دسته‌بندی نشده

حقایقی جالب در مورد هوش مصنوعی از احساس درد تا تشخیص بیماری

به طور کلی خالی از لطف نیست اگر در ابتدای مقاله بدانید که هوش مصنوعی دقیقا چیست؟

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اصطلاحی است که برای زیر شاخه‌ای از علوم کامپیوتر که با داده ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها سروکار دارد به کار برده می‌شود. همچنین این مفهوم به توانایی سخت افزار یا نرم افزار برای کسب و به کارگیری دانش و همچنین «فکر کردن» یا «رفتار» مانند یک انسان هم اشاره دارد. در این میان اگرچه این حوزه با اصطلاحات و مفاهیم پیچیده‌ای همراه شده است، اما هوش مصنوعی می‌تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد، به همین دلیل هم در این مقاله‌ی کوتاه چند واقعیت جالب در مورد هوش مصنوعی را فهرست می‌کنیم.

یک ابررایانه‌ بر پایه‌ی هوش مصنوعی توانسته است ۷۷ ماده شیمیایی را شناسایی کند که می‌توانند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند و در پیشگیری از عفونت‌ها و ایجاد برنامه‌های درمانی مؤثر کمک‌کننده باشند.

هوش مصنوعی

گوگل مدعی شد که هوش مصنوعی‌ای ساخته است که می‌تواند تراشه‌های کامپیوتری را بسیار سریع‌تر از انسان طراحی کند. درواقع هوش مصنوعی ادعایی گوگل می‌تواند در کمتر از 6 ساعت تراشه‌های مورد نیاز را طراحی کند.

هوش مصنوعی

جالب است بدانید که طبق مطالعات، اکثریت مردم صدای زنانه را به صدای مردانه ترجیح می‌دهند. به همین دلیل هم وقتی سوالی از گوگل اسیستنت یا سیری می‌پرسید، با صدای زنی، به شکل دلنشین و مودب به شما پاسخ می‌دهد.

هوش مصنوعی

سوفیا رباتی است که به عنوان یک انسان نمای واقعی در نظر گرفته می‌شود. حتی جالب است بدانید که این ربات، تابعیت عربستان سعودی را هم دریافت کرده است.

هوش مصنوعی

ادعا می‌شود که از سال 2020، به بعد ربات‌ها می‌توانند تشخیص دهند که درد دارند، به این معنی که زمان تعمیر بخش خاصی از آن‌ها فرا رسیده است. همچنین برخی از آن‌ها این قابلیت را خواهند داشت که خود تعمیری انجام دهند.

هوش مصنوعی

به زودی هوش مصنوعی قادر به تشخیص دقیق بیماری‌ها حتی بهتر از متخصصان مشهور جهان خواهد بود. حتی در همین زمان یکی از این الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند سرطان سینه متاستاتیک را با دقت 99 درصد تشخیص دهد.

هوش مصنوعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا