دسته‌بندی نشده

چگونه در پاییز از کاکتوس نگهداری کنیم ؟

نگهداری کاکتوس در دوره خواب (پاییز و زمستان)

نگهداری از گیاهان در فصل پاییز و زمستان کار دشواری نیست و فقط به کمی مراقبت بیشتری نیاز دارند. با رعایت چند نکته می‌توانید در این فصل گیاهان خود را شاداب و سرحال نگهدارید. این موارد برای انواع گل‌های آپارتمانی، کاکتوس‌ها، کاج‌ها، درختان، بونسای و سایر گیاهان باید رعایت شود تا آنها آسیب نبینند.

آبیاری
در پاییز، نور خورشید کمتر می‌شود و دمای هوا نیز کاهش می‌یابد. بنابراین، باید آبیاری کاکتوس‌ها را کاهش دهید. در این فصل، تنها زمانی کاکتوس‌ها را آبیاری کنید که خاک آنها کاملاً خشک شده باشد.

نور
کاکتوس‌ها به نور زیاد خورشید نیاز دارند. در پاییز، می‌توانید کاکتوس‌ها را در مکانی قرار دهید که حداقل 6 ساعت در روز نور مستقیم خورشید دریافت کند.

دما
کاکتوس‌ها در دمای بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد رشد می‌کنند. در پاییز، دمای هوا ممکن است کاهش یابد. بنابراین، اگر دمای هوا به کمتر از 10 درجه سانتیگراد رسید، باید کاکتوس‌ها را به مکانی گرم‌تر منتقل کنید.

نگهداری کاکتوس در پاییز و زمستان

کوددهی
کاکتوس‌ها در پاییز به کود نیازی ندارند. بنابراین، کوددهی آنها را متوقف کنید.

تعویض گلدان
اگر گلدان کاکتوس شما کوچک شده است، می‌توانید در پاییز آن را تعویض کنید. برای تعویض گلدان، از گلدانی استفاده کنید که فقط یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی باشد.

کنترل آفات و بیماری‌های کاکتوس در پاییز

در پاییز، احتمال شیوع آفات و بیماری‌ها در کاکتوس‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، کاکتوس‌ها را به طور مرتب از نظر وجود آفات و بیماری‌ها بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل، سریعاً اقدامات لازم را انجام دهید.

آفات و بیماری‌های کاکتوس در پاییز

در اینجا خلاصه‌ای از نکات نگهداری از کاکتوس در پاییز آورده شده است:

آبیاری را کاهش دهید.
نور کافی را برای کاکتوس‌ها فراهم کنید.
اگر دمای هوا کاهش یافت، کاکتوس‌ها را به مکانی گرم‌تر منتقل کنید.
کوددهی را متوقف کنید.
اگر لازم است، گلدان کاکتوس را تعویض کنید.
کاکتوس‌ها را به طور مرتب از نظر وجود آفات و بیماری‌ها بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا