دسته‌بندی نشده

انواع روش های بو دادن و مزه دار کردن گردو

روش مزه دار کردن گردوی خام

بو دادن همه ی انواع آجیل ها تأثیر زیادی در خوشمزه و خوش عطر شدنشان دارد. گردو جزء مغزهایی است که طعم آن با مزه دار کردن و بو دادن واقعاً عوض شده و فوق العاده می شود. دقیقاً همان تفاوت عجیبی که گردوی خیس با گردوی خشک دارد!

احتمالاً، گردو به دلیل خشک بودن و حس بدی که در دهان به وجود می آورد، پرطرفدار نبوده و بسیاری از افراد، خود را از این آجیل پرخاصیت و مقوی محروم می کنند.

اما با روشی که در این مقاله از دلگرم در اختیارتان می گذاریم، حتی اگر اهل گردو خوردن هم نباشید، از طرفدار آن می شوید. همچنین می توانید این گردوها را در کیک ها و یا دیگر مواد مورد استفاده قرار دهید. پس با ما همراه باشید.

مزه دار کردن گردو با روشی ساده

گردو را مغز کرده و حاضر کنید. سعی کنید هنگام مغز کردن، گردوها خرد نشده و همه ی مغز ها سالم باشند. زیرا برای این کار مغزهای سالم نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

گردوها را با کره ی آب شده که کمی نمک هم به آن اضافه کرده اید مخلوط کنید. نمک آن را خوش طعم کرده و کره هم باعث می شود هنگام بود دادن، گردوها به تابه نچسبند.

همچنین در صورت تمایل، می توانید در همین مرحله از ادویه ها و چاشنی های دیگری برای مزه دار کردن استفاده کنید تا به گردوها چسبیده و تثبیت شود. می توانید به جای کره از روغن پخت و پز هم استفاده کنید.

اکنون که مزه دار کردن گردو به پایان رسید، از دو روش برای بو دادن گردو ها می توان استفاده کرد که در ادامه به این روش ها پرداخته ایم.

روش اول برای بو دادن گردو : بو دادن در ماهیتابه

اگر فرصتتان محدود است و روش دیگری برای بو دادن گردو ها مد نظرتان نیست، تنها به یک اجاق گاز و یک تابه نیاز دارید.

تابه ای نچسب انتخاب کرده و آن را روی حرارت داغ کنید. بعد از این که تابه کاملاً داغ شد، حرارت را کم کرده و گردوها را در آن بریزید.

مقداری روغن درون اسپری ریخته و مادامی که گردوها خشک شده و به تابه چسبیدند کمی روغن روی آن اسپری کنید. از کره ی ذوب شده هم می توانید استفاده کنید. اما چون قبلا با کره مزه دار شده بودند، لازم نیست. بهتر است برای خوش مزه تر شدن آن از روغن گردو استفاده کنید.

به صورت مداوم گردوها را هم بزنید تا خوب پخته شده اما نسوزند. زمانی که رنگشان کمی تیره تر شد و بوی خوبی استشمام کردید یعنی گردوهایتان پخته و بو داده شده و آماده است. اجازه دهید خنک شود و نوش جان کنید.

روش دوم جهت بو دادن گردو : بو دادن گردو در فر

فر را با دمای 300 تا 325 درجه گرم کنید. روی سینی فر روغن ریخته و سطح سینی را چرب کنید، یا یک کاغذ روغنی روی آن پهن کرده و تمام گردو ها را به طوری که مغزها روی هم قرار نگیرند، روی سطح سینی پخش کنید.

سینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل فر گذاشته و بعد از گذشت 5 تا 7 دقیقه، یعنی زمانی که گردوها تغییر رنگ دادند، آن ها را با کفگیر برگردانده و اجازه دهید عمل پخت ادامه پیدا کند.

زمانی که بوی خوش گردوی بو داده به مشامتان رسید یعنی گردوها آماده است. آن ها را از فر در آورده و روی دستمال آشپزخانه به گونه ای بریزید که مغزها روی هم نیایند و جدا باشند.

زیرا مغزهای بو داده چسبنده بوده و اگر روی هم قرار گیرند به صورت چسبیده سرد می شوند و به همان حالت باقی می مانند. گردوها را بعد از خنک شدن نوش جان کرده و لذت ببرید.

انواع روش های بو دادن و مزه دار کردن گردو

طرز تهیه ی گردوی شیرین

مانور دادن روی مغزیجات مثلاً بو دادن آن ها یا شور و شیرین کردنشان بسیار لذت بخش است. زیرا هم بسیار خوشمزه می شوند، هم ماندگاریشان بیشتر شده و هم پرطرفدارتر می شوند. به علاوه عطری که در خانه می پیچد نیز بسیار دلنشین است.

احتمالاً با بو دادن گردو و شور کردن مغزیجاتی مانند آن از قبل آشنا بوده اید اما مطمئناً شیرین کردن مغز گردو را تا به حال تجربه نکرده اید. مغز گردوی شیرین هم بسیار مقوی و خوشمزه است و هم بسیار مجلسی بوده و مطمئناً برای شب یلدا به کارتان می آید.

زیرا به جرأت می گوییم که همه ی مهمان ها از آن استقبال خواهند کرد. به علاوه در درست کردن بستنی، سالاد و کیک هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

مواد لازم برای شیرین کردن گردو

  1. چهار فنجان مغز گردوی از وسط نصف شده
  2. یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده و کف کرده
  3. ½ فنجان شکر قهوه ای
  4. ¼ فنجان شکر سفید
  5. یک هشتم قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه :

فر را با دمای 325 درجه ی سانتی گراد از قبل گرم کنید. سفیده ی تخم مرغی را که زده بودید و کف کرده است را با مغز گردوها مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا تمام مغزها را کاملاً پوشش دهد.

بقیه مواد را به مغز گردو ها اضافه کنید. شکر قهوه ای، شکر سفید، نمک و دارچین را روی مغز گردو هایی که کاملاً با کف تخم مرغ پوشیده شده اند، ریخته و آنقدری هم بزنید که تمام مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

در این مرحله نیز باید حواستان باشد که این مواد هم تمام سطح مغز گردوها را پوشش دهد و در واقع به مغز گردوها بچسبد.

اکنون مغز گردو ها آماده است. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و مغز ها را روی سینی قرار دهید. اگر بتوانید یکی یکی مغزها را برداشته و روی سینی جدا از هم بچینید بسیار بهتر است.

البته زمانی که میزان مغز گردو ها کمتر باشد این امکان بیشتر وجود دارد. اما اگر مغز گردو ها زیاد بود سعی کنید زمانی که آن ها را روی سینی پهن می کنید با دست خود از هم جدا کنید به طوری که هیچ دو مغزی روی هم نباشد.

اجازه دهید مغزها 40 تا 45 دقیقه در فر بپزند. پخت مغزها در فر باید تا زمانی ادامه یابد که رنگ آن ها طلایی مایل به قهوه ای شود. فقط به یاد داشته باشید که هر 15 دقیقه یکبار باید مغزها را زیر و رو کنید تا دور تا دور آن ها به طور کامل حرارت دیده و پخته شود.

بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردید در دمای اتاق گذاشته و اجازه دهید کمی خنک شود اما سرد نشود. این خوراکی به صورت تازه و گرم بسیار خوشمزه تر و خوش خوراک تر است پس سعی کنید هر بار با مقدار کم تهیه کرده و نوش جان کنید.

اما اگر مقداری از آن اضافه ماند هم نگران نباشید می توانید آن را در یک ظرف درب دار ریخته و تا هفته ها آن را نگهداری کنید.

اما اگر می خواهید برای پذیرایی از آن استفاده کنید سعی کنید آن را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید.
نکته ی مهمی هم در مورد پخت این خوراکی یادآور شویم که فر را روی تایمر 15 دقیقه تنظیم کنید تا هر 15 دقیقه یکبار به شما هشدار دهد که مواد را هم بزنید. فراموش کردن این مرحله تمام زحماتتان را بر باد می دهد!


بیشتر بخوانید :

۳ روش ساده برای بو دادن بادام زمینی در منزل

۲ روش طلایی جهت تهیه تخمه آفتاب گردان بو داده در منزل

آموزش روشی ساده برای بو دادن و برشته کردن تخمه هندوانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا