دسته‌بندی نشده

رایج ترین پرسش و پاسخ ها در طب سنتی

با مجله دلگرم همراه باشید تا با پاسخ رایج ترین سوالات طب سنتی آشنا شوید

1- برای رقیق شدن خون چه کنیم؟

برای رقیق کردن خون می توانیم که از تصفیه کننده های خون استفاده کنیم. مثلا الان فصل آلبالو است و می توانیم از آلبالو استفاده کنیم. زغال اخته، شاتوت، زرشک و … را نیز می توانیم استفاده کنیم. اگر کسانی مشکل اذیت شدن معده را دارند این مواد را با عسل میل کنند. شربت سکنجبین با عرق نعنا یا دمنوش نعنا نیز خون را صاف می کند.

کسانی که می خواهند خونشان رقیق و صاف شود، می توانند بین ده تا پانزده دانه عناب را سوراخ کنند، و سپس دم کنند و عصاره آن را بگیرند، سپس آن را در آبمیوه گیری با رنده کاهو میکس کنند و روزی یک تا دو لیوان از آن میل نمایند. این نوشیدنی باعث باز شدن رو، درمان کبد چرب، صاف کردن خون، جوشش خون و فشار خون عالی است و بهتر است که ناشتا مصرف شود.

2- پودر جنسینگ در چاقی موثر است؟

طبع جنسینگ گرم و خشک است و در افراد مختلف با طبع های مختلف تبعات متفاونی دارد. در بعضی ها که ضعف قوت دارند و هضمشان خوب نیست، این ماده کمک به چاق شدن می کند.

3- برای کسانی که شب ها مجبورند کار کنند و چه توصیه ای دارید؟

کسانی که مجبور هستند شب ها بیدار بمانند باید تدابیری استفاده کنند که سردی و رطوبت مغزشان کم شود. مثلا استفاده از قهوه باعث خشک شدن مغز و کم شدن رطوبت و سردی می شود. خوردن هل و چوب دارچین نیز نشاط بخش و کاهنده سرما و رطوبت مغز هستند. مصرف مقدار کم بهار نارنج انسان را خواب آلود و مصرف زیاد آن باعث بی خوابی می شود.

4- داغ شدن کف پاها چرا اتفاق می افتد؟

داغ شدن کف پاها می تواند به علت ازدیاد اخلاط زائد و سوخته باشد. ممکن است این اخلاط، عوره، چربی، قند و … باشند. گاهی هم ممکن است که به علت خشم و عصبانیت، سوخت و ساز بدن بالا برود و کبد بیشتر کار کند، این موضوع هم می تواند باعث داغ شدن کف پا ها شود. دمنوش عناب و کاهو، می تواند برای رفع مسئله موثر باشد. خوردن کاسنی تره و خاکشیر، آبمیوه هایی مانند آب آلبالو، آب انار و آب زرشک نیز چاره ای دیگر برای این مشکل هستند.

5- خون دادن برای چه کسانی مضر است؟

کسانی که کیفیت خونشان بد می شود، یا این که می خواهند خون خیلی کمی از آن ها گرفته شود، بهتر است به جای اهدای خون ابتدا به سراغ حجامت و راه های دیگر طب سنتی بروند تا کیفیت خونشان بالا برود.
کسانی که خون پاک و سالمی دارند حتما بهتر است که خون بدهند تا کیفیت خونشان همچنان خوب بماند و در عین حال به افراد دیگری نیز کمک کرده باشند.

6- قبل از خون دادن چه بخوریم؟

بهتر است قبل و بعد از خون دادن به جای موادی مانند ساندیس از سکنجبین، شربت لیمو و عسل، شربت عناب و کاهو و سوپ جو بخورند تا هم خون خوبی اهدا کنند هم پس از اهدا آسیبی به خودشان نرسد.

7- برای پاکسازی چربی ماسک ها و لوازم آرایشی از روی صورت چه کنیم؟

ابتدا باید گفت، بهتر است پیش از این که پاکسازی سیستمیک بدن انجام شود، از ماسک استفاده نکنیم زیرا تنها پاک کردن صورت مسئله است. اگرمی خواهید پوست سالمی داشته باشید، بهتر است ابتدا از پاکسازی بدن شروع کنید. برای این کار می توانید از شربت عسل، لیموترش و خاکشیر استفاده کنید، خاکشیر حتی به تنهایی رطوبت مناسبی به بدن می دهد.
ساده ترین ماسکی که می توانیم استفاده کنیم، ماسک عسل و لیمو ترش است که کیفیت پوست را بالا می برد. همچنین می توانیم از روغن کره گاوی، مقداری عسل و پودر تخم خربزه هم به مدت چهارده روز برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنیم.

8- برای از بین بردن جوش های صورت چه کنیم؟

قرار دادن مخلوط روغن کره گاوی محلی با کمی عسل، لیمو ترش و مقدار کمی آرد یا پودر تخم خربزه روی صورت قرار بدهند.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا