دسته‌بندی نشده

۴ روش راحت برای تهیه ژله شب یلدا لیوانی در کمترین زمان !

ژله شب یلدا لیوانی

تهیه ژله شب یلدا لیوانی و جام یکی از بهترین ایده ها برای پذیرایی از مهمان ها می باشد. توجه داشته باشید که می توانید ژله را به صورت چند رنگ یا تک رنگ در لیوان یا جام تهیه نمایید سپس تزییناتی خاص را برای این نوع دسر داشته باشید همچنین در صورت تمایل می توانید ژله لیوانی را به صورت ژله میان تهی تهیه نمایید که این مدل ژله بدون داشتن دیزاینی خاص دارای ظاهری ایده آل و جذاب می باشد.

مواد لازم ژله شب یلدا لیوانی

برای درست کردن ژله شب یلدا لیوانی ساده آن هم در لیوان می‌توانید از 6 الی 7 بسته ژله در طعم های مختلف استفاده نمایید، این مقدار ژله با میزان مواد ذکر شده مناسب برای 4 نفر و 4 لیوان مناسب برای سرو دسر می‌باشد.

  • ژله آلوئه وار یک بسته
  • ژله تمشک یک بسته
  • ژله هلو یک بسته
  • ژله طالبی یک بسته
  • ژله انگور یک بسته
  • ژله توت فرنگی یک بسته
  • آب جوش به ازای هر یک بسته یک لیوان
  • رنگ خوراکی به میزان دلخواه (اگر می‌خواهید رنگ ژله هایتان پر رنگ تر شود می‌توانید از رنگ خوراکی مناسب با هر ژله استفاده کنید)
  • بستنی وانیلی یک کیلوگرم

طرز تهیه ژله شب یلدا لیوانی

اگر یک ژله بستنی لیوانی چند لایه می‌خواهید اصلا نگران نباشید چون نه سخته نه پیچیده، خیلی راحت با رعایت چند ترفنده ساده یک ژله بستنی خوشمزه و رنگارنگ خواهید داشت.

برای شروع ابتدا باید بستنی وانیلی را از فریزر خارج کرده و اجازه بدهید هم دما با محیط شود، اینکار برای این انجام می‌شود که بستنی کاملا نرم شود.

برای مخلوط کردن پودر ژله و آب جوش ابتدا باید کتری را آب کرده و اجازه بدهید آب آن جوش بیاید، در ادامه بسته بندی ژله را باز کرده و هر کدام را به صورت جداگانه در ظرف های گود ریخته و منتظر جوش آمدن آب خواهیم ماند. بهتر است کاسه های استیل برای این کار انتخاب کنید، پس از جوش آمدن آب یک پیمانه سرخالی از آب جوش را با پودر ژله ترکیب کنید و کاسه استیل را روی بخار آب قرار بدهید و به روش بنماری پودر ژله را در آن حل کنید. پس از آن که ژله به خوبی در آب حل شد نوبت به آن می‌رسد تا آن را کنار بگذارید و اجازه بدهید هم دمای محیط شود.

در این مرحله بستنی نرم را که هم دمای محیط است به ژله حل شده در آب اضافه نموده و به خوبی هم می‌زنید و ژله و بستنی را یکدست می‌کنید. در نهایت کمی از آن را برای لایه زیر 4 لیوان تان انتخاب کرده و به میزان مشخصی در هر لیوان خواهید ریخت.

در نهایت لیوان ها را به مدت پانزده الی بیست دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا کمی خود را بگیرد. هر چه دمای یخچال پایین تر باشد این اتفاق زودتر خواهد افتاد و ژله سفت می‌شود، در نهایت به همان روش بالا رنگ های دیگر را نیز ترکیب کرده و لایه لایه به لیوان اضافه می‌کنید و هر بار به مدت 15 الی 20 دقیقه فرصت می‌دهید تا ژله خود را بگیرد تا هنگام اضافه کردن ژله بعدی با هم ترکیب نشود.

در آخر پس از آن که از گرفتن تمامی لایه ها مطمئن شدید نوبت به آن می‌رسد که روی ژله لیوانی تان را با میوه های دلخواه خود تزیین نمایید. اگر از لیوان استفاده نکردید می‌توانید کف قالب تان را به خوبی چرب کنید تا در نهایت ژله بستنی به راحتی خارج شود.

ژله شب یلدا لیوانی

ژله لیوانی شب یلدا با شیر

مواد لازم
2 لیوان شیر سرد
3 قاشق غ خ نشاسته ذرت
1 عدد زرده تخم مرغ
1/2 لیوان شکر
1 قاشق غذاخوری کره
نوک قاشق چایخوری وانیل
قسمت ژله ای قرمز👇
1 بسته ژله انار یا آلبالو
1 و نیم لیوان آب جوش
انار دانه شده به مقدار لازم
قسمت سبز رنگ 👇
5 تا (6 عدد) کیوی
3 قاشق غذاخوری پر شکر
1 بسته ژله آلورا یا کیوی
1 لیوان آب جوش

طرز تهیه ژله لیوانی شب یلدا

ابتدا کیوی ها رو پوست میگریم خرد میکنیم با شکر میذاریم روی شعله تا شکر آب بشه چون کیوی اسید داره اگر پخته نشه ژِله نمیبنده

بعد ۱/۳ از لیوان ها رو با کیوی پخته شده پر میکنیم و بعد ژله کیوی یا آلوورا رو درست میکنیم با ۱ لیوان آب جوش درستش میکنیم و روی کیوی ها به مقداری کافی برای هر لیوان پر میکنیم میذاریم یخچال تا ببنده.

برای قسمت پودینگ
شیرسرد را در نشاسته ذرت حل میکنیم، خوب که حل شد ،شکر و زرده تخم مرغ را اضافه میکنیم. مجدد خوب هم میزنیم تا زرده کاملا حل بشه و بعد روی حرارت مرتب هم میزنیم تا رد قاشق مشخص بشه حالا وانیل و کره رو اضافه کرده و خوب هم میزنم از روی شعله برمیداریم تا که کمی از حرارت بیافته

پودینگ رو روی قسمت قبلی(ژله کیوی) در لیوان ها بصورت یک اندازه می‌ریزیم مجدد میذاریم یخچال تا پودینگ بسته بشه

وقتی پودینگ بسته شد ژله انار رو با یک ونیم لیوان آب جوش خوب حل میکنیم از دما که افتاد روی پودینگ بسته شده بصورت یک اندازه در لیوان ها میریزم میذاریم یخچال تا ژله نیم بند بشه بعد از یخچال خارج میکنیم سپس از دانه های انار در هر لیوان به مقدار کافی میریزم و آروم با ژله نیم بند مخلوط میکنیم تا دانه های انار در ژله پخش شوند و فقط بالای ژله قرار نگیرند

ژله شب یلدا لیوانی

ژله لیوانی با بستنی

برای درست کردن ژله بستنی ساده آن هم در لیوان می‌توانید از ۶ الی ۷ بسته ژله در طعم های مختلف استفاده نمایید.

برای شروع ابتدا باید بستنی وانیلی را از فریزر خارج کرده و اجازه بدهید هم دما با محیط شود، اینکار برای این انجام می‌شود که بستنی کاملا نرم شود.برای مخلوط کردن پودر ژله و آب جوش ابتدا باید کتری را آب کرده و اجازه بدهید آب آن جوش بیاید، در ادامه بسته بندی ژله را باز کرده و هر کدام را به صورت جداگانه در ظرف های گود ریخته و منتظر جوش آمدن آب خواهیم ماند. بهتر است کاسه های استیل برای این کار انتخاب کنید، پس از جوش آمدن آب یک پیمانه سرخالی از آب جوش را با پودر ژله ترکیب کنید و کاسه استیل را روی بخار آب قرار بدهید و به روش بنماری پودر ژله را در آن حل کنید. پس از آن که ژله به خوبی در آب حل شد نوبت به آن می‌رسد تا آن را کنار بگذارید و اجازه بدهید هم دمای محیط شود.

در این مرحله بستنی نرم را که هم دمای محیط است به ژله حل شده در آب اضافه نموده و به خوبی هم می‌زنید و ژله و بستنی را یکدست می‌کنید. در نهایت کمی از آن را برای لایه زیر ۴ لیوان تان انتخاب کرده و به میزان مشخصی در هر لیوان خواهید ریخت.

در نهایت لیوان ها را به مدت پانزده الی بیست دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا کمی خود را بگیرد. هر چه دمای یخچال پایین تر باشد این اتفاق زودتر خواهد افتاد و ژله سفت می‌شود، در نهایت به همان روش بالا رنگ های دیگر را نیز ترکیب کرده و لایه لایه به لیوان اضافه می‌کنید و هر بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه فرصت می‌دهید تا ژله خود را بگیرد تا هنگام اضافه کردن ژله بعدی با هم ترکیب نشود.

در آخر پس از آن که از گرفتن تمامی لایه ها مطمئن شدید نوبت به آن می‌رسد که روی ژله لیوانی تان را با میوه های دلخواه خود تزیین نمایید. اگر از لیوان استفاده نکردید می‌توانید کف قالب تان را به خوبی چرب کنید تا در نهایت ژله بستنی به راحتی خارج شود.

ژله شب یلدا لیوانی

طرز تهیه ژله لیوانی رنگین‌کمانی با میوه

مواد لازم

  • پودر ژله فرمند (برای این منظور پودر ژله رنگین کمان فرمند انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای است)
  • آب: به مقدار لازم برای هر بسته (دو لیوان)
  • میوه‌ها: سیب، گلابی، کیوی، توت‌فرنگی و به طور کلی هر میوه‌ی فصل موردعلاقه که بهش دسترسی دارید (تعداد دلخواه)
  • پودر ژلاتین فرمند یا پودر ژله آلوئه‌ورا فرمند: دو ساشه

طرز تهیه ژله لیوانی رنگین‌کمانی با میوه

  1. ابتدا یکی از طعم‌های ژله را طبق دستور روی بسته تهیه کنید. یعنی یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد بریزید و خوب هم بزنید.
  2. محلول ژله خوشمزه و رنگی که به دست آمد داخل لیوان‌های موردنظرتان به اندازه‌ی یک تا دو سانتی‌متر بریزید.
  3. لیوان‌ها را در یخچال قرار دهید و تقریبا یک ساعت صبر کنید تا لایه‌ی اول ببندد.
  4. روی لایه‌ی ژله اول، چند تکه از میوه‌های خرد شده دلخواه بریزید.
  5. پودر ژله آلوئه‌ورا را طبق دستور درست کنید. یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد!
  6. محلول ژله آلوئه‌ورا را به اندازه‌ای که روی میوه‌های خردشده را بگیرد داخل لیوان ژله لیوانی بریزید و دوباره یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.
  7. چند لایه با طعم‌های مختلف دیگر ژله این مراحل را تکرار کنید.
  8. می‌توانید فقط یک لایه میوه خرد شده داشته باشید و باقی لایه‌ها اجازه دهید رنگ‌های طبیعی و خوشمزه ژله خودنمایی کنند.
  9. بعد از این که کامل بسته روی ژله لیوانی را با میوه، خامه یا سس شکلاتی تزئین کنید.

ژله شب یلدا لیوانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا