دسته‌بندی نشده

مراحل پخت نان پاراتا هندی خوشمزه

نان پاراتا از نان های خوشمزه و پرطرفدار هندی است. با توجه به اینکه علاقه مندان زیادی دوست دارند، با طرز تهیه نان پاراتا هندی آشنا شوند، ما در این مقاله از دلگرم این نان را تهیه می کنیم. شما می توانید با استفاده از مواد اولیه این نان را به راحتی تهیه کنید.
نان پارتا همچون نان آچما و نان فوچیکا یکی از نان های خوش طعم و خوشمزه است. این نان که در هند پخته می شود، از قدیم در این کشور پرطرفدار بوده و به عنوان نان سنتی این منطقه شناخته می شود. این نان در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این نان سنتی خوشمزه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارید. مهم ترین ترکیباتی که در این نان به کار می روند، شامل آرد، ماست، روغن و ادویه هستند. در ادامه نیز طرز تهیه نان پاراتا خوشمزه را مطالعه خواهید کرد.

برای تهیه این نان خوشمزه سنتی باید یک خمیر مناسب تهیه کنید. نحوه تهیه کردن خمیر در این نان ها می تواند به پخت بهتر کمک کند. توجه کنید. این نان باید نازک باشد و مانند سایر نان ها بافتی پهن ندارد. شما می توانید این نان خوشمزه را در وعده های غذایی استفاده کنید. همچنین این نان برای مصرف صبحانه بسیار لذیذ می باشد.

مواد لازم نان پاراتا هندی خوش طعم

آرد: ۳ پیمانه
روغن گیاهی: ۴ قاشق غذاخوری
ماست: ۱چهارم پیمانه
دانه خرد شده زنیان: ۳ قاشق چای خوری
فلفل: نصف قاشق چای خوری
نمک: به میزان لازم
آب گرم: به مقدار لازم
زرد چوبه: نصف قاشق چای خوری

نان پاراتا هندی

طرز تهیه نان پاراتا خوش طعم

برای تهیه این نان خوش طعم و خوشمزه ابتدا باید آرد را درون کاسه ای بریزید، و کم کم آب را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سایر مواد مورد نیاز را یک به یک به مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. خمیر را ورز دهید، تا به یک بافت نرم و یکدست برسید. روی خمیر را با استفاده از پارچه ای بپوشانید، و استراحت دهید.
بعد از گذر تایم استراحت خمیر بهتر است، آن را به قسمت هایی مساوی تقسیم نمایید. درون تابه ای را چرب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. خمیرها را با استفاده از یک وردنه به خوبی با کنید، و آن را درون تابه پهن نمایید.

نکات طلایی پخت نان پارتا

این خمیر بسیار ساده تهیه می شود. برای آماده سازی خمیر این نان تنها ۳۰ دقیقه نیاز به زمان دارید. در این مدت می توانید مواد اولیه را تهیه کنید و آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.
زمان مناسب برای پخت این نان ها ۱۵ دقیقه می باشد. این نان در تمام وعده های غذایی مصرف می شود.
اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند، این نان را برای وعده صبحانه تهیه کنند. برای خوشمزه تر شدن می توانید به مواد این نان تخم مرغ نیز اضافه کنید.
شما می توانید در ماه های رمضان نیز این نان را برای وعده های افطاری تهیه کنید.
مقدار موادی که در این بخش مشخص کرده ایم برای ۴ نفر می باشد.
در صورتی که می خواهید برای تعداد بیشتر یا کمتر این مواد را تهیه کنید، می توانید مقادیر مواد را تغییر دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا