دسته‌بندی نشده

دستور پخت خوراک دل مرغ لذیذ و خوشمزه

خوراک دل مرغ

یکی از خوراک های خوشمزه با خواص بی نظیر و مقوی می باشد و شما می توانید خوراک مرغ را به عنوان وعده اصلی همراه با نان سرو کنید. برای طبخ خوراک دل مرغ به دلخواه می توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید به آن اضافه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک دل مرغ در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
دل مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
قارچ ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه و روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 خوراک دل مرغ

طرز تهیه خوراک دل مرغ

مرحله اول
برای تهیه خوراک دل مرغ ساده و خوشمزه، شروع کار سیب زمینی را بعد از پوستگیری روی تخته آشپزخانه به شکل حبه ای خرد می کنیم و با آب سرد آبکشی می کنیم تا نشاسته میان بافت سیب زمینی خارج شود.

مرحله دوم
در ادامه سیب زمینی های خرد شده را روی پارچه تمیزی می ریزیم تا خوب آب آنها کشیده شود. سپس دل های مرغ را روی تخته آشپزخانه با چاقویی تیز از مرکز به دو قسمت مساوی برش می دهیم. حالا قسمتهای اضافی را جدا می کنیم.

مرحله سوم
اکنون دل مرغ را می شوییم تا بافت گوشتی کاملا تمیز شود. حالا درون آبکشی قرار می دهیم تا خونابه اضافی آنها خارج شود. آنگاه درون تابه مورد نظر مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا خوب داغ شود.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم
زمانیکه روغن کاملا داغ شد سیب زمینی های حبه ای را به تابه می افزاییم. کمی نمک روی سیب زمینی می پاشیم و به طور متداوم تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. بعد از سرخ شدن تابه را از روی حرارت برمی داریم و سیب زمینی را در بشقابی انتقال می دهیم.

مرحله پنجم
در این مرحله پیاز را پوست می گیریم و می شوییم. حالا روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همان تابه ای که سیب زمینی را در آن سرخ کرده بودیم اضافه می کنیم. تابه را مجددا روی حرارت ملایم می گذاریم و تفت می دهیم.

طرز تهیه خوراک دل مرغ

مرحله ششم
پس از اینکه پیازها کمی نرم و سبک شدند، زردچوبه را به همراه فلفل سیاه روی پیاز می پاشیم و با هم تفت می دهیم تا رنگ و بو ادویه ها با پیاز آغشته شوند. بعد از گذشت یک دقیقه تفت دادن را متوقف می کنیم و دل مرغ را به آرامی درون تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این قسمت دل ها را کمی زیر و رو می کنیم تا گوشت آنها تغییر رنگ دهد. سپس درب تابه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا دل مرغ آب بندازد و با آب درون تابه به آرامی پخته شود. در این فاصله قارچ ها را تمیز می شوییم.

مرحله هشتم
گام بعدی قارچ ها را به صورت اسلایس شده برش می زنیم و به تابه حاوی مواد خوراک می افزاییم. اکنون اجازه می دهیم تا بافت گوشتی قارچ آب بندازد و بعد از تبخیر شدن خوب سرخ شوند. وقتی آب درون تابه کاملا جمع شد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

نکته: لازم است بدانید، می توانید به جای رب از چند عدد گوجه فرنگی استفاده کنید.

مرحله نهم
در این مرحله رب گوجه را خوب تفت می دهیم تا بوی خامی رب کاملا گرفته و رنگ آن باز شود. در نهایت چنگالی را در بافت گوشتی یکی از دلها فرو می کنیم اگر راحت فرو رفت یعنی کاملا پخته شده است. خوراک دل مرغ را با نان و سبزی خوردن سرو می کنیم.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا