهای اصیل ایرانی در این بخش همراه ما باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
بادمجان: ۳ عدد
پیاز: ۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی: ۳ عدد
گوشت چرخی: ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکا: ۱ قاشق چای خوری
نمک: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
ابلیمو: به میزان لازم

مشته بادمجان

طرز تهیه مشته بادمجان:

این غذا فوق العاده خوشمزه است و شما با نحوه تهیه آن آشنا می شوید. ابتدا بادمجان ها را شسته و خوب پوست کنید. بادمجان ها را به صورت ورقه ای برش زده و برای اینکه تلخی آن از بین برود، درون آب نمک قرار دهید.

بعد از اینکه بادمجان ها یک ساعت استراحت کرد، آبکش کرده تا تلخی آن از بین برود. یک عدد پیاز را به صورت نگینی برش زده و درون تابه ای با مقداری روغن به خوبی تفت دهید. گوشت چرخی را درون پیاز تفت داده تا رنگ آن عوض شود و در مرحله بعدی نیز مقداری ادویه فلفل و زردچوبه را به همراه پودر پاپریکا اضافه نمایید.

در این مرحله آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه را ترکیب کرده و به همراه مواد گوشتی خوب ترکیب کرده یا یکدست شود. بعد از اینکه مواد منسجم شده و ترکیبی یکدست حاصل شد، به اندازه گردو از مواد جدا کنید.

در این‌ مرحله تابه ای را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و مواد کوفته را که اندازه گردو برداشته آید درون تابه با روغن سرخ کنید. بادمجان ها را نیز درون تابه ای دیگر با مقداری روغن تفت دهید.

برای اینکه بادمجان روغن کمتری مصرف کند، درب تابه را قرار دهید تا با حرارت ملایم بادمجان ها سرخ شود. بعد از اینکه گوشت ها و بادمجان ها سرخ شد از درون تابه برداشته و سس آن را تهیه کنید. مقداری پیاز درون تابه ریخته و تفت دهید. رب گوجه فرنگی و مقداری گوجه رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید تا گوجه نرم شود و مقداری نمک و ادویه دلخواه به آن اضافه کنید‌.

طرز تهیه خورش مشته بادمجان

در این بخش گوشت ها و بادمجان را روی سس بگذارید و درب تابه را قرار دهید تا مواد به آرامی با سس بجوشد. مقداری نیز ادویه و نمک به آن اضافه کنید. در صورتی که سس خشک شد از مقداری آب جوشیده استفاده کنید تا سسی رقیق تر داشته باشید.

شما می توانید از سبزی تازه نیز در کنار این غذا استفاده کنید. این‌ غذا را می توانید در کنار پلو، نان و … نیز استفاده نمایید. میزان تندی این غذا نیز بنا به سلیقه شما بوده و می توانید از ادویه های متنوعی در این غذا استفاده کنید.

منبع : ارگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا