دسته‌بندی نشده

این افراد هرگز گلاب نخورند!

مضرات گلاب چیست ؟

گلاب یکی از عرقیات پرمصرف در طب سنتی است. از آنجایی که طبع گلاب گرم و تا حدودی معتدل است؛ بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می‌شود و عارضه خاصی نیز ندارد. این مایع خوراکی در کشورمان به فراوانی یافت می‌شود. مرغوب‌ترین گلاب مربوط به شهر‌های کاشان و میمند فارس است.
گلاب به دلیل خواص و طبیعت ویژه‌ای که دارد، از آن برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب استفاده می‌شود. این عرق طبیعی بسیار خوشبو بوده و آرامبخشی قوی است به هم دلیل از قدیم تا کنون از آن برای روز‌های سخت و پر اضطراب استفاده می‌گردید.

مضرات گلاب

مصرف گلاب در بارداری

در رابطه با ممنوعیت مصرف گلاب در بارداری اطلاعات زیادی وجود ندارد، هر چند که بسیاری از افراد مصرف متعادل آن در بارداری را مضر نمی دانند، اما به طور کلی در مورد مصرف هر نوع عرقیجاتی در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

مضرات گلاب

به دلیل گرم بودن گلاب بهتر است افرادی که دچار زخم گوارشی و یا اسهال شدید هستتند همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید اند، مصرف آن را به حداقل برسانند.
همچنین مصرف گلاب ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت و آلرژی کند؛ بنابراین قبل از مصرف آن باید تست حساسیت انجام شود. این گونه افراد معمولاً نسبت به گل محمدی آلرژی دارند.

مضرات گلاب چیست ؟

در مردان اگر بیش از حد استفاده شود کاهش دهنده میل جنسی است.
گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است.
چون گلاب ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود با احتیاط به کودکان داده شود
کسانی که اسهال شدید دارند و یا نفخ شدید و زخم گوارشی دارند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

حتماً بخوانید:

در بعضی موارد فرد ممکن است واکنش به گلاب را به دلیل حساسیتی خاص و اغلب ناشناخته به محصول داشته باشد. این واکنشها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

اگر کسی هر یک از این عوارض جانبی را بعد از استفاده از گلاب تجربه کند، باید فورا به پزشک بگوید چون ممکن است یکی از علائم عفونت یا واکنش آلرژیک باشد.

منبع : مجله سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا