دسته‌بندی نشده

بیا تا بهت روش کاشت بادمجان در گلدان رو آموزش بدم !

آموزش کاشت بادمجان در گلدان

یکی از خوبی‌های کاشت بادمجان درون گلدان این است که احتمال ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی، کمتر می‌شود. بادمجان به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد که آب را در خود نگه ندارد و همچنین به سرعت هم خشک نشود.

اگر از خاک خیلی سبکی استفاده می‌کنید مجبور هستید که گیاه‌تان را مرتب آبیاری کنید تا خاک کاملا خشک نشود و گیاه آسیب نبیند. در گرمای فصل تابستان، بسته به سایز گلدان‌تان، ممکن است مجبور شوید گیاه بادمجان‌تان را ۲ بار در روز یا حتی بیشتر هم آبیاری کنید. هدف این است که خاک را مرطوب و نه خیس نگه دارید. به طور کل سبزیجات به آب بیشتری نیاز دارند و خاکی مرطوب را می‌پسندند.

گیاه بادمجان به کود دهی زیادی احتیاج دارد. برای تغذیه گیاه می‌توانید در ابتدای کاشت از کودهای مخلوطی که دارای تمامی عناصر مغذی هستند استفاده کنید و آنها را با خاک‌تان مخلوط کنید و بعد هم کود دهی تکمیلی را با کود‌های مایع یا جامد رقیق شده با آب ۲ هفته یک بار در طول فصل رشد انجام دهید.

گیاه بادمجان عاشق آفتاب است! گلدان بادمجان را در جایی قرار دهید که مطمئن شوید حداقل ۶ ساعت در روز آفتاب مستقیم دریافت می‌کند. هر چه آفتاب بیشتر، بهتر!

آموزش کاشت بادمجان در گلدان

ابزار مورد نیاز برای کاشت بادمجان در گلدان

برای کاشت بادمجان در گلدان، به موارد زیر نیاز دارید:

  • گلدان بزرگ
  • خاک با زهکشی خوب
  • بذر بادمجان
  • کود

مراحل کاشت بادمجان در گلدان به شرح زیر است:

گلدان را با خاک با زهکشی خوب پر کنید.
بذرهای بادمجان را در عمق 1 سانتی متر بکارید.
گلدان را آبیاری کنید.
گلدان را در مکانی آفتابی قرار دهید.
بذرها پس از 10-14 روز جوانه می زنند. پس از جوانه زدن، بادمجان ها را به طور منظم آبیاری کنید. بادمجان ها را هر دو هفته یک بار با کود مایع تغذیه کنید.

حتماً بخوانید:

بادمجان ها پس از 3-4 ماه شروع به گل دادن می کنند. پس از گل دادن، میوه های بادمجان شروع به رشد می کنند. میوه های بادمجان را زمانی که به اندازه کافی بزرگ شدند برداشت کنید.

برای برداشت بادمجان، به آرامی آن را از ساقه جدا کنید. اگر می خواهید بادمجان ها را در یخچال نگهداری کنید، آنها را قبل از اینکه کاملاً رسیده باشند، برداشت کنید.

چند نکته برای کاشت بادمجان در گلدان

چند نکته برای کاشت بادمجان در گلدان

در اینجا چند نکته برای کاشت بادمجان در گلدان آورده شده است:

از گلدان های بزرگ استفاده کنید تا بادمجان ها فضای کافی برای رشد داشته باشند. گلدان باید حداقل 30 سانتی متر عمق و 30 سانتی متر عرض داشته باشد.
خاک گلدان را مرطوب نگه دارید، اما خیس نباشد.
بادمجان ها را هر دو هفته یک بار با کود مایع تغذیه کنید.
بادمجان ها را در مکانی آفتابی قرار دهید.
میوه های بادمجان را زمانی که به اندازه کافی بزرگ شدند برداشت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا