دسته‌بندی نشده

چک لیست کار هایی که قبل از مهاجرت به آلمان باید انجام دهید

مجله دلگرم | آماده شدن برای مهاجرت به یک کشور دیگر خیلی بیشتر از تنها جمع کردن وسایل و بسته بندی است. اگر از قبل برنامه ریزی نکنید، زمانی که به مقصد برسید مشکلات زیادی خواهید داشت و شاید حتی اجازه ورود به کشور را هم به شما ندهند.

مهاجرت به آلمان

مهم ترین مسئله هنگام مهاجرت زمانبندی است. همه ی کارهایی که دارید را لیست کنید و برای هر کدام وقت کافی را در نظر بگیرید. چک لیستی که در ادامه برای شما تهیه کرده ایم برای جلوگیری از مشکلاتی است که پیش تر گفتیم.

شروع

– چک کنید که پاسپورت خود و خانواده تان معتبر باشد. پروسه دریافت ویزا برخی کشور ها چندین ماه طول میکشد و برای برخی کشور ها هم حتما باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشید.

– بررسی کنید که آیا به هر دلیلی یکی از اعضای خانواده ممکن است که به ویزا جداگانه نیاز داشته باشد یا خیر.

آماده برای حرکت

– بلیط ها را بخرید و هتل، محل اقامت و یا هر جایی را که نیاز دارید را رزرو کنید.

– چک کنید که آیا نیاز به گواهینامه بین المللی رانندگی نیاز دارید یا خیر. (بیاد داشته باشید که این نوع گواهینامه تنها یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. پس از گذشت یکسال در صورت نیاز باید دوباره درخواست دریافت گواهینامه بدهید.)

– اگر حیوان خانگی دارید، همه ی واکسن هایی که نیاز دارد را تهیه کنید. حتی در بعضی مواقع حیوانات باید در قرنطینه قرار بگیرند. پس مواظب باشید!

– بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید. همچنین باید پس از رسیدن به مقصد بیمه سلامت خود و همه ی اعضا خانواده را نیز تهیه کنید.

– چک کنید که آیا حقوق و مزایای بازنشستگی که در کشور خود دارید قابل انتقال به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید هست یا خیر. (در صورتی که بازنشسته هستید و یا مستمری دارید.)

– حتما خودتان و همه ی اعضای خانواده را نزد پزشک و دندانپزشک برده تا معاینه شوند و از گواهی وضعیت سلامت خود حتما کپی هایی تهیه کنید که قابل ارائه و معتبر باشند. همچنین در صورت امکان مدارکی دال بر وضعیت بیمه خود همراه داشته باشید.

– اگر خانه ای اجاره کرده اید، حتما به صاحب خانه زود تر اطلاع دهید. معمولا در قرار داد های اجاره خانه درج میشود که مستاجر چند ماه قبل از تاریخی که قصد سکونت دارد باید به صاحب خانه اطلاع دهد.

– هر چیزی که با خود نمیبرید را بفروشید، مثل ماشین، اسباب و اثاثیه، ملک و… . اگر نمیخواهید بفروشید دارایی های خود را به یکی از اعضای خانواده بسپارید. یک راه دیگر آن است که دارایی های خود را بفروشید و پول حاصل را در یک حساب سرمایه گذاری قرار دهید.

– اگر برای مدت طولانی قصد اقامت در کشور مقصد را دارید و بعد میخواهید که برگردید، حق وکالت خود را جهت رسیدگی به امور مالی به یک فرد معتمد بسپارید تا در زمانیکه شما حضور ندارید به این موارد رسیدگی کند.

موارد آخر

– اطمینان حاصل کنید که در زمانی که خانه شما خالی است (اگر قصد فروش آن را ندارید) و قبض آب و برق و تلفن و گاز و هرگونه پرداختی دیگر برایتان محاسبه نمیشود.

– حساب های بانکی خود را ببندید. (البته اگر از آن ها استفاده نمیکنید، اگر با حساب های خود کار میکنید، همچنان بگذارید فعال باشند)

– اگر کسب و کاری دارید که قصد دارید آن را تعطیل کنید، حتما به اداره مالیات گزارش دهید تا در زمانی که نیستید و یا شرکت تعطیل است برای شما مالیات محاسبه نشود.

– آدرس پستی خود را به آدرس خانه محل اقامت جدید تان دایورت کنید.

– همه ی بدهی هایی که دارید اعم از قسط های وام، قبض ها و… را قبل از خروج از کشور تسویه کنید. حتی همه ی پول هایی که از دوستان و آشنایان خود قرض گرفته اید را هم برگردانید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا