دسته‌بندی نشده

چگونه لکه پوست گردو سبز را به راحتی از روی دست پاک کنیم؟

روش های خانگی پاک کردن لکه گردو از دست ( با عکس )

رفتن به باغ و خوردن گردوی تازه لذت بخش است ولی لکه سیاهی که روی دست باقی می ماند آزار دهنده می باشد. برای رسیدن به این راهکار با دلگرم همراه باشید.

separator line

نحوه ی پاک کردن لکه سیاه گردو روی دست

پوست کندن گردوی تازه و رنگ گرفتن دست‌ها یکی از مشکلاتی است که در فصل رسیدن گردو افراد زیادی را درگیر می‌کند.

شما هم اگر تجربه جدا کردن پوست سبز گردوی تازه را داشته باشید، متوجه رنگ تیره‌ای که این پوست سبز به دستان می‌دهد، شده‌اید و چنانچه به دنبال راه حلی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست خود هستید، ترفند‌های زیر را امتحان کنید.

چگونه لکه پوست گردو سبز را به راحتی از روی دست پاک کنیم؟

separator line

راهکار‌هایی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست

روش اول: شستن دست‌ها با سرکه

برای این منظور نصف فنجان سرکه را با همین مقدار آب ترکیب و دست‌های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی گردو کمک زیادی می‌کند.

روش دوم: شستن دست‌ ها با جوش شیرین

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می‌توانید مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست‌ها را با این ترکیب بشویید. بهتر است از یک مسواک کهنه کمک گرفته و با مسواک آغشته به جوش شیرین، بر روی پوست دست خود بکشید.

روش سوم: استفاده از خمیر دندان

یک مسواک کهنه را برداشته و مقداری خمیر دندان جرم‌ گیر و سفید کننده دندان را روی آن بمالید و محکم بر پوست دست خود بکشید. این کار تا حدی زیادی به از بین رفتن رنگ سیاه گردو از پوست دست کمک می‌کند.

روش چهارم: شستن دست‌ها با نمک و آبلیمو

نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست‌ها را محکم با این ترکیب بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی رنگ گردو از پوست دست کمک چشمگیری می‌کند.

روش پنجم: شستن دست‌ها با ترکیب شیر و آبغوره

با ترکیب شیر و آبغوره به مقدار مساوی نیز می‌توان سیاهی لکه‌ های گردو را از دست‌ ها تا حد زیادی برطرف کرد.

روش ششم : شستن دست ها با لاک پاکن

شستن با وایتکس رقیق شده، شستن دست‌ها با حلال لاک ناخن یا استفاده از اکسیدان رنگ مو نیز از دیگر پیشنهاد‌ها برای پاک کردن سیاهی گردو از دست است. با این وجود توصیه می‌شود اگر پوست حساسی دارید، از این روش‌ها برای شستن دست‌های خود استفاده نکنید، زیرا عوارض جانبی ایجاد شده به مراتب بدتر از سیاه بودن دستهایتان است.

چگونه لکه پوست گردو سبز را به راحتی از روی دست پاک کنیم؟

separator line

علت سیاه شدن دست بر اثر تماس با گردوی تازه

پوست گردوی تازه خاصیت رنگدهی فوق‌العاده‌ای دارد که به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن است و زمانی که با سطح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا می‌کند، باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و در تماس طولانی مدت و زیاد باعث ایجاد شدن لکه‌های سیاه عمیق روی پوست می‌شود.

این خاصیت رنگدهی زیاد پوست گردو باعث شده از گذشته از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود و امروزه هم به عنوان یک رنگ طبیعی ارزش خاصی دارد. رنگ حاصله از پوست گردو کاملا طبیعی، با دوام و ماندگار است و در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی از اصالت، شادابی و ثبات بالایی برخوردار است.

separator line

راهکاری برای پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

یکی از اصولی‌ ترین روش‌ها برای جدا کردن پوست تازه گردو، پهن کردن گردو‌ها برای مدت چند روز در محیطی سایه آفتاب است. اجازه دهید گردو‌ ها دو تا سه روز بمانند تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود.

سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید، به راحتی پوست گردو کنده خواهد شد. برای جدا کردن باقی مانده پوست سبز، از دستکش استفاده کنید، اما نه از دستکش‌های نایلونی، زیرا بخار می‌کنند و بدتر باعث سیاهی دستان شما می‌شود. بهتر است ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید.

separator line

خواص بی نظیر پوست گردو

با توجه به اینکه گردو دارای یک پوست‌ تر یا سبز و یک پوست چوبی یا خشک است، در این مقاله هم خواص پوست سبز گردو و هم خواص پوست خشک گردو را معرفی می‌کنیم.

1 – خواص پوست گردو برای لایه برداری

از جمله خواص پوست گردو، استفاده از آن به صورت یک لایه‌ بردار و اسکراب قوی است. لایه برداری پوست، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و شادابی و روشن شدن رنگ پوست را به دنبال دارد.

از پوست خشک یا قهوه‌ای گردو در کرم‌های آرایشی و اسکراب‌های موجود استفاده می‌شود. برای استفاده از آن در منزل می‌توانید آن را آسیاب کرده و پودر حاصله را در ماسک‌ها و لایه بردار‌های خانگی خود ریخته و مخلوط کنید.

separator line

2 – ضدعفونی کننده دهان و لثه

پوست سبز گردو یک ضدعفونی کننده دهان و لثه است و از گسترش و ریشه دواندن عفونت‌ها و بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

لازم است بدانید بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان دهان به دلیل عفونت های دندان و لثه است؛ پس بهداشت دهان و دندان یکی از کار‌های ضروری است.

اگر پوست سبز گردو را به لثه خود بمالید، باعث تقویت و سلامت لثه خود شده اید. پوست گردو می‌تواند باعث تغییر دادن PH محیط دهان شود و در نتیجه از بروز عفونت جلوگیری کند. می‌توانید چند بار در هفته پوست گردوی تازه را به لثه خود بمالید.

جنبه‌ی دیگر بهداشت دندان‌ها، زیبایی و درخشندگی آن‌هاست. به منظور سفید شدن دندان‌های خود نیز به صورت فوری و در عرض ۵ دقیقه، می‌توانید پوست گردو را بر روی دندان‌های خود قرار داده و به همه قسمت‌های آن‌ها بکشید.

پس از چند دقیقه خواهید دید دندان‌های شما سفید شده و زردی دندان‌ها بین رفته است. فقط باید مواظب باشید که در حین انجام این کار پوست گردو با لب‌های شما تماس نداشته باشد، زیرا وجود ترکیبات قوی در پوست گردو، می‌تواند باعث سوختگی لب‌ها شود.

اگر با استفاده پوست گردو برای دندان هایتان احساس سوزش شدید در لب‌ها داشتید کار خود را متوقف کرده و به زمان دیگر موکول کنید.

separator line

3 – خواص پوست گردو برای رنگ کردن طبیعی مو

پوست گردو می‌تواند برای رنگ کردن مو مورد استفاده قرار گیرد. حتما شما هم سیاه شدن پوستتان را بعد از جدا کردن پوست سبز گردو تجربه کرده اید و دیده اید که پوستتان برای مدت طولانی رنگ دارد و احتمالا از این قضیه شاکی هم شده اید!

این مساله بر می‌گردد به رنگ‌ دهی بالا و رنگ قوی پوست سبز گردو، که می‌شود از آن در جهتی مفید و به عنوان یک رنگ موی طبیعی استفاده کرد.

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از عوامل نگرانی مردان و زنان؛ سفید شدن زودهنگام مو‌های آن‌هاست.

دلیل سفید شدن مو‌ها این است که رنگدانه‌های مو از بین می‌رود و عواملی از جمله زیاد رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی، کمبود ویتامین‌های بدن و در معرض نور خورشید بودن به مدت طولانی می‌توانند در سفید شدن زود هنگام مو‌ها نقش داشته باشند.

برای حل قسمتی از این مساله و کمک به حفظ رنگ مو‌ها می‌توانید رنگ موی طبیعی را جایگزین رنگ موی شیمیایی کنید. پوست سبز گردو هم موهایتان را به صورت طبیعی رنگ می‌کند و هم مو‌های سفید را با پوشش می‌دهد.

چگونه لکه پوست گردو سبز را به راحتی از روی دست پاک کنیم؟

separator line

طریقه رنگ کردن مو با پوست گردو

پوست سبز گردو را می‌توانید هم به صورت خشک و هم تازه استفاده کنید، اما پوست گردو به صورت تازه بهتر است. پوست سبز تازه را (به همان شکل که هست) و یا پوست سبز خشک را (به صورت پودر کرده)، در آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

پس از خنک شدن آب جوشیده، می‌توانید با استفاده از پنبه یا هر روش دیگری که به ذهنتان می‌رسد، این آب را به بخش‌های سفید مو بزنید و پس از اینکه رنگ گرفت بشویید.

حواستان را جمع کنید که آب حاصل از جوشیدن پوست گردو به جایی نپاشد، زیرا به سرعت رنگ می‌گیرد.

separator line

بیشتر بخوانید :

خواص خرما با گردو

بهترین اصول برای نگهداری گردو + خواص گردو و مغز آن

طرز تهیه ی خورش گردو بادمجان خورش اصیل شهر سمنان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا