دسته‌بندی نشده

نقش هوش مصنوعی در پزشکی چیست؟

نقش هوش مصنوعی در پزشکی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن نقاط ضعف دنیای درمان و پزشکی به این موضوع فکر کنید، که آیا هوش مصنوعی در این زمینه هم فعال است و می‌تواند کمکی برای جلو بردن روند درمان و راحت‌تر کردن زندگی انسان‌ها باشد؟

پاسخ به این سوال ساده است! بله، اما چطور؟

در حالت کلی هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت های بهداشتی را با ساده کردن روند تشخیص بیماری‌ها و به دنبال آن بهبود نتایج بالینی بهتر کند. درواقع این کار با تحلیل کلان داده‌ها به دست می‌آید. درواقع بخش مهمی از قدرت هوش مصنوعی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، توانایی آن در تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داد‌های مربوط به بیماری‌ها و علائم آن‌ها در فرآیند پیشرفت بیماری است.

هوش مصنوعی در پزشکی

هوش مصنوعی و تشخیص بیماری‌های روان

در همین راستا به منظور جمع‌آوری داده‌ها، استارتاپی مانند «Thymia » و مواردی مشابه با آن در حوزه‌ی جمع‌آوری داده و تحلیل بسیار فعال هستند. جالب است بدانید که Thymia، یک بازی ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند با پرسیدن سوالاتی دقیق، ارزیابی‌های سلامت روانی را سریع‌تر، دقیق‌تر و عینی‌تر دنبال کند. در این روش بیماران بر اساس بازی‌های ویدیویی که از آن لذت می‌برند، مورد تحلیل قرار می‌گیرند و و پس از آن ارزیابی‌های پایه در مورد سلامت روانی بیمار ارائه می‌شود.

هوش مصنوعی در پزشکی

هوش مصنوعی و جراحی

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی شامل استفاده از سیستم‌های رباتیک در کنار جراحان است تا جراحی‌ها به شکل کمتر تهاجمی دنبال شود. درواقع سهم اصلی این نوع از ربات‌ها ایجاد تجسم و مکان یابی بهتر در طی جراحی است که به جراحان کمک می‌کند دقیقا همان جایی که با بیماری درگیر است را جراحی کند و به بافت‌های اطراف آسیب نرساند. به عبارتی هوش مصنوعی می‌تواند به شکل دقیق‌تری به ردیابی بافت و تمایز اندام ها از پس زمینه بپردازد.

هوش مصنوعی در پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا