دسته‌بندی نشده

روش طبخ موموس هندی (موموس ذرت) به صورت بخار پز

طرز تهیه موموس ذرت با روش آشپزهای هندی و تبتی

موموس هندی و یا همان موموس ذرت یکی از فست فود های هندی و تبتی می باشد و شما می توانید این غذای ملل و فست فود را در خانه خود تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه موموس ذرت را برایتان بررسی کنیم.

مواد لازم :

آرد یک لیوان
روغن یک قاشق مربا خور
آب ۵ قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه موموس ذرت

مواد لازم برای مواد میانی موموس :

فلفل دلمه ای یک عدد
هویج دو عدد
کلم سفید نصف آن
سیر دو حبه
لوبیا سبز خرد شده یک سوم پیمانه
سویا سس یک قاشق مربا خوری
ساقه پیازچه سه عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :

برای تهیه این غذای فست فودی در ابتدا باید آرد ها را الک کرده و نمک را به ان بیفزایید و درون کاسه بریزید. آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر شما آماده شده و طوری شود که به دستتان نچسبد.

خمیری که آماده کرده اید را باید به مدت ۱۵ دقیقه خوب ورز دهید و می توانید از استند میکسر برای این کار استفاده نمایید. بعد از یک ربع ورز دادن خمیر می توانید آن را درون کاسه بریزید و بگذارید نیم ساعت استراحت نماید.

برای تهیه مواد میانی اید تمام مواد گفته شده را شسته و پوست گفته و خرد کنید و تنها باید سیر ها را رنده نمایید و آن ها را با مقداری روغن درون تابه تفت دهید. سعی کنید پیازچه ها را در مرحله آخر اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه و سویا ها را اضافه نمایید و بعد از روی حرارت بردارید بگذارید تا مواد سرد شود.

حتماً بخوانید:

در مراحل بعدی باید بقچه های هندی را بپیچید. در واقع خمیر را باید پهن کرده و آن را به ۸ بخش تقسیم کنید. چانه ها را به خوبی پهن کنید تا کمی نازک شود و بعد مواد را درون خمیر بریزید و لبه های آن را بپیچید و جمع نمایید.

درون یک قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید و بعد یک صافی روی آن قرار دهید به طوری که صافی شما با آب ارتباط نداشته باشد و بعد موموس های ذرت را روی سبد قرار دهید و بگذارید ۵ دقیقه بخار پز شود. بعد از این که خمیر ها دیگر به دست شما نچسبید می توانید آن ها را از سبد خارج کرده و سرو کنید. در کنار آن فست فود می توانید از انواع سس ها استفاده نمایید.

طرز تهیه موموس ذرت هندی

نکات مهم جهت تهیه موموس ذرت

در تهیه این غذا می توانید برای مواد میانی اش از مرغ و یا گوشت نیز استفاده کنید.
می توانید موموس ها را درون پودر سوخاری زده و سرخ کنید.
بهتر است زیاد نگذارید تا خمیر ها بخار پز شوند زیرا در این صورت سفت می شوند و نمی توانید به راحتی آن ها را بخورید.

separator line

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا