دسته‌بندی نشده

بهترین روش گلاب گیری (گلاب دو آتیشه) در منزل

گلاب دو آتیشه سنتی چگونه تهیه می شود؟

انواع مختلف عرقیات از گاهان متعدد در بازار موجود می باشد که هرکدام به نوعی برای بدن مفید می باشند، گلاب معمولا از تقطیر برگ گل تولید می شود و نمونه دو آتیشه آن در دو مرحله انجام گرفته ولی با این تفاوت که در این مرحله به جای آب، با گلاب تقطیر انجام می شود.

به همین علت گلاب غلیظ تر شده و عطر آن چندین برابر می شود و همچنین عیار آن بالاتر می رود. این‌ نوع گلاب به دلیل طعم و بوی دلپذیر آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و رضایت خریداران را به خود جلب نموده است.

طرز تهیه گلاب در خانه؛ دو آتیشه به روش سنتی

گلاب مرغوب دارای طعمی گس و کمی تلخ بوده که هرچه غلطت آن بیشتر باشد این مزه محسوس تر بوده است. گلاب دو آتیشه قمصر کاشان به دلیل برخورداری از بالاترین کیفیت و عطر بی نظیرش بسیار مشهور شده است و به عنوان سوغاتی این خطه شناخته می شود.

طرز تهیه گلاب دو آتیشه

بسیاری از کارخانه های تولید کننده لوازم آرایشی از عصاره گلاب و مخلوط گلاب و روغن نارگیل استفاده می کنند که برای آنها قیمت گلاب دو آتیشه که مورد نیاز آنها بوده بسیار اهمیت دارد که در کنار قیمت مناسب از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد.

باید حتما گلاب را از مراکز معتبر خریداری کرد زیرا افراد سود جو برای کسب درآمد بیشتر گاهی در ارائه این محصول کوتاهی کرده و تقلب می کنند.

در بسیاری از مراکز معتبر می توان خرید گلاب دو آتیشه را با کیفیت فوق العاده تهیه کنید، زیرا در این فروشگاه ها گلاب درجه یک و گلاب نیم لیتری استاندارد را به همراه تاییدیه های بهداشتی به خریداران ارائه می کنند. برای خرید یک گلاب دو آتیشه درجه یک باید به طعم گس آن توجه کنید و همچنین بوی تند گلاب نیز بیان‌ گر اصل بودن آن می باشد.

آشنایی با مراحل تهیه گلاب دو آتیشه

در واقع افرادی از گلاب دو آتیشه سنتی برای درمان میگرن و سر دردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که می توان دستمال جیبی را آغشته به گلاب کرد و سپس روی پیشانی بست تا تاثیر خود را روی آن بگذارد.

طبق آمارهای به دست آمده گلاب می تواند برای بی خوابی و رفع آفت دهان تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. افرادی که دارای مزاج گرم هستند که می توانند از گلاب برای رفع خشکی و خون ریزی استفاده کنند.

توصیه می شود از گلاب برای تقویت لثه و دهان استفاده کنید چرا که مصرف آن می تواند باعث رفع آلودگی و باکتریهای موجود در دهان شود.

گلاب دو آتیشه چگونه درست میشود؟

برای درمان بیماری یبوست می توان از مقداری گلاب دو آتیشه سنتی و تخم بارهنگ را با هم ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه جوشانده و بعد از اینکه خنک شد آن را با عسل نوش جان کرد.

با افتخار باید بگوئیم که ایرانیان اولین کسانی بودند که از خواص درمانی گل محمدی پی برده و از آن برای تهیه گلاب و عصاره آن استفاده می کنند.

این گیاه بومی ایران بوده تا ۳۵۰ سال پیش این محصول غیر از ایران در هیچ کشوری رشد و تولید نداشته است. طبق توضیحاتی که داده شد گلاب می تواند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد و بسیاری از بیماریها را درمان کند.

حتماً بخوانید:

بهترین روش گلاب گیری در منزل

گلاب یکی از فراورده های خوش طعم گل محمدی است که به عنوان طعم دهنده و خوش بو کننده در انواع غذا و حتی شیرینی نیز استفاده می شود.

مواد لازم

برگ گل محمدی ۱۰۰ گرم
یخ ۱٫۵ پیمانه
آب ۱/۵ پیمانه

طرز تهیه گلاب دو آتیشه

مرحله اول:

یک قابلمه می گیریم و یک فنجان در وسط آن می گذاریم. گلبرگ های گل را اطراف فنجان داخل قابلمه قرار می دهیم و آب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

درب قابلمه را به صورت بر عکس روی قابلمه می گذاریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. اجازه می دهیم آب جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، روی در قابلمه را پر از یخ می کنیم.

مرحله سوم:

صبر می کنیم که یخ ها بطور کامل آب شوند، بعد با یک دستمال نخی آب جمع شده روی در قابلمه را خشک می کنیم و دوباره مقداری یخ روی درب قابلمه می گذاریم. این کار را پنج مرتبه تکرار می کنیم.

مرحله چهارم:

بعد از پنج مرتبه انجام کارهای بالا، آب های روی در قابلمه را جمع می کنیم و با دستمال خشکش می کنیم، بعد دوباره در قابلمه را بر می داریم و فنجان را از وسط قابلمه بر می داریم، گلاب جمع شده را صاف می کنیم.

خواص و کاربرد گلاب دو آتیشه

مرحله پنجم:

برای اتمام کار اگر گلاب دو آتیشه بخواهیم، باید دوباره گلاب را تقطیر کنیم. برای این کار هم باید مراحل قبلی را دوباره تکرار کنیم، البته با این تفاوت نسبت به مراحل قبل، که به جای آبی که درون قابلمه است از همین گلاب باید استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا