دسته‌بندی نشده

دستور پخت خوراک بادمجان کبابی غذای رستورانی بینظیر

نحوه پخت خوراک بادمجان کبابی

همانطور که می دانید، سرخ کردن بادمجان روغن زیادی می برد و به همین دلیل بسیاری از افراد از درست کردن آن اجتناب می کنند. امروزه که افراد به دنبال غذاهای سالم برای رسیدن به تناسب اندام هستند، غذاهای کبابی که در آن از روغن استفاده نمی شود، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بادمجان هم از این قاعده مستثنی نبوده و به صورت کبابی مصرف می شود. همانطور که می دانید، بادمجان کبابی را برای میرزا قاسمی و گاه کشک و بادمجان بکار می برند. اما آیا تا به حال نام خوراک بادمجان کبابی به گوشتان خورده است ؟

این غذا بسیار سالم است و در آن از روغن زیادی استفاده نمی شود به همین دلیل برای کسانی که به فکر تناسب اندام هستند مناسب است. پیشنهاد می کنیم که حتما این غذا را درست کنید.

در ادامه نحوه پخت خوراک بادمجان کبابی را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی

مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان کبابی:

  • 400 گرم بادمجان کبابی
  • 4 قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • 10 الی 12 عدد آلو خورشتی
  • نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

خوراک بادمجان کبابی

طرز پخت خورشت بادمجان کبابی

مراحل تهیه خوراک بادمجان کبابی:

اولین مرحله برای تهیه خوراک بادمجان کبابی خیساندن آلوهاست. این کار برای نرم شدن آلوها انجام می شود تا در خوراک بادمجان راحت تر بپزند و جا بیفتند. به همین منظور آلوها را در یک لیوان آب گرم از شب قبل خیس کنید.

بادمجان ها را به خوبی بشویید و آن ها را روی گاز بگذارید و شعله را روشن کنید تا کبابی شوند. می توانید آن ها را در فر نیز کبابی کنید سپس پوست آن ها را جدا کنید. اگر فرصت کبابی کردن بادمجان را ندارید می توانید به صورت آماده از بازار خریداری کنید.

حالا باید محتویات خوراک بادمجان کبابی را آماده کنید. ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در یک قابلمه با کمی روغن تفت دهید، سپس نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و در آخر رب گوجه فرنگی را بیفزایید و همه را با هم تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ آن تغییر کند.

پس از اینکه رب کمی سرخ شد، بادمجان های کبابی را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم مواد به خورد هم برود. حالا نوبت به اضافه کردن آلو به خوراک بادمجان کبابی می رسد.

آلوهای خیس شده را به همراه آب آن ها به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و کمی آب به خوراک اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا مواد به خورد هم بروند. توجه داشته باشید که حرارت ملایم باشد تا موادتان نسوزد.

اجازه دهید تا یک ساعت روی حرارت ملایم باشد سپس درب قابلمه را بردارید تا آب اضافی خوراکتان برود و جا بیفتد. خوراک بادمجان کبابی شما آماده است و می توانید آن را با نان یا برنج نوش جان کنید.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا