دسته‌بندی نشده

ویژگی هایی از تلگرام که واتساپ ندارد

این قانون بوده و هست که یک نرم افزار و سرویس برای همیشه نتوانسته دوام بیاورد چون رقباء اجازه نمی دهند و سعی میکنند با ارائه قابلیت های جدیدی خودشان را در بین معروف ترین برندها بالا بکشند. دنیای پیام رسان ها نیز چنین است از جمله پیام رسان واتس اپ و تلگرام، هر چند این روزها پیام رسان های وطنی و غیر وطنی زیادی از مدت ها پیش فعالیت خودشان را شروع کرده اند منتهی واتساپ و تلگرام همیشه یک سر و گردن که چه عرض کنم بلکه تمام قد از بقیه بالاتر بوده اند و هستند. اما اینکه تلگرام بهتر است یا واتساپ سوالی است که خیلی ها می پرسند البته به طور کلی نمی توان به آن جواب داد چون به هر حال گاهی علاوه بر ویژگی های هر یک، سلیقه های کاربران نیز متفاوت است. در هر صورت در این مقاله از سایت دلگرم قصد دارم به چند خصوصیت تلگرام بپردازم که شما آنها را در واتساپ نمی بینید.

ابتداء امر اجازه دهید یک مختصر توضیحی راجع به این دو پیام رسان خدمت تان ارائه کنم البته بیشتر حالت اطلاعات عمومی دارد.

نام WhatsApp در حقیقت از عبارت What’s Up که به معنای “چه خبر” است گرفته شده است و طبق ادعای خود این شرکت در حال حاضر بیشتر از 2 میلیارد کاربر در کشورهای مختلف از این پیام رسان استفاده می کنند. یان کوم و برایان اکتون از جمله موسسان واتساپ می باشند که سابقه قبلی در یاهو Yahoo داشته اند.

و اما موسسان تلگرام پاول دورف و همچنین برادرش نیکلای دورف هستند که با انتشار تلگرام برای گوشی های اندروید شهرت بیشتری پیدا کردند. گرچه پاول نسبت به نیکلای مشهورتر است اما بخش فنی تلگرام توسط نیکلای مدیریت می شود. نکته دیگری که برخی به اشتباه گفته یا می گویند، بحث کشور سازنده است که بر این باورند تلگرام برای کشور روسیه است در حالیکه هیچ وابستگی به این کشور ندارد.

حالا در ادامه به ویژگی های داشته تلگرام و نداشته واتساپ می پردازیم.

گفتگوی محرمانه جدید

گفتگوی محرمانه تلگرام

یکی از جالب ترین ویژگی های تلگرام، گفتگوهای محرمانه است. همان طور که از اسم این خصوصیت مشخص است شما می توانید خیلی راحت یک چت کاملا سری و محرمانه داشته باشید. اما شاید بپرسید خوب این چت محرمانه با چت معمولی چه تفاوتی می تواند داشته باشد، تفاوتش در این است که شما نمی توانید پیام های این چت را هدایت و فوروارد کنید و همچنین نمی توانید از صفحه چت اسکرین شات بگیرید. در گفتگوی محرمانه امکان تنظیم کردن زمان سنج نابود کننده وجود دارد یعنی می توانید زمانی را انتخاب کنید تا بعد از آن زمان پیام ها کلا حذف شوند و شخص دریافت کنند بعد از آن نتواند پیام ها را ببیند (البته از زمان دیدن پیام ها به بعد). این یکی از ویژگی های جالب تلگرام است که واتساپ فاقد آن می باشد.

استفاده از سرور پروکسی

پروکسی تلگرام

بعضی از کشورها مانند ایران و روسیه و چین و حتی کشورهای اروپایی بنا به دلایلی یکسری از پیام رسان ها را فیلتر می کنند و به همین خاطر کاربران به سمت استفاده از فیلترشکن ها می روند. تلگرام برای راحتی کاربرانش آمده قابلیتی به نام استفاده از پروکسی را اضافه کرده است که مستقیما از داخل تلگرام می توان به پروکسی سرور متصل شد. اگر به بخش تنظیمات و سپس داده ها و ذخیره سازی بروید در پایین آن صفحه گزینه تنظیمات پروکسی را خواهید دید. این هم دومین ویژگی تلگرام است که واتس اپ از آن بی بهره است.

شخصی سازی صفحه چت

تنظیمات گفتگو

گرچه واتساپ تنظیماتی برای سفارشی سازی صفحه چت دارد اما تلگرام گزینه های بیشتری برای این بخش دارد. از قسمت تنظیمات تلگرام به بخش تنظیمات گفتگو وارد شوید تا ببینید که چه آیتم هایی را می توانید شخصی سازی کنید، مثلا شما می توانید اندازه متن پیام و پس زمینه صفحه چت و پوسته ها را تغییر دهید. البته اگر در همان صفحه به پایین اسکرول کنید گزینه های زیادی را خواهید دید مانند حالت شب خودکار، مرورگر درون برنامه، به اشتراک گذاری مستقیم، فعال کردن انیمیشن، اموجی بزرگ، بالا بردن جهت صحبت، ارسال با کلید Enter، ذخیره در گالری و …

افزودن حساب کاربری

در حال حاضر بیشتر گوشی های هوشمند از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند و کاربران نیز حداقل دو شماره تلفن دارند به همین خاطر تلگرام این قابلیت را فراهم کرده که بتوان بیش از یک حساب کاربری اضافه کرد یعنی شما با دو شماره موبایل خود می توانید یک حساب کاربری جدا داشته باشید در حالی که واتساپ این ویژگی را ندارد، به همین دلیل در واتس اپ خیلی ها از برنامه هایی مانند جی بی واتساپ استفاده می کنند که بتوانند دو اکانت داشته باشند اما در تلگرام بدون دردسر می توان از این خصوصیت استفاده کرد.

برای افزودن حساب کاربری جدید کافیه در برنامه تلگرام روی آیکون سه خط افقی کلیک کرده و گزینه افزودن حساب کاربری را بزنید، سپس شماره موبایل مد نظرتان را وارد کرده و کلید فلش را بزنید. حالا شما می توانید در دو اکانت مجزا فعالیت داشته باشید مثلا یکی را به دوستان و آشنایان اختصاص دهید و دیگری را برای کارهای اداری و کاری خودتان.

گروه های 200000 نفری

هر پیام رسانی معمولا ویژگی ساخت گروه را دارد یعنی شما می توانید یک فضایی را در آن برنامه برای چت با سایر افراد آماده کنید که همزمان پیام شما را تعداد نفرات بیشتری ببینند و یا اصلا شاید بخواهید فایلی را با چندین نفر به اشتراک بگذارید و یا آنها با شما بخواهند به اشتراک بگذارند. همان طور که اشاره شد شما در واتساپ نیز می توانید گروه بسازید و تا 256 نفر به آن اضافه کنید در حالیکه تلگرام به شما اجازه می دهد یک گروه 200000 نفری بسازید.

استفاده از ربات ها Bots

بات ها یا ربات ها در تلگرام شبیه افزونه های مرورگرها هستند و به نظرم خصوصیت جالبی است که تلگرام فراهم کرده است. با کمک آنها می توان وظایف مهمی را خیلی سریع انجام داد و شبیه نام کاربری و یا همان آی دی اشخاص با @ شروع می شود. برای پیدا کردن ربات ها شما می توانید در اینترنت جستجو کنید یا در خود تلگرام آنها را پیدا کنید.

به عنوان مثال شما با ربات GmailBot می توانید ایمیل های خود را در تلگرام دریافت کنید یا ربات GameBot به شما اجازه می دهد تا در تلگرام با دوستانتان در بازی های سبک رقابت داشته باشید و یا با ربات fbvideodownloadbot می توانید کلیپ های ویدیوی فیسبوک را ذخیره کنید و یا با ربات Stickers می توانید پک استیکر بسازید و استیکر اضافه کنید.

اینها قابلیت هایی بود که شما آنها را در واتساپ نخواهید دید ولی با این حال همان طور که عرض کردم گاهی سلیقه ها در بهتر بودن تلگرام یا واتساپ نیز دخیل هستند بنابراین هر کسی طبق نظر خود تلگرام یا واتس اپ را بهتر می داند از طرفی چون تلگرام در ایران فیلتر شده لذا شاید خیلی ها با واتساپ موافق باشند.

نصب تلگرام بدون متوجه شدن مخاطبین و اعلان جوین شدن

قبل از حذف اکانت تلگرام این نکات را حتما بخوانید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا