دسته‌بندی نشده

راهنمایی خرید خانه متری همراه با شرایط و جزئیات

خرید خانه متری

خرید و فروش متری مسکن در بورس و خرید سهام زمین متری، طرحی است که در آن، افرادی که سرمایه کافی برای خرید یک واحد مسکونی را در اختیار ندارند، با هر مقدار سرمایه، بتوانند یک یا چند متر زمین خریداری کنند و علاوه بر سرمایه گذاری مطمئن و حفظ ارزش سرمایه خود در برابر تورم، سود حاصل از آن را نیز دریافت کنند.

بنابراین یکی از راه‌های نه چندان معتبر برای خرید ملک، خرید خانه متری است. سایت‌ها و پلتفرم‌های زیادی هستند که به شما اجازه می‌دهند بخشی از یک خانه را بخرید یا بفروشید. در این سایت‌ها تصاویری از خانه‌های مختلف قرار داده شده است و شما می‌توانید هر چند متر از یک خانه را (با توجه به سرمایه خود) خریداری کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل برای فروش متراژهای خریداری شده خود، از طریق همین سایت‌ها اقدام کنید.

نکته: ابهامات زیادی درباره مجوزهای این پلتفرم‌ها و نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها وجود دارد.

چگونه مسکن متری بخریم ؟

در پیش فروش مسکن مبلغ ملک در چند دوره واریز می‌شود، اما هیچ ضمانتی برای تحویل به موقع آن وجود ندارد، اما در خرید اوراق سلف مسکن، با مبلغ اندک هم می‌توان یک متر مربع خانه خریداری کرد و نیاز به پرداخت کامل پول واحد نیست ضمن اینکه، بورس کالا ضمانت تحویل به موقع واحد را می‌دهد و در زمان موعد بر اساس امید نامه مسکن را تحویل می‌دهد.

با نظارت و تضامینی که در بازار سرمایه وجود دارد خریدار با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند باید خسارت پرداخت کند.

چگونگی قیمت‌گذاری مسکن متری

قیمت هر اوراق سلف موازی، متناسب با ارزش حدودی واحد طبقه همکف که از همه بزرگتر و نقشه ضعیف دارد تعیین می‌شود و در زمان سر رسید اگر واحد بزرگتر و بهتری انتخاب شود باید مابه‌التفاوت آن را بپردازد.

اگر فرد تصمیم دارد که یک واحد کامل را خریداری کند می‌تواند اوراق بیشتری خریداری کند. افراد در زمانی که نیاز به پول دارند می‌توانند هر زمان، این اوراق را در بازار ثانویه بفروش برساند.

شرایط خرید و فروش متری مسکن در بورس

از شرایط اولیه برای ورود به بازار بورس و خرید و فروش متری مسکن در بورس طبق شرایط خرید سهام زمین متری داشتن کد بورسی می باشد، برای این منظور، متقاضی نیازمند ثبت نام در سامانه سجام، احراز هویت و سپس دریافت کدبورسی منحصر به فرد خود می باشد.

در مرحله بعد، لازم است شخص در یک کارگزاری ثبت نام داشته و معاملات خود را از طریق کارگزاری انجام دهد. متقاضی پس از ورود به کارگزاری برای خرید اوراق سهام مسکن، باید حساب بورسی خود را از طریق درگاه پرداخت الکترونیک شارژ نماید.

برای خرید و فروش متری مسکن در بورس طبق شرایط خرید سهام زمین متری و خرید سهام زمین متری، لازم است فرد، حداقل سرمایه ای که هنگام واگذاری اوراق از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می شود را در اختیار داشته باشد، اوراق متناسب با متراژهای معین واحدها، تعریف شده و متقاضی می تواند با خرید اوراق به مقدار تعیین شده، در سررسید مشخص، واحد مسکونی را تحویل بگیرد، به عنوان مثال: اگر قرار است یک واحد 30 متری را تحویل بگیرد باید بتواند اوراق تعیین شده برای آن واحد را تامین کند.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا