دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی چیست؟ ساده و کامل !

ساده‌ترین توضیح برای سوال هوش مصنوعی چیست این است که درواقع هوش مصنوعی شبیه سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری است که هدف از آن، ساخت سیستم‌های حرفه‌ای به منظور راحت شدن کارها، پردازش زبانی و تشخیص گفتار و بینایی در ماشین است.

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

از آنجایی که این روزها هیاهو در مورد هوش مصنوعی به‌ویژه با حضور چت جی پی تی، سرعت گرفته است، ممکن است در نحوه‌ی کار آن سوالاتی وجود داشته باشد. در همین راستا باید بدانید که اصولا برای به کار بردن هوش مصنوعی در فناوری‌های مختلف، این نوع هوش به پایه‌ای از سخت افزار و نرم افزارهای تخصصی برای نوشتن و آموزش الگوریتم های یادگیری ماشین نیاز دارد. هیچ زبان برنامه نویسی به تنهایی مترادف با هوش مصنوعی نیست، اما زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، R، جاوا، سی پلاس پلاس و جولیا دارای ویژگی‌های محبوبی هستند که توسعه دهندگان هوش مصنوعی به آن‌ها نیاز دارند.

هوش مصنوعی چیست

به طور کلی، سیستم‌های هوش مصنوعی با دریافت مقادیر زیادی از داده‌ها، شروع به تجزیه و تحلیل اطلاعات برای یافتن همبستگی‌ها و الگوها می‌کنند، سپس با استفاده از این الگوها وضعیت‌های‌ آینده را پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب، یک ربات چت هوشمند که با نمونه متن‌های مختلفی تغذیه می شود، می تواند یاد بگیرد که تبادلات واقعی با افراد ایجاد کند. یا یک ابزار تشخیص تصویر می تواند با مرور میلیون ها مثال تصویری، شناسایی و توصیف هر تصویری را درست همانند انسان بیاموزد.

هوش مصنوعی چیست

آیا هوش مصنوعی می‌تواند خلاق باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که برنامه نویسی هوش مصنوعی بر مهارت‌های شناختی تمرکز دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

یادگیری: این جنبه از برنامه نویسی هوش مصنوعی بر به دست آوردن داده ها و ایجاد قوانینی برای چگونگی تبدیل آن دسته از داده‌ها به اطلاعات عملی متمرکز است. چنین قوانینی الگوریتم نامیده می شوند و عملا یک سری دستورالعمل‌های گام به گام برای دستگاه‌های محاسباتی به منظور نحوه‌ی تکمیل یک کار خاص هستند.

هوش مصنوعی چیست؟ ساده و کامل !

استدلال: این جنبه از برنامه نویسی هوش مصنوعی بر انتخاب الگوریتم مناسب برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه متمرکز است.

هوش مصنوعی چیست

خود اصلاحی: این جنبه از برنامه نویسی هوش مصنوعی برای تنظیم مداوم الگوریتم ها و اطمینان از ارائه دقیق‌ترین نتایج ممکن طراحی شده است.

هوش مصنوعی چیست

خلاقیت: این جنبه از هوش مصنوعی از رفتار شبکه‌های عصبی، سیستم‌های مبتنی بر الگوریتم‌ها، روش های آماری و سایر تکنیک‌های هوش مصنوعی برای تولید تصاویر جدید، متن جدید، موسیقی جدید و ایده‌های جدید استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی چیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا