دسته‌بندی نشده

چگونه به تنگه بسفر استانبول ترکیه سفر کنیم؟

بسفر تنگه ای شناخته شده در شهر توریستی استانبول می باشد. این تنگه ویژگی های گردشگری متعددی داشته و اهمیت آن به دلیل جاذبه های زیبایی است که دارد. این تنگه دو دریای مارمارا و سیاه را به یکدیگر متصل کرده است. شما در این بخش با دیدنی های تنگه بسفر آشنا خواهید شد.

مهم ترین دیدنی های تنگه بسفر

این تنگه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود بسیار با اهمیت بوده با توجه به اینکه نقش مهمی در اتصال ترکیه به بخش های اروپایی و آسیایی دارد، می توان به اهمیت این موضوع پی برد. در این تنگه تعداد زیادی قایق و کشتی وجود داشته که در رشد اقتصادی منطقه نیز قابل توجه هستند. در این بخش به معرفی مکان های دیدنی استانبول پرداخته ایم که می توانید، مطالعه کنید.

ویژگی های تنگه:

این تنگه یکی از محبوب ترین جاذبه های ترکیه بوده و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است. این تنگه بسیار باریک و طبیعی بوده و در حال حاضر نیز به یک منطقه مسکونی تبدیل شده است. این تنگه دارای ۳۰ کیلومتر طول عرض ۷۰۰ متری می باشد. جریان تند آب ها در میانه این تنگه موجب شده تا مسیر برای قایق ها و کشتی ها وسیع تر باشد.

تنگه بسفر استانبول

در اطراف این تنگه چندین کاخ معروف استانبولی قرار دارند که شگفتی آفرین هستند. چراغ ها، قلعه های سنگی، دولما باغچه و … از مهم ترین جاذبه های اطراف این تنگه می باشند. همانطور که اشاره شد این تنگه اهمیت تجاری و اقتصادی بالایی نیز دارد. ماهیگیری، گردشگری و تجارت بخش مهمی از درآمدهای این منطقه را تشکیل می دهد.

انواع پل در این تنگه:

بر روی این تنگه پل های متعددی ساخته شده اند. اولین پل در سال ۱۹۷۳ بنا شد که در سال های بعدی نیز گذرگاه هایی به آن اضافه شده است. در سال ۲۰۱۱ برای کاهش خطرات پروژه بازسازی اطراف این تنگه صورت گرفت و این تنگه با دیواره های سنگی پوشیده شد.

حتماً بخوانید:

سه پل معلقی که بر روی این تنگه ساخته شده، موجب اتصال ترکیه به اروپا و آسیا شده است. پل بسفر که یکی از معروف ترین آن ها بوده در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و به شهرت جهانی رسید. دومین پل کمتر شناخته شده و با نام شهدای ۱۵ ژوئیه نامگذاری شده است. پل دوم ۱۰۷۴ متر بوده و دارای دو ستون می باشد. ارتفاع این پل نیز ۱۶۵ متر است.

عکس از تنگه بسفر استانبول

پل سلطان مفتح که دارای ۱۰۹۰ متر طول بوده و ۸ ستون دارد. ارتفاع این پل نیز ۶۵ متر می باشد. این پل به عنوان طولانی ترین پل معلق شناخته می شود. این اسکله زیبایی های زیادی دارد و شما می توانید از شگفتی های آن دیدن کنید.

تفریح در تنگه:

دیدنی های تنگه بسفر بسیار متنوع بوده و شما می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. کشتی سواری یکی از مهم ترین تفریحاتی بوده که شما می توانید از آن استفاده نمایید یکی از تجربه های هیجان انگیز برای گردشگران کشتی سواری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا