دسته‌بندی نشده

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی

البته دلایلی مانند نزدیکی ترکیه به ایران، امکان سفر از راه‌های هوایی و زمینی، غذاها و خوراکی‌های متنوع و سازگار با طبع ایرانی‌ها، خرید اجناس با هزینه‌های مناسب و لذت از سواحل رویایی ترکیه، از دیگر دلایلی بوده که این کشور را به یکی از اولین گزینه‌های سفر خارج از کشور تبدیل کرده است.

با شروع فصل تابستان، گردشگران بسیاری برای سپری کردن لحظاتی ناب و فراموش‌نشدنی، راهی ترکیه می‌شوند. گرچه آنتالیا معروف‌ترین شهر ساحلی توریستی این کشور است؛ اما شهرهای دیگر ترکیه نیز سالانه پذیرای گردشگران بسیاری هستند. در ادامه به معرفی بهترین‌ شهرهای ترکیه برای سفرهای تابستانی می‌پردازیم.

بدروم
بدروم یکی از شهرهای ساحلی در بخش جنوبی ترکیه بوده که در استان موغله قرار گرفته ‌است. یکی از زیبایی‌های این شهر که گردش در کوچه پس‌کوچه‌ها، آن را برای گردشگران دلپذیرتر می‌کند، خانه‌های زیبای سفیدرنگ یک شکل با ناودان‌های آبی و گلدان‌های زیبا است. گردشگرانی که با تور بدروم به این شهر ساحلی سفر می‌کنند، لذت تماشای غروب از فراز این خانه‌های سفیدرنگ را برای همیشه در ذهن خود نگه می‌دارند. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم عبارت هستند از:

موزه باستان‌شناسی زیر آب

این موزه که در قلعه سنت پیتر واقع شده ‌است، دارای بخش‌های مختلفی بوده که تاریخچه‌ این شهر را به نمایش می‌گذارد. بقایای کشتی‌های به‌جا مانده از گذشته، کوزه‌ها و خمره‌های کوچک و بزرگ و کاراگاه شیشه‌گری از بخش‌های موردتوجه گردشگرانی است که با تور بدروم از این موزه بسیار زیبا بازدید می‌کنند.

قلعه سنت پیتر

این قلعه‌ باشکوه و مستحکم، معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری بدروم محسوب می‌شود که با برج‌ها و تالار‌های مختلف، شیر‌های سنگی و سیاه‌چال راز‌آلود خود، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. قلعه سنت پیتر نمایی خیره‌کننده به دریا دارد و هنگام طلوع و غروب خورشید، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را خلق می‌کند.

آرامگاه هالیکارناسوس

هالیکارناسوس نام باستانی بدروم بوده که زمان تصرف یونانیان بر این بندر گذاشته شده ‌است. این آرامگاه در حقیقت بنایی با ارتفاع ۴۶ متر بوده که توسط معماری یونانی با استفاده از سنگ مرمر و قلوه‌سنگ‌های دریایی برای آرامگاه شاه ماسول ساخته شده‌ است. با وجود ویرانی و تخریب بسیار این آرامگاه، هنوز هم این مکان، شکوه خاصی دارد.

موزه هنر زکی مورن

زکی مورن نام بازیگر، خواننده و آهنگساز معروف ترکیه بوده که تحول و تغییر چشم‌گیری در موسیقی این کشور ایجاد کرده ‌است. آخرین محل اقامت او را به پاس زحماتش برای موسیقی و احترام به شخصیت زکی مورن، به موزه هنر تبدیل کرده‌اند. در این موزه، آثار شخصی مورن، یادبودها و تصاویر او به نمایش گذاشته شده ‌است.

ساحل یاهسی

ساحل یاهسی با کافه‌ها و بوفه‌های غذا و تنقلات، امکانات تفریحی و رفاهی، شن‌های سفید و طلایی، مناظر زیبا و دریایی بی‌کران و زلال، بهترین و وسیع‌ترین ساحل بدروم است. قدم زدن و استفاده از امکانات تفریحی این ساحل، یکی از اولین کارهایی بوده که گردشگران در برنامه سفر خود می‌گنجانند.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی

جزیره خرگوش

این جزیره‌ کوچک که اقامت‌گاه خرگوش‌ها بوده، در برگیرنده‌ جاذبه‌های باستانی متعددی است. به فرمان شاه ماسول راهی خاکی به این جزیره ساخته ‌شده و امروزه دسترسی به این مکان برای بازدیدکنندگان آسان‌تر شده‌ است. از دیگر جاذبه‌های بدروم می‌توان خلیج بارداک‌چی، آمفی تئاتر بدروم، دروازه میندوس، لنگرگاه تفریحی، آسیاب‌های بادی، کشتی‌سازی عثمانی و… را نام برد. علاوه‌براین بدروم دارای کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و مدرن، هتل‌های لوکس، بوتیک‌ها و مراکز خرید و بازارچه‌های محلی بوده که بازدید کنندگان را به سوی خود جذب می‌کنند. با وجود این زیبایی‌های فوق‌العاده، تعجبی ندارد که تور بدروم یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی تابستانی برای اکثر گردشگران محسوب می‌شود.

وان
استان وان، در شرقی‌ترین بخش ترکیه و نزدیک به مرز ایران واقع شده و یکی از مقاصد پرطرفدار تورهای گردشگری تابستان محسوب می‌شود. وان با جاذبه‌های گردشگری طبیعی خیره‌کننده و آب‌وهوای مطبوع، بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی و سفری خاطره‌انگیز است. گردشگرانی که با تور وان ترکیه برای سپری کردن لحظاتی فراموش‌نشدنی به این شهر زیبای توریستی سفر می‌کنند، جاذبه‌های معروف وان را می‌شناسند. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری وان عبارت هستند از:

دریاچه وان

این دریاچه‌ زیبا و شگفت‌انگیز که بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه بوده و دارای ساحلی ماسه‌ای و مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌های بلند است، معروف‌ترین جاذبه گردشگری وان محسوب می‌شود. هتل‌های مدرن اطراف دریاچه، اقامت در این مکان و لذت از مناظر آن را برای مسافران مهیا کرده‌اند.

موزه وان

این موزه که دربرگیرنده فرهنگ و گذشته مردم ترکیه‌ است، به دو بخش قوم‌شناسی و باستان‌شناسی تقسیم می‌شود. این موزه اشیا و آثاری مربوط به عصر آهن دارد و بازدید از این موزه و آشنایی با تاریخ این کشور خالی از لطف نیست.

قلعه وان

قلعه باشکوه وان با بنایی سنگی و عظمتی حیرت‌انگیز قدمتی مربوط به قرن هفت تا 9 قبل از میلاد مسیح دارد. از فراز این قلعه می‌توان نمایی رویایی از دریاچه وان را در ذهن ثبت کرد. میان این قلعه یک ایستگاه دوچرخه‌سواری برای استفاده عموم درنظر گرفته شده و همچنین می‌توان اوقات خوشی را در کافه‌ پایین این قلعه سپری کرد.

جزیره آختامار

جزیره آختارما یا آکدارما، طبیعتی منحصربه‌فرد و مناظری بی‌همتا دارد و میان دریاچه وان قرار گرفته ‌است. در این جزیره، کلیسایی قدیمی وجود دارد که قدمت آن به سال ۹۲۰ میلادی باز می‌گردد. برای بازدید از جزیره و کلیسای تاریخی آختارما، باید با تور وان به دریاچه وان رسیده و بعد از یک سفر آبی کوتاه از آختارما دیدن کنید.

آبشار مرادیه

در فاصله 88 کیلومتری شهر وان، مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا به نام آبشارهای مرادیه قرار گرفته که از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور وان به‌شمار می‌آید. روبه‌روی آبشار مرادیه، پلی معلق برای گردشگران احداث شده که منظره‌ای بی‌همتا برای عکاسی به وجود آورده است. مسجد جامع وان، توشپا، اسکله وان، پارک آبی وان، کاووس تپه، قلعه هوساپ و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر وان هستند.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی

کوش آداسی

کوش آداسی شهری زیبا در استان آیدین ترکیه بوده که به‌خاطر آب‌وهوای معتدل خود در همه فصول پذیرای گردشگرانی از اقصی نقاط دنیا است. کوش آداسی با قدمتی ‌باستانی، نزدیک‌ترین بخش ترکیه به کشور یونان بوده و این موضوع باعث تنوع بیشتر اجناس، غذاها، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف در این جزیره شده ‌است. قیمت تور کوش آداسی در فصل‌های سرد کم‌تر خواهد بود. تور کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین تورهای تابستانی ترکیه محسوب می‌شود که گردشگران برای بازدید از این شهر توریستی از آن بهره می‌برند. جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی عبارت هستند از:

آدالند
آدالند معروف‌ترین پارک کوش آداسی بوده که با تفریحات آبی و امکانات رفاهی، می‌تواند گردشگران را برای ساعات متمادی سرگرم کند. این پارک آبی بخش ویژه کودکان و بزرگسالان دارد و با کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، نمایش دلفین‌ها، مسیر قایق‌سواری و… یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کوش آداسی به‌شمار می‌آید.

دیدایما
دیدایما بنایی تاریخی و دومین معبد بزرگ باستانی است که با شکوه خاص خود همچنان در کوش آداسی پابرجا است. ستون‌های بلند به‌جا مانده از معبد آپولو که معبدی زیبا با عظمتی خاص در دوران یونان باستان بوده، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. بازدید از دیدایما با تور کوش آداسی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما خلق می‌کند.

روستای کیرازلی

کمی دورتر از هیاهوی کوش آداسی، روستایی با صفا با باغات میوه و درختان سربه‌فلک کشیده، قرار گرفته که می‌تواند مقصدی مناسب برای یافتن آرامشی ناب باشد. روستای کیرازلی با کوچه پس‌کوچه‌های دنج و خانه‌های سفید رنگ، مناسب‌ترین مکان برای پیاده‌روی است. بازدید از بازارچه محلی و کافه رستوران‌های سنتی این روستا خالی از لطف نیست.

ساحل بانوان

ساحل بانوان، ساحلی با شور و حرارت بالا و البته پرجمعیت بوده که در دو کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته ‌است. تنوع ورزش‌ها و تفریحات آبی در این ساحل یکی از دلایل محبوبیت آن به‌حساب می‌آید. رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن نیز آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که تور کوش آداسی را برای سپری کردن لحظاتی مفرح، انتخاب کرده‌اند.

شبه جزیره دیلک

جزیره دیلک در حقیقت یکی از پارک‌های ملی ترکیه است که در ۲۶ کیلومتری کوش‌آداسی واقع شده ‌است. این جزیره با مناظر ساحلی و کوهستانی و نمایی بی‌همتا از غروب و طلوع خورشید، یکی از زیباترین مناطق گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. جزیره دیلک سواحل مختلفی برای پیاده‌روی، شنا و حمام آفتاب دارد و بخش جنگلی کوهستانی آن برای کمپ و پیاده‌روی مناسب است. جزیره کبوتر، منطقه بندرگاه، پرینه، میلتوس، دژ مسجد، روستای گوزل چاملی، غار کاراجا و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی محسوب می‌شوند.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می‌توانید با انتخاب یکی از تورهای تابستانه بدروم، وان و کوش آداسی، لحظاتی دلنشین و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا