دسته‌بندی نشده

جدول کالری ناکت مرغ ، هر ۱۰۰ گرم ناگت چقدر کالری دارد؟

خواص و ارزش غذایی ناگت مرغ

ناگت مرغ برای اولین بار در دهه ۵٠ میلادی توسط فردی به نام رابرت سی. بیکر اختراع شد و به تدریج توانست در بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی پیدا کند. این غذا هم در بعضی از رستوران‌ها سرو می‌شود و هم به صورت نیمه پخته و یخ زده در فروشگاه‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد. با این حال، می‌توان آن را در خانه هم تهیه کرد. مقاله امروز به کالری ناگت مرغ و تاثیر آن روی سلامتی اختصاص دارد. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

جدول زیر کالری ناگت مرغ و میزان درشت مغذی‌های آن را نشان می‌دهد:

کالری ناگت مرغ

جدول ارزش غذایی ناگت مرغ در 100 گرم
100 گرم ناگت مرغ
: 300 کالری

مقدار کالری کربوهیدرات (گرم) چربی (گرم) پروتئین (گرم)
١ عدد ٦٠ ٢/٨ ٣/٨ ٣
١٠٠ گرم ٣٠٠ ١٤ ١٩ ١۵

آیا ناگت مرغ غذای سالمی است؟

وقتی به غذاهای ناسالم فکر می‌کنیم، معمولا پیتزا، سوسیس، کالباس و غذاهای چرب به ذهن‌مان خطور می‌کند، اما آیا می‌دانستید که ناگت مرغ هم در دسته غذاهای ناسالم قرار می‌گیرد؟ جالب است بدانید کالری ناگت حتی کمی از کالری پیتزا هم بیشتر است.
مرغ چربی کمی دارد و مملو از پروتئین و مواد مغذی مهم مثل آهن است، اما زمانی که به شکل ناگت تهیه می‌شود، ارزش غذایی آن کاهش پیدا می‌کند.
ناگت‌ها‌ بسته به نحوه تهیه مقدار زیادی چربی و سدیم (نمک) دارند. از سوی دیگر، بسیاری از آن‌ها در روغن هیدروژنه یا جامد سرخ می‌شوند و حاوی نگهدارنده هستند.

کالری ناگت مرغ چقدره ؟

این مواد در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند اثرات زیان‌باری روی بدن داشته باشند. مصرف زیاد چربی و سدیم نه تنها باعث افزایش فشار خون می‌شود، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌-عروقی را بالا می‌برد. به علاوه، سدیم با خروج کلسیم از استخوان‌ها به پوکی استخوان منجر می‌شود.

حتماً بخوانید:

روش تهیه ناگت مرغ مکدونالد

روش تهیه ناگت مرغ مکدونالد

روش تهیه ناگت مرغ مکدونالد موادلازم: سینه مرغ چرخ شده ۳۰۰گرم تخم مرغ ۱عدد آردسوخاری به مقدارلازم نمک وپودرپاپریکا به مقدارلازم روغن به مقدارلازم…

زیاده‌روی در مصرف غذاهای سرخ شده نظیر ناگت مرغ باعث ذخیره شدن چربی در بدن می‌شود که این امر در نهایت می‌تواند به افزایش وزن ناخواسته و چاقی منجر ‌شود. این غذا به خصوص زمانی که در کنار سیب‌زمینی سرخ شده و نوشابه سرو می‌شود، کالری زیادی وارد بدن می‌کند. همانطور که گفته شد، این میزان به مراتب بالاتر از کالری مرغ پخته شده است.

چگونه کالری ناگت مرغ را کمتر کنیم؟

چگونه کالری ناگت مرغ را بسوزانیم؟

در ١٠٠ گرم ناگت مرغ ٣٠٠ کالری انرژی وجود دارد. این مقدار دو برابر کالری کالباس مرغ است. بهترین راه برای سوزاندن این کالری ورزش کردن است، از جمله:

پیاده‌روی با سرعت متوسط: ٧۵ دقیقه
شنای تفریحی: ٤٣ دقیقه
تنیس: ٣٣ دقیقه
دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط: ٣٠ دقیقه
دویدن با سرعت متوسط: ٢٠ دقیقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا