دسته‌بندی نشده

کالری هلو : ۱۰۰ گرم هلو چقدر کالری دارد ؟

همه چیز درمورد هلو

هلو میوه آبداری است که ریشه آن به کشورهای جنوب آسیا و چین باز می‌گردد. هلو، آلو و گیلاس همگی از یک دسته هستند. چینی‌ ها هلو را میوه‌ ای افسانه‌ای و ضامن زندگی طولانی و جاودانگی می‌ دانند. از این رو کشور چین یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان هلو به دیگر کشورهای دنیا است.

هلو پوسته‌ ای مخملی دارد و مزه آن بیشتر مواقع اگر رسیده باشد، شیرین است. هلو هسته چسب، نوعی از هلو است که گوشت آن به هسته چسبیده است و در مقابل هلو هسته‌ جدا وجود دارد که گوشت آن از هسته‌ جدا است و می‌ توانید به‌ راحتی آن را خارج کنید. بر اساس آمار جهانی هلو پرطرفدارترین میوه در کل جهان بر اساس طعم و مزه است.

کالری و ارزش غذایی هلو

هر 100 گرم هلو حاوی 35 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 35
آب 88 گرم
مواد نشاسته ای 9 گرم
کلسیم 8 میلی گرم
پتاسیم 200 میلی گرم
فسفر 17 میلی گرم
آهن 0/5 میلی گرم
ویتامین آ 1400 واحد
ویتامین ب 1 0/02 میلی گرم
ویتامین ب 2 0/05میلی گرم
ویتامین ب 3 1 میلی گرم
ویتامین ث 7 میلی گرم

هلو/کالری هلو/ارزش غذایی هلو/خواص هلو/فواید هلو/میوه چاق کننده/میوه لاغر کننده/کالری میوه

بیشتر بخوانید:

با کالری و ارزش غذایی شلیل آشنا شوید

کالری سیب : یک عدد سیب چقدر کالری دارد ؟

هلو/کالری هلو/ارزش غذایی هلو/خواص هلو/فواید هلو/میوه چاق کننده/میوه لاغر کننده/کالری میوه

خواص هلو

1. خواص هلو: پیشگیری از هیپوکالمی

کمبود عنصر پتاسیم در بدن موجب بروز بیماری‌ها مختلف از جمله کاهش قدرت قلب و همچنین ضربان قلب نامنظم می‌شود. یکی از خواص هلو این است که میزان زیادی پتاسیم در خود دارد و می‌تواند سلامتی قلب و سیستم عصبی آن را تضمین کند.

داشتن قلب سالم موجب بهبود عملکرد متابولیسمی بدن می‌گردد. پتاسیم در بدن موجب بهبود متابولیسم می‌شود و متابولیسم بهتر در سری واکنش‌های زنجیره‌ای مصرف کربوهیدرات و تبدیل آن به انرژی، سلامت سلول‌ های عضلانی و تعادل الکترولیتی را حفظ می‌کند.

2. خواص هلو: کاهش احتمال بروز سرطان

از جمله شایع‌ ترین علل مرگ و میر در جهان، سرطان است. سرطان بیماری است که دلایل متعددی برای آن وجود دارد اما می‌ توان با استفاده از مصرف مواد غذایی سالم آن را کنترل و از بروزش جلوگیری کرد. رادیکال‌ های آزاد عواملی هستند که باعث بروز سرطان در بدن و گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود.

هلو غنی از ترکیبات فنلی، فلانوئیدی و کاروتنوئیدی است که ضد تومور هستند و از آسیب‌های ناشی از حمله رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان های موجود در هلو به طور اثبات شده‌ ای می‌توانند احتمال بروز سرطان سینه، ریه و کولون را کاهش دهد.

علاوه بر آن‌ ها، بتاکاروتن در هلو عاملی برای پیشگیری از سرطان ریه و اختلالات تنفسی است.

3. خواص هلو: بهبود بینایی

کاهش بینایی با افزایش سن در ارتباط است اما همیشه عامل اصلی آن کهولت سن نیست. کمبود ویتامین‌ های مختلف، مواد معدنی و بیوشیمیایی از عواملی هستند که باعث کاهش قدرت دید می‌ شود.

یکی از خواص هلو این است که غنی از کاروتنوئید و بتاکاروتن است. این دو ترکیب نقش اساسی در حفظ سلامت بینایی چشم ایفا می‌کنند. بیماری‌های مختلفی در اثر کمبود این دو ماده مغذی در چشم به وجود می‌آید.

علاوه بر این دو، لوتئین و زاکسانتین نیز در هلو وجود دارد. بیماری آب‌ مروارید از جمله شایع‌ ترین مشکلات در افراد مسن است که خوردن هلو می‌تواند به واسطه داشتن لوتئین و زاکسانتین از بروز آن به میزان زیادی جلوگیری کند.

هلو، در خود ویتامین‌ هایی دارد که بافت‌های آسیب دیده در داخل چشم را به سرعت بهبود داده و موجب بازگشت قدرت بینایی می‌شود.

4. خواص هلو: پوست سالم

پوست سالم و درخشان حاصل رژیم سالم و متعادل در طول زندگی است. هلو می‌ تواند در بهبود بیماری‌های شایع پوستی به صورت داخلی و خارج پوستی مؤثر باشد. یکی از خواص هلو این است که می‌ تواند باعث بهبود سلول‌های پوستی، رشد دوباره آن‌ها و همچنین ایمن‌ سازی سلول‌ها در برابر اشعه خورشید شود، زیرا حاوی ویتامین C است.

ویتامین C اصلی‌ ترین عامل بهبود عملکرد کلاژن‌ ها به عنوان محرک سلول‌ سازی است. پوست شما در معرض تابش اشعه و مواد مضر بسیاری است که موجب بروز واکنش‌های اکسیداتیو روی پوست می‌شود. ویتامین‌ های مختلف عاملی برای کاهش واکنش‌های اکسیداتیو روی پوست و داخل آن هستند.

اغلب مواد آرایشی و بهداشتی دارای عصاره هلو هستند؛ بنابراین شما به جای استفاده از مواد شیمیایی در کنار عصاره هلو بهتر است از ماسک‌ های هلو که برای پوست مفید است استفاده کنید و از داشتن پوستی شاداب و درخشان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

کالری گلابی : یک عدد گلابی چقدر کالری دارد ؟

کالری زالزالک : 100 گرم زالزالک چقدر کالری دارد ؟

5. خواص هلو: مبارزه با کمبود آهن

یکی از خواص هلو این است که یک خون‌ ساز طبیعی است. اگر احساس می‌کنید دچار کم‌ خونی هستید یا اخیراً در جراحی شده‌اید و احساس کسالت هنوز در شما وجود دارد می‌ بایست میزان خون خود را کنترل کنید.

در بیشتر مواقع عواملی به مانند تصادف، قاعدگی، نبود مواد مغذی کافی در غذاها و سایر عوامل باعث بروز کم‌ خونی می‌شوند. هلو به واسطه داشتن مقدار زیاد آهن و همچنین ترکیب مهم در جذب آهن به نام فولات، باعث افزایش سطح گلبول‌ های قرمز در بدن می‌شود.

می‌ توانید هلو را به صورت سالاد یا میان وعده در طول روز دو یا سه بار میل کنید. در کنار هلو، ترکیبات آهن‌ دار نیز به مانند سبزی‌ ها همراه کنید تا جذب آهن از آن‌ها به واسطه وجود فولات افزایش پیدا کند.

6. خواص هلو: عملکرد بهتر مغز

مغز، مرکز کنترل و صادر کننده دستورات اصلی در بدن است. بدون داشتن مغز و سیستم عصبی سالم دیگر ارگان‌ های بدن نیز دچار مشکل می‌شوند. میوه‌ ها از جمله هلو، با دارا بودن مواد مغذی که باعث تقویت روابط بین رشته‌های عصبی می‌شوند، می‌توانند سلامت مغز و بهبود عملکرد آن را تضمین کنند.

از رو است که به کودکان و نوجوانان در حال رشد توصیه شده است روزانه میوه را در وعده غذایی خود جای دهند.

7. خواص هلو: سیستم ایمنی قوی‌ تر

سیستم ایمنی بدن بر خلاف تصور مردم فقط مربوط به سرماخوردگی نیست. سیستم ایمنی بدن شما را در برابر بروز بسیاری از مشکلات حفظ می‌کند تا ارگان‌های درونی شما به خوبی کار کنند. سیستم ایمنی بدن متأسفانه هیچ راهی برای محافظت از خود ندارد و فقط این شما هستید که می‌ توانید با خوردن مواد مغذی آن را تقویت کنید.

اسید اسکوربیک به همراه روی از جمله مواد مغذی است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. از طرف دیگر هلو با داشتن ویتامین C در کنار دیگر ویتامین‌ ها، توان لازم برای مبارزه با ویروس‌ های فصلی را به سیستم ایمنی بدن می‌دهد.

هلو، به واسطه داشتن ویتامین C، روی و منیزیم از تحلیل رفتن سلول‌ ها نیز جلوگیری می‌ کند.

هلو/کالری هلو/ارزش غذایی هلو/خواص هلو/فواید هلو/میوه چاق کننده/میوه لاغر کننده/کالری میوه

بیشتر بخوانید:

کالری نارنگی : 100 گرم نارنگی چقدر کالری دارد ؟

معرفی کالری، ارزش غذایی و خواص زردآلو

کالری خیار : با ارزش غذایی و خواص خیار بیشتر آشنا شوید

مقدار کالری هندوانه و تخمه هندوانه + رژیم لاغری با هندوانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا