دسته‌بندی نشده

راهنمای سفر به آبشار آتشین کالیفرنیا

نکات جالب در مورد آبشار آتشین کالیفرنیا

آبشار آتشین کالیفرنیا یک آبشار فصلی است. این آبشار منبع رودخانه‌ای ندارد و پس از آب شدن برف‌ها جریان پیدا می‏کند. بنابراین، آب این آبشار در دو فصل زمستان و بهار جاری می‌شود.
آب آبشار تنها در فصل زمستان به رنگ نارنجی دیده می‎شود. البته، در فصل پاییز نیز زاویه نور خورشید دقیقا طوری به سمت آبشار تابیده می‌شود که امکان انعکاس و آتشین شدن آب را ایجاد می‌کند، اما به دلیل سردی هوا، آبی جریان ندارد که به رنگ آتش دیده شود.
آبشار آتشین زمانی دیده می‌شود که آسمان کاملا صاف باشد.
حتی اگر یک تکه کوچک ابر در آسمان وجود داشته باشد، جلوی نور خورشید را می‌گیرد و اجازه رسیدن نور به آبشار را نمی‌دهد.

آبشار آتشین

نکات بازدید از آبشار آتشین کالیفرنیا

افراد زیادی در اواسط فوریه برای تماشای آبشار آتشین به سمت دره اسمیت می‌روند. ظرفیت دره محدود است و فضای کافی برای پذیرش همه بازدیدکنندگان را ندارد. بنابراین، برای بازدید از این آبشار نیاز به رزرو دارید. قبل از سفر به این نکته توجه کنید و رزرو را انجام دهید.

آبشار آتشین کجاست؟

بهترین مکان برای تماشای آبشار و عکاسی از آن، منطقه پیک‌نیک ال کاپیتان (El Capitan picnic area) است. عکاسان معمولا در این منطقه جمع می‌شوند و تصویر آبشار را از زوایای مختلف ثبت می‌کنند.
با توجه به این‌که این پدیده در زمستان رخ می‌دهد، اگر قصد سفر بازدید از آبشار آتشین را دارید، لباس گرم به همراه داشته باشید.
دقت داشته باشید که در طول مسیر ممکن است با شرایط یخبندان مواجه شوید. بنابراین، کفش گرم به پا کنید و لوازم مناسب را نیز به همراه داشته باشید.

تصاویر آبشار آتشین

برای بازدید از این آبشار باید اتومبیل خود را کمی دورتر از منطقه پارک کنید و مقداری از مسیر را پیاده بروید. پدیده آبشار آتشین در هنگام غروب رخ می‎دهد. بنابراین، در هنگام برگشت با تاریکی هوا مواجه می‌شوید. یک چراغ قوه به همراه داشته باشید تا مسیر برگشت را راحت‌تر طی کنید.
مراقب طبیعت باشید. از چمن‌زارها دور بمانید و وارد مناطق حصارکشی شده نشوید. زباله‌های خود را جمع‌آوری کنید و به همراه خود برگردانید.

منبع : کایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا