دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره سفر به استانبول، از بلیط تا هتل

استانبول یکی از معدود شهرهای جهان به شمار می‌رود که بین دو قاره (اروپا و آسیا) مشترک است. استانبول شهری زیبا، مرموز و مسحورکننده در جهان به حساب می‌آید. پیش از سفر به این شهر پرجنب‌وجوش، بهتر است با برخی از نکات مهم برای سفر به استانبول آشنا شوید. مواردی مانند خرید بلیط هواپیما استانبول یا روش رزرو هتل‌های این شهر مانند هتل سورملی استانبول که اولین قدم های سفر هستند. در این مطلب می‌خواهیم به برخی از موارد مهم درباره سفر به استانبول بپردازیم.

پاسپورت و ویزای استانبول

برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا نیست. مهم‌ترین مدرک برای این سفر پاسپورت است. پیش از سفر از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید. پاسپورت شما باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.

بهترین زمان سفر به استانبول

زمان ایده‌آل برای بازدید گردشگران از استانبول، ماه های فروردین، اردیبهشت و همچنین اواسط شهریور تا آبان است. در این زمان‌ها، آب‌وهوای شهر بسیار مطبوع و مناسب است، به این ترتیب می‌توان به راحتی از نقاط مختلف شهر دیدن کرد.

خرید بلیط هواپیما

پس از انتخاب زمان سفر، نوبت به خرید بلیط هواپیما می‌رسد. یکی از بهترین روش‌ها برای خرید بلیط استانبول مراجعه به سایت فلای تودی است. در این وب‌سایت می‌توانید به همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همچنین انواع بلیط دسترسی داشته باشید. توصیه ما این است که اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما به بلیط لحظه آخری برخوردید، آن را از دست ندهید.

فرودگاه‌ها

استانبول دو فرودگاه بین‌المللی به نام های آتاتورک و سابیها گوکچن دارد. فرودگاه آتاتورک هم بزرگ‌تر و هم بسیار شلوغ‌تر است. فرودگاه بین‌المللی سابیها گوکچن از مرکز شهر بسیار فاصله دارد. با در نظر گرفتن زمان سفر و فرودگاه‌ها، پرواز و محل اقامت خود را رزرو کنید.

رزرو هتل

یکی از مهمترین دغدغه های مسافران در سفر به این شهر، رزرو هتل های استانبول است. هنگام رزرو هتل، باید به سراغ هتلی بروید که از نظر موقعیت مکانی مناسب باشد. پیشنهاد ما به شما هتل سورملی استانبول است. این هتل که در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد، دسترسی آسانی به بازار جواهر، ایستگاه مترو، کاخ ییلدیز و خیابان استقلال دارد.

یکی دیگر از مناطق مناسب برای رزرو هتل نزدیک میدان تکسیم (منطقه سلطان احمد) است. البته باید بگوییم که اقامت در هتل‌های منطقه سلطان احمد، به دلیل جنب‌وجوش و تردد زیاد در آن، بهترین گزینه برای کسانی است که برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنند. اگر به دنبال اقامتی آرامش‌بخش هستید، هتل سورملی استانبول می‌تواند بهترین گزینه باشد.

خرید در استانبول

فروشندگان استانبولی بسیار مهمان نواز هستند و در بازارها و مغازه‌ها از شما استقبال می‌کنند؛ حتی ممکن است برخی به شما چای ترکی پیشنهاد دهند. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کمی چانه بزنید و همچنین از قبل کمی در مورد محصولات تحقیق کنید.

همه چیز درباره سفر به استانبول، از بلیط تا هتل

لیر ترکیه

واحد پول ترکیه، لیر است. حتما هنگام سفر به استانبول، لیر به همراه خود داشته باشید. شما می‌توانید در صرافی های فرودگاه یا سطح شهر نیز پول خود را تبدیل کنید.

عبارات مهم ترکی را یاد بگیرید

اگر زبان ترکی اولیه و چند عبارت مهم را بلد باشید، سفر راحت‌تری خواهید داشت. کارکنان اکثر هتل‌ها و رستوران‌ها ممکن است به زبان انگلیسی چندان مسلط نباشند. تلفظ‌ها نیز در ترکیه کمی متفاوت است؛ بنابراین شاید بهتر باشد چند کلمه ترکی یاد بگیرید.

سفرهای درون شهری در استانبول

گرفتن تاکسی با این که راحت‌ترین گزینه در استانبول محسوب می‌شود، اما گران‌ترین نیز است. اگر هتل شما در مناطق پر رفت‌وآمد باشد – مانند هتل سورملی استانبول – به راحتی به ایستگاه‌های مترو دسترسی خواهید داشت. با مترو می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری مهم شهر سفر کنید. در استانبول اتوبوس، تراموا و کشتی نیز برای سفرهای درون شهری فعالیت می‌کنند.

همه چیز درباره سفر به استانبول، از بلیط تا هتل

آشنایی با تاریخ استانبول

دانستن تاریخچه برخی از مکان‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. استانبول کشوری با تاریخ بسیار غنی است. این شهر ترکیبی زیبا از فرهنگ‌ها و میراث مختلف است که می‌تواند برای هر توریستی جذاب باشد. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر به شهر، بخشی از تاریخ آن را مطالعه کنید؛ زیرا باعث می‌شود سفری آگاهانه‌تر داشته باشید. برخی از جاذبه‌های دیدنی استانبول عبارت‌اند از:

  • مسجد ایاصوفیه
  • مسجد سلطان احمد
  • برج گالاتا
  • کاخ توپکاپی
  • مسجد سلیمانیه
  • کاخ دولما باغچه
  • موزه هنر مدرن استانبول
  • برج دختر استانبول
  • آب انبار باسیلیکا
  • بازار بزرگ استانبول
  • مسجد رستم پاشا
  • موزه پرا

رزرو بهترین هتل های استانبول در فلای تودی

با کمی آمادگی و برنامه‌ریزی می‌توانید سفر راحتی به استانبول داشته باشید. برخی از مهم‌ترین موارد برای این سفر، آماده کردن پاسپورت، انتخاب زمان مناسب برای سفر، تهیه بلیط هواپیما، انتخاب هتل و آشنایی با تاریخچه شهر است. اگر می‌خواهید در منطقه‌ای آرام که دسترسی راحتی به شهر دارد، اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم هتل سورملی استانبول را رزرو کنید. برای رزرو این هتل و همچنین سایر هتل های استانبول به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی ارزانترین و معتبرترین مرجع رزرو هتل های خارجی با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا