دسته‌بندی نشده

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله تزریقی تصویری و قدم به قدم

یکی از زیباترین و خوشمزه ترین مدل های ژله و دسر که طرفداران بسیاری دارد ژله تزریقی می باشد در این مطلب طرز تهیه ژله تزریقی را برای شما دوستای گلم آورده ام امیدوارم بتوانید این ژله خوشمزه را در منزل تهیه نمایید تا پایان مطلب همراه دلگرم باشید .

طرز تهیه ژله تزریقی زیبا و آسان با تصاویر هر مرحله

بیشتر مردم به دلیل ظاهر رنگارنگ و طعم خوب ژله به آن جذب می‌شوند، اما جالب است بدانید که ماده تشکیل دهنده اصلی ژلاتین، پروتئین است. ژلاتین از جوشاندن استخوان، غضروف و پوست حیوانات تهیه می‌شود.

با این کار کولاژن به دست می‌آید؛ پروتئینی که ماهیچه، استخوان‌ها و پوست را در جانوران به هم متصل می‌کند. وجود اسید آمینه‌های مشابه در ژلاتین و کولاژن، منجر به کاربردهای فراوان آن در فرآورده‌های غذایی، دارو‌ها و لوازم آرایشی شده است؛ بنابراین خاصیت‌های مفید این خوراک را دست کم نگیرید.

مواد اولیه جهت تهیه ژله تزریقی در منزل

  • رنگ خوراکی به میزان لازم
  • خامه به میزان لازم
  • پودر ژله به میزان لازم

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله تزریقی خوشمزه مرحله به مرحله

1. در طرز تهیه ژله تزریقی حتما باید از ظروف شفاف استفاده بشه که به نظر من بهتره از یک بار مصرف شفاف استفاده کنید تا راحت تر از قالب جدا بشه.

2.همانند طرز تهیه ژله خرده شیشه در ژله تزریقی در ابتدا ظرفتون رو با آب سرد بشویید و 5 تا 10 دقیقه داخل فریزر قرار بدید. بعد خارجش کنید و کاملا با روغن مایع چربش کنید.

3. هر بسته ژله آلوئه ورا رو با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و داخل مایکروویو بذارید یا به روش بن ماری کاملا مخلوط کنید تا ذره اضافی داخلش نباشه و بعد دو سوم لیوان آب سرد سرد بهش اضافه کنید و مخلوط کنید و 4-5 ساعت بذارید داخل یخچال .

4. اگه زمان کمتر باشه ژله موقع تزریق پاره میشه و اگه بیشتر باشه تزریق به خوبی انجام نمیشه.

5. همانند ژله رنگین کمان در این نوع ژله چند ظرف کوچک انتخاب کنید و داخلش خامه بریزید و به هرکدوم چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا رنگی بشن.

توجه کنید که خامه زیاد استفاده نمیشه پس زیاد رنگ نکنین.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

6. حالا ژله رو از یخچال در میاریم و باتوجه به تعداد گلامون شروع می کنیم به زدن پرچم های وسط گل.

به این صورت که سر سوزنی سرنگ رو میاریم بیرون و خامه زرد می کشیم بعد تمیزش می کنیم و سر سوزن رو میذاریم و وارد ژله می کنیم تا ارتفاع دلخواه و به آرومی فشارش میدیم تا خامه ها تزریق بشه و همزمان از ژله خارجش می کنیم.

7. توجه کنید که برای زدن پرچم و همینطور گل اگه سعی کنیم سرنگ رو به دفعات از یک قسمت وارد کنیم کارمون قشنگ تر میشه. ولی باید مراقب باشیم که ژله پاره نشه.

8. نکته خیلی مهم اینه که اگه خامه اضافی زد بالا با حتما با دستمال تمیزش کنیم. شعاع پرچم هم نباید از یه سکه کوچیک بزرگتر باشه.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

9. حالا برای تزریق گل رز، از قاشق چایخوری استفاده می کنیم به این صورت که قاشق رو از کنار قسمت پرچم ها به صورت مایل وارد می کنیم و سرنگ رو مماس بر پشت قاشق وارد می کنیم و تزریق تا اون قسمت ایجاد پر بشه.

10. اینجا هم مثل قبل توی دورهای بعد باید قاشق رو مایل تر وارد کنیم. میتونید اونها را با انگشت هم درست کنید که راحت تره ولی ممکنه دقیق نباشه به هرحال میتونید امتحانش کنید.

11. بعد از هر چند تزریق اون طرفش نگاه کنین ببینین اگه جایی خالی مونده خامه تزریق کنید.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

12. حالا شروع می کنیم به تزریق خامه با کارد میوه خوری. اون رو هم اول با شیم کم وارد ژله می کنیم و در دورهای بعد با شیب بیشتر و سرنگ رو مماس با کارد وارد ژله می کنیم و تزریق می کنیم.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

13. حالا می رسیم به گل سوزنی که من اون رو به رنگ آبی کار کردم. مثل زدن پرچم هاست و ساده تر از گل های دیگست.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

14. بعد از اتمام کار و تمیز کردن خامه های اضافی، ژله رو حدود نیم ساعت میذاریم داخل یخچال تا خامه ها هم سفت بشن و بعد برای درآوردن ژله کناره های اون رو کارد میزنیم تا لبه هاش برگرده و راحتتر برگرده بعد اونو تو یه ظرف آب داغ می بریم.

15. برای اینکه گل ها بیشتر خودشونو نشون بدن بهتره که زیر ژله سفید باشه. یا اینکه یک بسته ژل آلوئه ورا رو با 200 سی سی آب جوش هم میزنید و به جای 200 سی سی آب سردش، بستنی آب شده میریزین. میشه به جای بستنی از شیر یا خامه هم استفاده کرد.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

خواص بی نظیر ژله برای سلامتی

ژله از ماده‌ای به نام ژلاتین تهیه می‌شود. ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله طبیعتا ماده سالمی است. افزایش استحکام و انعطاف پذیری مفاصل و استخوانها، پیشگیری از پوکی استخوان و آرتروز، حفظ سلامت پوست، کبد و دستگاه گوارش از خواص ژلاتین است. برخی از مهمترین خواص ژله عبارتند از:

  • ژله حاوی اسید آمینه‌های ضروری است که برای سلامت و زیبایی پوست و سایر بافت‌های بدن مفید است.
  • مصرف ژله به دلیل دار بودن اسید فولیک به سلامت موها کمک میکند و برای پیشگیری از ریزش و نازک شدن مو مفید است.
  • ژله حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های گروه ب است و مصرف آن به کاهش استرس و درمان افسردگی خفیف کمک میکند.
  • ژله از ژلاتین طبیعی ساخته شده است و به همین دلیل برای افزایش کارایی مفاصل و حل مشکلات آرتریت بسیار موثر و مفید است. همچنین قرار دادن ژله در رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش التهابات ناشی از درد مفاصل شود.
  • ژلاتین موجود در ژله ماده ای به نام گلیسین دارد که خواص ضد التهابی آن می تواند التهاب ناشی از عفونت ها را کاهش دهد و به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند.

آموزش تصویری ژله گلدار (ژله تزریقی) مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا