دسته‌بندی نشده

مهاجرت به کویت + روش‌ها و شرایط

شرایط اقامت کویت برای ایرانیان

در صورتی که شما قصد مهاجرت به کویت را دارید، دانستن شرایط دریافت ویزای کویت بسیار ضروری است. در این مطلب شرایط اخذ اقامت کویت برای ایرانیان و ویزاهای مختلف این کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به سوالی از قبیل: چگونه به کویت مهاجرت کنیم؟ راه های مهاجرت به کویت؟ آیا کویت به ایرانیان ویزا میدهد؟ راه های مهاجرت به کویت چیست؟ پاسخ داده خواهد شد.

بهترین راه مهاجرت به کویت

از راه‌های گرفتن اقامت کویت برای ایرانیان می‌توان به ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ترانزیت، اقامت کویت از طریق خرید ملک، ویزای همراه، اقامت از طریق تولد فرزند در کویت، ویزای توریستی کویت برای ایرانیان و ویزای توریستی کویت اشاره کرد.

کشور کویت در سال‌های اخیر از نظر تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی کرده است و وجود برج‌های و آسمان خراش‌های بلند و به منحصر به فرد نشان از توانایی مهندسان این کشور در امر ساخت‌وساز دارند. در این راستا مهاجرت کار و سرمایه‌گذاری دو روش مناسب با آینده اقتصادی در کشور کویت محسوب می‌شوند.

جالب است بدانید ک، با وجود تلاش دولت کویت برای تقویت سیستم آموزشی اما مهاجرت به این کشور برای تحصیل چندان متقاضی ندارد. در حالی که جوانان کویتی بعد از گذراندن دوره‌های دانشگاهی سریع وارد بازار کار می‌شوند.

مهاجرت به کویت

اخذ اقامت کویت از دو منظر رفاه و امنیت حائز اهمیت است و بر این اساس دولت کویت داشتن یک زندگی آرام با امکانات بالا و هزینه نرمال را حق هر شهروندی می‌داند. در این راستا مردم ایران در بررسی شرایط اقامت در کویت، امنیت را موضوع مهمی می‌دانند، مخصوصا افرادی که قصد مهاجرت به صورت خانوادگی به کویت را دارند.

قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به کویت باید بدانید که رسیدن به اقامت، تابعیت و اخذ ویزای فوری کویت در این کشور بسیار سخت است. اگر فردی بتواند از راه‌های مختلف کاری و یا سرمایه‌گذاری اقامت موقت این کشور را کسب کند، برای اخذ اقامت دائم کویت باید قریب ۱۰ سال در این کشور فعالیت مستمر داشته باشد و اگر در این زمان مرتکب هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای نشده باشد، می‌تواند اقامت دائم این کشور را بگیرد.

از شرایط اقامت در کشور کویت به صورت دائم این است که فرد متقاضی ضمن تسلط بر زبان عربی باید با شرایط فرهنگی، اجتماعی و تاریجی این کشور عجین شده باشد تا بتواند پاسپورت کویتی را کسب کند اما باید توجه کرد که کسب اقامت و تابعیت کویت کار ساده‌ای نیست.

به منظور اخذ اقامت کویت برای ایرانیان، یک فرد در کشور کویت باید نسبت به قبول کردن کفالت شما اقدام کند و سپس برای شما درخواست ویزا دهد. در واقع برای اخد ویزا نیاز است تا فردی شما را به کشور کویت دعوت کند. همچنین کفیل شما باید مدارک مختلفی را به سازمان کویت ارائه دهد تا از این طریق پرونده مهاجرتی تشکیل گردد. در طول انجام امور اولیه درخواست ویزای کویت نیازی نیست که شما به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

زمانی که پرونده مهاجرت شما به در بررسی‌ها با مشکلی مواجه نشود، درخواست ویزای شما پذیرفته می‌شود و فردی که به عنوان کفیل در کویت دارید، مدارکی را از جانب سازمان گذرنامه و ویزای کویت برای شما ارسال می‌کند. پس از دریافت این مدارک باید به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید. دریافت ویزای کویت برای ایرانیان هزینه‌ای را به همراه ندارد و تنها مبلغی که پرداخت خواهید کرد، برای کفیل است تا کارهای شما را به جریان بیندازد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کویت

بنا بر نوع ویزای درخواستی باید مدارکی را به سفارت کویت در ایران ارائه دهید که البته در بین این مدارک باید اسناد ارسالی توسط کفیل خود در کویت را نیز باید به همراه داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کویت برای ایرانیان بدین شرح هستند:

  • ارائه پاسپورت با حداقل دو صفحه با مدت اعتبار ۲ سال
  • ارائه اسکن پاسپورت
  • ارائه عکس پاسپورتی رنگی با زمینه سفید
  • ارائه عکس اسکن شده متقاضی
  • ارائه مدارک ارسالی توسط کفیل متقاضی در کویت
  • ارائه چک ضمانت با مبلغ موردنظر

شرایط دریافت ویزای کاری کویت

یکی از شرایط اقامت در کشور کویت، اخذ ویزای کاری است؛ چرا که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و همچنین موضوعی دیگری که عامل جذابیت کار در کویت شده، ارزش پول این کشور است و طبق آنچه گفته شد، دینار کویت، قدرتمند‌ترین واحد پولی جهان به شمار می‌رود.

در این راستا به منظور اخذ ویزای کاری کویت باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کویتی که توسط مقامات مربوطه در این کشور تأیید شده، داشته باشید تا موفق به اخذ ویزای کاری کویت شوید. در این میان کارفرمای کویتی باید از قبل نسبت به دریافت مجوز کار و استخدام نیروی خارجی اقدام کرده باشد. به همین دلیل شرایط اخذ ویزای کاری این کشور آسان نخواهد بود.

شرایط مهاجرت به کویت

در صورتی که ویزای کار کویت را دریافت کرده‌اید، پس از گذشت ۶ ماه زندگی در کویت، می‌توانید برای پیوستن خانواده درخواست ویزای همراه بدهید که البته از شرایط اقامت کویت برای ایرانیان به همراه خانواده این است که ثابت کنید که توانایی مالی برای گذراندن زندگی در کویت با خانواده را دارید.

لازم است بدانید که متوسط حقوق برای هر شخص در کویت نسبت به کار و موقعیت متفاوت است ولی متوسط درآمد ماهیانه در کویت حدود ۱۳۰۰ دینار کویتی است.

شرایط اخذ اقامت دائم کویت از طریق ازدواج

یکی از روش‌های اقامت کویت برای ایرانیان از طریق ازدواج است. در حالی که اگر مردی در کشور کویت مشغول به کار باشد، می‌تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه بگیرد. از شرایط اخذ اقامت کویت می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که فرد متقاضی باید در هر ماه بین ۴۵۰ تا ۶۵۰ درآمد کسب کند. همچنین فرد متقاضی باید ثبات کند که توانایی حمایت مالی همسر خود را به واسطه ازدواج دارد.

از مدارکی که برای اخذ اقامت کویت از طریق ازدواج لازم است، می‌توان به ارائه کپی کارت شناسایی و پاسپورت، گواهی تمکن مالی و ارائه سند ازدواج مورد تأیید سفارت کویت و آزمایش‌های پزشکی اشاره کرد.

لازم است بدانید که از نظر قانونی ازدواج افراد خارجی در کشور کویت منعی ندارد. فقط باید ثابت شود که در زمان ازدواج هر دو شخص مجرد هستند و در صورت داشتن تجربه ازدواج باید مدرک طلاق و یا گواهی فوت همسر اول خود را برای ارزیابی ارائه دهند.

لازم به یادآوری است، اقامت کویت برای ایرانیان از طریق ازدواج بعد از گذشت سه سال از زندگی مشترک در کویت با ثبت درخواست به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

شرایط دریافت ویزای توریستی کویت

از جمله راه‌های اخذ اقامت کویت برای ایرانیان، اقدام برای کسب ویزای توریستی کویت است. دارندگان ویزای توریستی کویت می‌توانند به مدت حداکثر ۹۰ روز یا ۳ ماه در این کشور اقامت داشته باشند که این نوع ویزا مورد استقبال بسیاری از ایرانیان است.

این نوع ویزا به راحتی از طریق ارسال یک فرم درخواست به صورت آنلاین و الکترونیکی قابل تهیه است. در این راستا توریست‌های خارجی باید به یک سری سوالات پاسخ داده و چندین اطلاعات پایه‌ای مانند شماره پاسپورت را وارد کنند.

صدور ویزای توریستی این کشور به صورت الکترونیک بین یک تا سه روز کاری طول می‌کشد و در صورت موافقت از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می‌شود که البته امکان صدور ویزای کویت برای ایرانیان به صورت آنلاین وجود ندارد و تنها دارندگان اقامت رسمی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند به این روش برای این ویزا درخواست دهند.

ویزای توریستی کویت

نوع دیگری ویزای توریستی وجود دارد که تحت عنوان ویزای ویزیتوری شناخته می‌شود. جهت درخواست برای این ویزا باید یک دعوتنامه از اقوام یا شرکتی در این کشور وجود داشته باشد. این ویزا به مدت ۹۰ روز معتبر است و فرد می‌تواند پس از ورود به کویت از طریق این ویزا تا حداکثر ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد.

منبع : سفیران ایرانیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا