دسته‌بندی نشده

۱۰ کشور برتر دنیا برای زندگی در سال ۲۰۱۹

مجله دلگرم | بهترین کشور برای زندگی کدام است؟ سازمان ملل به تازگی گزارش سالانه‌ای منتشر کرده است، که بر اساس آن بهترین‌ کشورهای دنیا برای زندگی را نام برده است. در این گزارش، طول عمر و سطح سلامت افراد جامعه در کشورهای مختلف با هم مقایسه و اندازه‌گیری شده است. در این گزارش، میزان امید به زندگی، تحصیلات، تساوی حقوق زن و مرد و سطح رفاه افراد در حدود 200 کشور دنیا مورد بررسی قرار گرفته است.

در ادامه 10 تا از بهترین کشور های دنیا برای زندگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین کشور های دنیا کدامند؟

نروژ

برای سیزدهمین سال پیاپی، نروژ از لحاظ استانداردهای زندگی، تولید ناخالص داخلی، آزادی، امید به زندگی و نظام آموزشی، در رتبه اول شادترین و بهترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار گرفت. به‌دلیل داشتن سیستم بهداشت و درمان قدرتمند و دولتی، متوسط طول عمر در نروژ 82 سال گزارش شده است. بخش خصوصی در این کشور بسیار رشد کرده است و سطح حقوق و دستمزد در نروژ بالا است. این کشور از نظر مسائل زیست‌محیطی، رعایت حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی از رتبه بالایی در میان کشورهای دنیا برخوردار است.

استرالیا

بیش از 5 درصد تولید ناخالص داخلی استرالیا همانند کشور سوئیس به بخش آموزش اختصاص پیدا می‌کند. طبق گزارش سازمان ملل، در استرالیا اکثر افراد حدود 20 سال از عمرشان را به تحصیل می‌پردازند. سطح رفاه، میزان امید به زندگی و کیفیت زندگی در استرالیا بالا است. استرالیا از نظر سیستم آموزشی، زیرساخت‌ها و ثبات سیاسی نیز رتبه بالایی در میان کشورهای جهان دارد.

سوئیس

سوئیس رتبه بالایی در بخش بهداشت و سلامت دارد. بطور متوسط، افراد تا سن 83 سالگی زندگی می‌کنند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر مالاریا، ایدز و سل در این کشور بسیار پایین است. سوئیس به دلیل نظام آموزشی کارآمد، نرخ پایین بیکاری، دموکراسی، سطح سلامت، حقوق بشر و سطح بالای رفاه در جامعه، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است.

آلمان

از اکتبر 2014، تمامی دانشگاه‌های آلمان برای افراد مقیم و دانشجویان بین‌المللی رایگان است. در آلمان بیش از 96 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. آلمان کشوری توسعه یافته، همواره در حال پیشرفت و یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و ایجاد کسب و کار است.

دانمارک

دانمارک و سنگاپور در رتبه‌بندی سازمان ملل در یک رده قرار دارند. طی مقایسه‌ای که بین دستمزد مردان و زنان انجام شده است، در دانمارک اختلاف دستمزد کارمندان تمام وقت زن و مرد در حال حاضر حدود 7.8 درصد است؛ در مقایسه، این اختلاف دستمزد در ایالات متحده حدود 17.9 درصد است. شهروندان دانمارک از بیمه درمانی و تحصیلات تکمیلی رایگان برخوردارند؛ این کشور از نظر امنیت و ثبات اقتصادی، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است.

سنگاپور

به دلیل تاثیرپذیری از فرهنگ مردم مالزی، اندونزی، چین و هند، سنگاپور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و به‌ویژه برای طرفداران غذا است. متوسط طول عمر مردم سنگاپور نیز بسیار بالا است؛ میانگین طول عمر در سنگاپور بیش از 83 سال است. سنگاپور به دلیل نرخ پایین بیکاری و اقتصاد پیشرفته‌اش، یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان است.

هلند

در هلند از اواسط دهه 1990 میزان عدم توازن حقوق و دستمزد زنان و مردان کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر این اختلاف بسیار ناچیز است. هلند کشوری مدرن است که برای سفر، تجارت، کارآفرینی، زنان و پرورش فرزندان، یکی از بهترین کشورهای دنیا است. سطح درآمد در هلند بالا است؛ بعلاوه، این کشور اقتصاد و کشاورزی قدرتمندی دارد.

ایرلند

میزان جرم در ایرلند بسیار کم است. طبق داده‌هایی که امروزه در دسترس است، نرخ قتل در هر 100 هزار نفر در این کشور فقط 1.1 است. از نظر امنیت، ایرلند یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است.

ایسلند

مردم ایسلند میزان طول عمری بالایی دارند؛ متوسط عمر در این کشور حدود 82.7 سال است. 99 درصد جمعیت ایسلند با سواد هستند و از نظر تعداد کتب چاپ شده، این کشور در رتبه اول قرار دارد. ایسلندی‌ها بسیار طرفدار حقوق زنان هستند و اولین کشوری است که یک رئیس جمهور زن داشته است. ایسلند در رتبه چهارم شادترین کشورهای دنیا قرار دارد و یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می‌شود.

کانادا

کانادا از نظر سطح آموزش، رتبه بالایی دارد و از این نظر با ایالات متحده در یک رده قرار می‌گیرد. بیش از نیمی از افراد مقیم در کانادا فارغ‌التحصیل کالج‌های کانادایی هستند. عواملی مانند ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی و سطح بالای سلامت در جامعه باعث شده است، کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب شود.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا