دسته‌بندی نشده

لبنیــاتی خود باشید!

زندگی ماشینی یعنی همین ؛ همین که در سوپر مارکت ها چشمتان مدام دنبال انواع مختلف ماست پنیر،کره و دوغ باشد و حتی یک لحظه هم به این موضوع فکر نکنید که خودتان می توانید در خانه بهترین و سالم ترین آنها را درست کنید.فقط کمی حوصله و سلیقه می خواهد که آن هم در روزگار ماشینی از بین رفته ولی بعضی وقتها تنوع هم بد نیست .اینکه به دنبال یک طعم قدیمی و سنتی بروید .یک پنیر دست ساز خانگی روی میز صبحانه بگذارید و یک زندگی کاملا خود ساخته را تجربه کنید.

***شیر را همیشه بجوشانید .چه شیر پاستوریزه باشد چه نباشد. قاشقی که با آن شیر را هم می زنید ، نباید چوبی باشد. وقتی شیر را می جوشانید ، مدام آن را هم بزنید تا ته نگیرد ، شیر سوخته ، طعم پنیر را بد می کند.

مواد لازم :لبنیــاتی خود باشید!

۳ کیلو شیر
۱ استکان سرکه یا آبلیمو یا مایه پنیر

۱- سنتی ترین روش درست کردن پنیر،ساده ترین راه تهیه آن هم هست،اینکه با سه کیلو شیر و یک استکان سرکه یا آب لیمو می توانید حدود نیم کیلو پنیر درست کنید..اول شیر را بجوشانید.

۲- وقتی که شیر چند دقیقه جوشید ،نصف استکان سرکه یا آب لیمو به آن اضافه کنید.شیر در حال جوشیدن خیلی سریع به اصطلاح می برد.وقتی شیر برید آن را داخل یک کیسه پارچه ای تمییز بریزید و در آن را ببندید و داخل یک ظرف بزرگ قرار دهید.

۳- بعد روی کیسه شیرتان یک جسم سنگین مثل یک تکه سنگ بگذارید تا آن را در آب نمک بگزارید تا سفت و خشک شود.

**نکته : به هیچ وجه نگزارید پنیرتان آلوده شود .کیسه پنیر باید تمییز و استریل باشد.اگر کمی آلودگی وارد پنیر یا شیرتان شود ،پنیرتان کپک می زند و زود فاسد می شود.

پنیر با ماست

مواد لازم :
ا کیلو شیر
۴ قاشق غذاخوری ماست

اول شیر را بجوشانید بعد به شیر در حال جوشیدن چهار قاشق ماست اضافه کنید.
سپس به مدت ده دقیقه هم بزنید تا شیر بریده شود .آن را در کیسه ای بریزید تا آب آن خارج شود در آخر پنیر را قطعه قطعه کنید و در آب نمک نگهداری کنید.

منبع:زیبـــا شــــو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا