دسته‌بندی نشده

خاصیت خوردن گردو همراه با عسل

با دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص بی نظیر گردو با عسل بیشتر بدانید.

خاصیت گردو و عسل

خاصیت گردو و عسل

خاصیت گردو و عسل

خاصیت گردو و عسل

عسل و میوه های مغزدار مثل گردو، فندق و پسته باعث کاهش کلسترول خون می شوند. افرادی که تصمیم دارند کلسترول خود را کاهش دهند باید عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به میوه ها و سبزی های رژیمی خود اضافه کنند. تحقیقات نشان داده که عسل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان

عسل و میوه های مغزدار مثل گردو، فندق و پسته باعث کاهش کلسترول خون می شوند.
افرادی که تصمیم دارند کلسترول خود را کاهش دهند باید عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به میوه ها و سبزی های رژیمی خود اضافه کنند.
تحقیقات نشان داده که عسل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و مانند اسفناج ، سیب ، پرتقال و توت فرنگی می تواند با رادیکال های آزاد تولید شده در بدن که به سلولها آسیب می رساند، مبارزه کند.
در یک بررسی ، 25 مرد 18تا 68 ساله در مدت پنج هفته آزمایش شدند و در این مدت هر یک از آنها روزانه 4قاشق غذاخوری عسل که در یک لیوان آب حل شده بود، می خوردند.
پس از پایان 5 هفته نشان داده شد که سطح آنتی اکسیدان ها در خون این افراد نسبت به پیش بالاتر رفته و میزان کلسترول آنها پایین تر آمده است.
در مطالعه دیگری هم نشان داده شده که مصرف میوه های مغزدار مثل بادام با این که خودشان حاوی چربی هستند، ولی چون چربی آنها از نوع چربی غیراشباع است ، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDLشده است و در نتیجه خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد هم عسل ، هم بادام و فندق و… تنها در صورتی که به اندازه و به همراه سایر میوه ها و سبزی های مصرف شوند تاثیرگذار خواهند بود.

خاصیت گردو و عسل

دیگر خواص مغزها

خواص مغزگردو

وجود مقدار زیادى امگا 3 در گردو باعث تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشى و آلزایمر ، بهبود میگرن ، استرس ، افسردگى ، بیمارى هاى قلبى ، رماتیسم ، بیمارى هاى سرطان و باعث تنظیم سوخت و ساز بدن مى شود .

خواص مغز پسته

پسته سرشار از آهن است و براى بهبود کم خونى به استفاده از آن تأکید مى کنند . همچنین از پسته براى تقویت بینایى ، تقویت معده و بهبود سرفه استفاده مى شود.

خواص مغز بادام

بادام داراى آنتى اکسیدان و ضد سرطان و ضد پیرى و آلزایمر است . مصرف بادام باعث تنظیم قند خون و فشار خون و حفاظت بدن از بیمارى هاى قلبى مى شود .

خواص مغز بادام هندی

این مغز لذیذ لوبیایی شکل، سرشار از ویتامین های A و E و املاح معدنی مس، منیزیم، فسفر، روی و همچنین چربی و پروتئین است. اسید اولئیک موجود در آن، چربی غیراشباعی است که برای قلب مفید بوده و یکی از ویژگی های بادام هندی مس فراوان آن است. مس به همراه آهن نقش مهمی در ساخت هموگلوبین داشته و از کم خونی جلوگیری می کند.

این عنصر در حذف رادیکال های مضر بدن موثر بوده و نقش اساسی در تشکیل غلاف میلین سلول های عصبی داشته و در تشکیل رنگدانه های ملانین پوست و مو نقش مهمی ایفا می کند.

معمولا اغلب بیماری ها ازجمله مشکلات ناباروری و دردها ناشی از طبع سرد هستند معجون مذکور چون گرم است سبب تقویت اعصاب و رحم میگردد همانطورکه غذاهای سرد سبب سردی و بیماری می گردد غذاهای گرم (حاوی باز) سبب بهبود وبهبود آنها می گردد.مغزها همه گرم و خشک و عسل گرم و تر است هم برای تقویت اسپرم وتخمک مفید است هم برای ناراحتی های گوارشی که ناشی از سردی معده می باشند.

خاصیت گردو و عسل

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا