دسته‌بندی نشده

۲۷ خاصیت اعجاب انگیز گردو برای سلامتی

مجله دلگرم | اگر تنها بخواهیم بگوییم که گردو یک غذای مقوی است انصاف را رعایت نکرده ایم. گردو دارای چربی های سالم، فیبر، ویتامین و مواد معدنی زیادی میباشد. جالب است بدانید گردو آنقدر خواص دارد که طی 50 سال گذشته دانشمندان بصورت سالانه در کنفرانسی در دانشگاه کالیفرنیا گردهم می آیند تا درباره آخرین یافته ها و فواید کشف شده جدید گردو گفتگو کنند.

گردو ، خواص گردو ، فواید گردو

1. سرشار از آنتی اکسیدان

گردو غنی از انواع آنتی اکسیدان ها میباشد که با اکسیده شدن سلول ها در بدن و افزایش کلسترول بد مبارزه میکند.

2. منبع امگا 3

گردو سرشار از چربی های امگا3 گیاهی میباشند. مصرف امگا3 در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های قلبی موثر است.

3. کاهش التهابات

بسیاری از مواد موجود در گردو به کاهش و بهبود التهابات که یکی از عوامل اصلی بیماری های مزمن میباشد کمک میکند.

4. بهبود سیستم گوارش

گردو نه تنها مواد مغزی زیادی داشته بلکه به تقویت باکتری های مفید روده نیز کمک شایانی میکند. تقویت باکتری های مفید روده در فرایند هضم غذا بسیار موثر است و از بسیاری از بیماری ها مرتبط با سیستم گوارشی پیشگیری میکند.

5. کاهش خطر ابتلا به سرطان

پلی فنول های موجود در گردو میتواند در کاهش ریسک ابتلا به برخی از سرطان ها همچون سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ کمک تاثیر گذار باشد. البته در این زمینه همچنان باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد و نتایج هنوز قطعی نیستند.

6. کمک به کاهش وزن

گرچه گردو چربی و کالری زیادی دارد، بدن تمام این کالری ها را جذب نمیکند. گردو با کم کردن اشتها به کاهش وزن کمک زیادی میکند.

7. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

مصرف گردو به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک میکند چراکه همانطور که در مورد قبلی اشاره شد گردو میتواند وزن شما را کنترل کرده و از چاقی جلوگیری کند. چاقی یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت است. همچنین محققان گفته اند که گردو بصورت مستقیم نیز در کنترل قند خون موثر است.

8. کاهش فشار خون

تحقیقات زیادی نشان داده است که مصرف روزانه 1 اونس (28 گرم) گردو میتواند نقش بسیاری موثری در کاهش و کنترل فشار خون داشته باشد.

9. جلوگیری از پیری زودرس

با گذشت زمان و بالا رفتن سن علاوه بر کاهش قدرت فعالیت های ذهنی، بسیاری از عملکرد های فیزیکی نیز تحلیل میروند. مصرف مرتب گردو میتواند سرعت تضعیف ویژگی های فیزیکی کاهش دهد و فعالیت هایی همچون پیاده روی، دویدن، از پله بالا رفتن و… به این زودی ها برایتان سخت نخواهد شد.

10. بهبود عملکرد های مغز

گردو حاوی مواد مغزی است که در محافظت از مغز در برابر التهابات موثر است و با بالا رفتن سن از ضعیف شدن مغز و بیماری های مرتبط به آن همچون آلزایمر و زوال عقل جلوگیری میکند.

11. تقویت توانایی باروری در مردان

مصرف منظم گردو با اثرات مضر رژیم های غذایی بد که بر روی کیفیت اسپرم ها تاثیر میگذارد مقابله کرده و منجر به افزایش توانایی باروری مردان میشود.

12. بهبود چربی خون

مصرف روزانه 45 گرم گردو میتواند سطوح چربی های خون همچون کلسترول و تری گلیسیرید را پایین بیاورد. این چربی ها نقش زیادی در ایجاد بیماری های قلبی دارند.

13. محافظت از قلب

گردو دارای ال آرژنین – آمینو اسیدی که به افراد دارای مشکلات قلبی عروقی هستند کمک زیادی میکند – و لینولنیک اسید میباشد که این ماده هم نقش بسزایی در کنترل سطح کلسترول دارد.

14. تقویت استخوان ها

اسید های چرب موجود در گردو به سلامت استخوان ها کمک شایانی میکنند. این اسید های چرب باعث جذب بهتر کلسیم و جلوگیری از دفع این ماده معدنی توسط ادرار میشود.

15. بهبود متابولیسم

گردو مواد معدنی همچون منگنز، مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم دارد. این مواد معدنی به فعالیت های متابولیکی همچون رشد و نمو، تولید اسپرم، هضم غذا و سنتز اسید نوکلئیک کمک میکند.

16. مناسب برای زنان باردار

گردو منبع غنی از ویتامین ب کمپلکس است. این ویتامین برای رشد سلامت جنین کاملا ضروری میباشد و به همین دلیل گردو برای خانم های باردار فوق العاده مفید است.

17. تنظیم خواب

گردو باعث ترشح هورمون ملاتونین در بدن میشود. این هورمون عامل اصلی تنظیم چرخه خواب است. گردو برای همه مفید است اما اگر مشکل بیخوابی دارید بهتر است که توجه بیشتری به این مغز مقوی داشته باشید.

18. بهبود خلق و خو

کمبود امگا3 موجب بیش فعالی، زود رنجی و تحریک پذیری و کج خلقی میشود. گردو دارای امگا3 است و برای همه گروه های سنی مخصوصا کودکان بسیار مفید میباشد. محتویات گردو حتی به افرادی که دچار اختلال استرسی پس از آسیب روانی، استرس و یا افسردگی هستند نیز میتواند کمک شایانی بکند.

19. مراقبت از پوست

ویتامین ای موجود در گردو از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد مراقبت میکند. مصرف گردو میتواند از چین و چروک ها و خشکی پوست پیشگیری کند. مصرف مرتب این مغز مقوی میتواند سیاهی زیر چشم را نیز از بین ببرد. گردو یک سم زدای طبیعی است که در جوانسازی پوست شما بسیار موثر است.

20. مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن گردو یک مرطوب کننده بسیار قوی است. از روغن گردو میتوانید در ماساژ و آروماتراپی استفاده کنید. روغن گردو همواره در بسیاری از دارو ها و محصولات بهداشتی استفاده میشود.

21. تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف منظم گردو (گردو باید در پوست خود باشد و زمان استفاده آن را بشکنید و مصرف کنید. مغز گردو های آماده خواص چندانی ندارند) به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. دلیل این امر آنتی اکسیدان های بسیار موجود در گردو است.

22. مراقبت از مو

گردو فولیکول های مو را تقویت کرده و شوره سر را از بین میبرد. گردو همچنین باعث داشتن مو های پرپشت تر و بلند تر میشود.

23. جلوگیری از عفونت های قارچی

گردو بدلیل محتویاتی که دارد با عفونت های قارچی داخل بدن و روی پوست مبارزه کرده و سلامت شما را در برابر این عوامل بیماری زا تضمین میکند.

24. افزایش انرژی

ویتامین ب در مقادیر زیاد در گردو یافت میشود و به همین دلیل مصرف گردو میتواند انرژی شما را به شدت افزایش دهد. افزایش انرژی به کاهش وزن نیز میتواند کمک کند زیرا زمانیکه انرژی زیادی داشته باشید حتما بلند شده و به فعالیت های بیشتری میپردازید.

25. پاکسازی و سم زدایی بدن

گردو بدلیل محتویات شگفت انگیزی که دارد میتواند سیستم گوارش را از انواع انگل ها و عوامل بیماری زا پاک کند.

26. جلوگیری از ریزش مو

تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف منظم روغن گردو میتواند با ریزش مو و کچل شدن مقابله کند.

27. بهبود رنگ طبیعی مو

پوست گردو بصورت طبیعی باعث حفظ رنگدانه های مو میشود. روغن گردو دارای پروتئین های زیادی میباشد که در تثبیت رنگ و درخشندگی مو ها تاثیر گذار است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا