دسته‌بندی نشده

با داشتن لبخندی زیبا اعتماد به نفس از دست رفته خود را برگردانید!

تحقیقات نشان داده است که شکل ظاهری دندان ها تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس افراد دارد. در ادامه برخی از مهم ترین و بهترین روش های اصلاح طرح لبخند که به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیش تری پیدا کنید را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان از روش های مهم اصلاح طرح لبخند

زمانی که یکی از دندان های خود را از دست می دهید، ظاهر دندان های شما تغییر منفی پیدا می کند. از طرف دیگر به دلیل ایجاد یک فضای باز در میان دندان ها، با مرور زمان سایر دندان های شما نیز تغییر ظاهر می دهند و این مسئله تاثیری منفی در فرم دندان های شما ایجاد می کند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از ایمپلنت های دندانی استفاده کنید. در حال حاضر امکان استفاده از ایمپلنت دندانی به صورت دیجیتالی نیز در کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری بوجود آمده است و این بدان معناست که شما می توانید با آسودگی خاطر بیش تری به استفاده از ایمپلنت های دندانی روی آورید.

در عمل ایمپلنت دندانی دندانپزشک یک ایمپلنت را در درون استخوان فک شما قرار می دهد که عملکردی مشابه با ریشه دندان دارد. سپس با استفاده از تاج روی آن را می پوشاند تا شما بتوانید ظاهر دندان قبلی خود را به دست آورید. برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می توانید از روشی مانند بریج نیز استفاده کنید.

استفاده از روکش های دندانی راهی برای بالا بردن اعتماد به نفس

امروزه افراد زیادی هستند که از ظاهر دندان های خود راضی نیستند. کج بودن دندان ها، شکستگی ها، لب پر شدن ها، لکه های دندان و همچنین نامرتب بودن دندان ها همگی از جمله عواملی هستند که سبب می شود فرد از ظاهر دندان های خود راضی نباشد. روکش های دندانی مانند کامپوزیت ونیرز و لمینت های سرامیکی از جمله راهکار هایی هستند که می توانند این مشکلات را به طور کامل بر طرف سازند.

دندانپزشک پس از آنالیز دندان های بیمار می تواند با استفاده از قالب گیری از دندان ها، روکش مورد نیاز برای آن ها را طراحی کند و با استفاده از مواد چسبنده مخصوص روکش ها را به جلوی دندان ها اضافه کند. در این حالت تمامی مشکلات ظاهری دندان ها به کمک روکش های دندانی پوشانده می شود و فرد می تواند از دندان های یک رنگ و یک دست بهرمند شود. در صورتی که شکستگی ها یا مشکلات دندانی صرفا مربوط به قسمت جلویی دندان نباشد، می توان از تاج استفاده کرد که به طور کلی سطح دندان را می پوشاند.تغییر دندان ها بعد از اصلاح طرح لبخند در بیماران دکتر نوشن نصیری

سفید کردن دندان ها از روش های مناسب اصلاح طرح لبخند

یکی از رایج ترین روش های به کار گرفته شده در دندانپزشکی زیبایی، استفاده از روش های سفید کننده دندان است. این روش که حدودا یک ساعت ممکن است به طول بیانجامد به فرد کمک می کند تا دندان های روشن تری داشته باشد. برای سفید کردن دندان ها روش بلیچینگ امروزه رایج تر است. دندانپزشک شما باید ابتدا دندان هایتان را بررسی کند تا متوجه شود که آیا شما می توانید از این روش استفاده کنید یا خیر. در ابتدا دندانپزشک شما یک ماده ژل مانند یا یک محافظ لاستیکی را روی لثه های شما قرار می دهد تا از آن ها محافظت شود سپس ماده سفید کننده را با استفاده از یک پوشش خاص که مانند محافظ های دندان است روی دندان شما قرار می دهد.

ماده فعال در این محصولات معمولا پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید است. با تجزیه ماده فعال، اکسیژن به مینای دندان وارد می شود و همین مسئله سبب می شود تا رنگ دندان ها کمرنگ تر شود. اثر این روش می تواند تا سه سال روی دندان ها باقی بماند اما در هر فرد با دیگری متفاوت است. افرادی که سیگار می کشند یا از نوشیدنی های شکر دار و همچنین چای و قهوه زیاد استفاده می کنند، مدت کمتری می توانند از مزایای سفید کردن دندان ها استفاده کنند. دو بار مسواک زدن در روز و همچنین اصلاح رژیم غذایی می تواند در دوام یافتن این روش موثر باشند.قبل و بعد از تغییر دندان ها با ایمپلنت

انجام ارتودنسی دندان ها

یکی دیگر از روش های محبوب برای اصلاح طرح لبخند، استفاده از ارتودنسی دندان است. در صورتی که دندان های شما نامرتب است یا فاصله ای میان دندان های شما وجود دارد یا از کج بودن دندان های خود راضی نیستید، یکی از روش هایی که می تواند در رفع آن به شما کمک کند ارتودنسی دندان است. برای انجام ارتودنسی دندان روش های مختلفی وجود دارد که دندانپزشک تنها پس از بررسی وضعیت دندان های فرد می تواند تشخیص دهد که کدام روش مفید تر واقع خواهد شد.

یکی از مزیت های استفاده از این روش درمانی آن است که محدودیت سنی ندارد و همه افراد بر خلاف باور های عمومی می توانند از آن استفاده کنند. بسیاری از افراد به دلیل نمایان بودن براکت ها علاقه چندانی به استفاده از روش درمانی ارتودنسی ندارند اما امروزه این امکان برای آنان نیز به وجود آمده است که با استفاده از روش ارتودنسی نامرئی این مشکل را به صورت کامل برطرف کنند. طول دوره درمان به کمک ارتودنسی به شرایط دندان های فرد بستگی دارد و می تواند 12 تا 36 ماه به طول بیانجامد.

امروزه هر گونه ضعف و نقص در ظاهر دندان ها به کمک پیرشرفت های صورت گرفته در علم دندان پزشکی قابلیت درمان یا اصلاح دارد و این یکی مهم ترین مزایای دندانپزشکی دیجیتال است. اگر دندان های شما به هر دلیلی شکل ظاهری مناسبی ندارد و شما از این مسئله رضایت ندارید، می توانید از یکی از شیوه های درمانی استفاده کنید و ظاهر دندان های خود را تغییر دهید. استفاده از روکش های دندانی، سفید کردن دندان، استفاده از کاشت دندان وغیره همگی از راهکار های موثر در بهبود طرح لبخند هستند. بدون تردید زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد شما این اعتماد به نفس را به دست خواهید آورد که در جمع های مختلف ساده تر بتوانید صحبت کنید و از اعتماد به نفس بیش تری برخوردار باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا