دسته‌بندی نشده

پیام اصلی طب سنتی ؛اصلاح سبک زندگی است

دکتر محمود خدادوست در حاشیه برگزاری کارگاه یک روزه”یبوست و راهکارهای درمانی آن از دیدگاه طب سنتی” در کرمان اظهار داشت: رشته طب سنتی از سال 86 به عنوان تخصص وارد دانشگاه های علوم پزشکی شد که از آن سال تاکنون توفیقات خوبی نیز در این راستا داشته است.

پیام اصلی طب سنتی ؛اصلاح سبک زندگی است

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت دانشکده مصوب طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی است و در 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور مجوز رشته طب سنتی وجود دارد که در 13دانشگاه این رشته تدریس می‌شود.

دکتر خدادوست اظهار داشت: رشته داروسازی سنتی نیز از سال 1387 در 8 دانشگاه کشور مجوز داده شده که در شش دانشگاه این رشته تدریس می شود.

وی ادامه داد: در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز مجوز تدریس رشته تاریخ و متون پزشکی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی صادر شده و تدریس می‌شود.

پیام اصلی طب سنتی ؛اصلاح سبک زندگی است

معاون طب سنتی ایرانی – اسلامی وزارت بهداشت گفت: رویکرد وزارت بهداشت استفاده از ظرفیت طب ایرانی است و با این رویکرد ورودکرده تا اینکه پزشکان عمومی و داروسازان با دارا بودن رشته پایه پزشکی و داروسازی بتوانند در این رشته های تخصصی حضور یابند و دانش طب ایرانی را هم در یک تعامل منطقی و عالامانه با طب نوین فرا بگیرند و این خدمات وارد نظام سلامت شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون وضعیت خوبی داریم. در چند سال اخیر این بستر سازی لازم انجام شد واکنون زمان آن فرارسیده خدمات طب سنتی وارد نظام سلامت و شبکه بهداشت و درمان کشور شود.

منبع:طبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا