دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سیر داغ مجلسی، ترد و خوشمزه

طرز تهیه سیر داغ مجلسی

سیر داغ یکی از چاشنی مورد استفاده در بیشتر غذاهای ایرانی است این چاشنی خوشمزه با عطر و طعم خاصی که دارد غذا را دلپذیرتر می کند از سیر داغ برای تزیین آش رشته و کشک بادمجان می توانید استفاده کنید برای نگهداری سیر می توانید از این روش استفاده کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیر داغ مجلسی ترد و خوشمزه + علت تلخ شدن سیر داغ در ادامه با سایت ما همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
سیر تازه نیم کیلو
روغن به اندازه کافی
زردچوبه نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سیر داغ مجلسی

روش سرخ کردن سیر داغ در منزل

مرحله اول
برای درست کردن سیر داغ ابتدا سیرهای تازه تهیه کنید سپس پوست آن ها را جدا کنید اگر نگران این هستید که دست هایتان بو بگیرد از دستکش های یک بار مصرف استفاده کنید یا بعد از کار دست هایتان را با لیموترش بشویید تا بو از بین برود.

مرحله دوم
سیرها را با رنده مخصوص سیر رنده کنید برای این کار فقط سیر را از بالا به پایین روی رنده بکشید تا خرد شود اما له نشود می توانید روی تخته آشپزخانه با کارد تیز هم به صورت ریز خرد کنید سپس در تابه ای روغن ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید.

مرحله سوم
وقتی روغن داغ شد سیرها را به همراه زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید سپس حرارت را ملایم کنید زیرا سیر زود می سوزد و مرتب به هم زدن ادامه دهید تا کاملا سرخ و ترد شوند وقتی طلایی شدند داخل سبد فلزی بریزید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم
سیرها را از هم جدا کنید چون داغ هستند به هم می چسبند بعد از این که روغن آن ها رفت روی دستمال آشپزخانه پهن کنید تا روغن اضافی آن ها کاملا گرفته شود و اصلا چرب نباشند می توانید از این سیر داغ خوشمزه برای تزیین غذا استفاده کنید یا در فریزر نگهداری نمایید. نوش جان.

روش سرخ کردن سیر داغ در منزل

علت تلخ شدن سیر داغ

علت تلخ شدن سیر داغ زیادی سرخ شدن است قبل از این که سیر تیره شود از روغن بیرون بیاورید با این کار طعم سیر تلخ نمی شود.
بعد از سرخ شدن زمانی که از تابه خارج می کنیم باید روی هم قرار نگیرند روی پارچه پخش کنیم تا هم روغن اضافی آن ها گرفته شود و هم خنک شوند این گونه به هم نمی چسبند.

منبع : مُچ مَگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا