دسته‌بندی نشده

دادن ژله به کودکان، بهترین زمان کی است ؟

از چه سنی می‌توان به کودک ژله داد؟

ژله یکی از محبوب‌ ترین خوراکی‌ ها برای کودکان است. والدین نیز فکر می‌کنند چون ژله نرم است دادن آن به نوزاد اشکالی ندارد. در حالی که بافت نرم و چسبناک ژله می‌تواند باعث خفگی نوزاد شود بنابر این لازم است بدانید از چه سنی می‌توان به کودک ژله داد. در ادامه به این موضوع با جزئیات بیشتری پرداخته شده است.

قبل از اینکه به پاسخ سوال از چه سنی می‌توان به کودک ژله داد بپردازیم لازم است بدانید ژله از ترکیبات ژلاتین، اسانس، رنگ‌های غذایی مصنوعی، قند و مواد نگهدارنده مختلف تشکلی شده است. در مورد خوردن ژله نکات احتیاطی بسیاری مطرح است که در ادامه مطرح شده است اما قبل از آن لازم است بدانید بهتر است ژله را بعد از یک و نیم تا دو سالگی، به فرزندتان بدهید و ژله برای نوزاد 9 ماهه مناسب نیست.

وقتی فرزندتان به سن یک و نیم تا دو سالگی می‌رسد بهتر می‌توانید در مورد غذا خوردن با او مذاکره کنید و به او کمک کنید که تعادل را در خوراکی‌هایی که می‌خورد رعایت کند. ژله یکی از ممنوعات غذایی نوزاد قبل از یک سالگی است.

سن دادن ژله به بچه ها

خواص ژله برای کودکان

ژله برای حفظ استخوان های سالم

ژله این دسر خوشمزه میتواند خوراکی مطلوبی برای تقویت مفاصل، غضروف ها و استخوان ها باشد.
لیزین موجود در ژلاتین باعث تقویت استخوان ها می شود و به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب و استخوان ها را قوی نگه دارد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

تقویت سیستم ایمنی

همه ما باید در برنامه غذایی از ژله که به عنوان منبع ریز مغذی ها است استفاده کنیم. مصرف ژله برای کودکان و سالمندان اهیمت زیادی دارد. ژلاتین کلسترول و چربی ندارد و برای جلوگیری از سرماخوردگی مؤثر است زیرا قدرت دفاعی بدن را تقویت می کند.

فواید ژله

تسهیل متابولیسم بدن

ژلاتین سرشار از پروتئین ها و ویتامین هاست که که سبب فعال شدن روند متابولیسم بدن می شود.

حتماً بخوانید:

ضد التهاب طبیعی

ژلاتین ماده ای به نام گلیسین دارد که خواص ضد التهابی آن میتواند التهاب ناشی از عفونت ها را کاهش دهد و به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند. ژلاتین در پیشگیری از خونریزی و عفونت های باکتریایی نیز مؤثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا