دسته‌بندی نشده

آشنایی با کلیسای متخی، تاریخی ترین مکان دیدنی تفلیس

کلیسای متخی یک کلیسای ارتدکس گرجی است که در تفلیس گرجستان قرار دارد. این کلیسا که در قرن ۱۳ میلادی در زمان پادشاهی متحد گرجستان ساخته شده در کنار رود کر در جنوب تفلیس قرار دارد.

آشنایی با کلیسا جامع متخی

کلیسا جامع متخی یکی از تاریخی ترین مکان های دیدنی تفلیس و از مهم ترین جاذبه های گردشگری تور تفلیس محسوب میشود.

از کلیسای متخی منظره ای بی نظیر از شهر قدیمی تفلیس ، پل مدرن صلح و رودخانه زیبا را در اختیار دارید که برای عکس برداری و ثبت خاطرات بسیار مناسب است .

تله کابین های تفلیس هم در نزدیکی کلیسا قرار دارند و را ه دسترسی به کلیسا را راحت تر میکنند . همه این ها کلیسای جامع متخی را از یکی از بهترین مکان های دیدنی تفلیس است .

این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیسا های گرجستان است. در قرن 19 که گرجستان با سپاه های ایران درگیر جنگ بود و بسیاری از بناهای مهم و تاریخی آن تخریب شد ، این کلیسای زیبا ساخت قرن 12 از استثنائات بود و جان سالم به در برد .

کلیسای متخی که در قرن دوازدهم ساخته شد ؛ عمده شهرت آن به علت دفن یکی از قدسین مسیحی بنام سنت شوشانیک است که به علت گرویدن به مسیحیت مورد شکنجه واقع و شهید شد.

حمام های گوگرد تفلیس که یکی دیگر از مکان های دیدنی تور گرجستان هستند ، در نزدیکی این کلیسا قرار دارند میتوانید برای استفاده از آب های شفا بخش آن و یا یک ماساژ به این مکان بروید .

چشم انداز زیبای کلیسای متخی

مجسمه پادشاه گرجی (King Vakhtang Gorgasali ) در حال اسب سواری در محوطه کلیسا قرار دارد که قدمت آن به سال 1960 میرسد .

محل مجسمه دقیقا در جایی قرار دارد که پادشاه نقطه ای استراتژیک را اشغال کرده و در همان مکان قصر خود و کلیسای اولیه آن را ساخته است.

کلیسای متخی با چشم اندازی زیبا

کلیسای متخی که بر روی صخره قرار گرفته با چشم اندازی زیبا از رودخانه کرا ، اولین کلیسای ساخته شده در قلمرو شهری می باشد.

این کلیسا از سال 1278 تا 1289 توسط دیمیتری تاوتادبولی ساخته شده است و بارها تخریب و بازسازی شده است و در حال حاضر تنها قسمتی از صومعه و معبد آن باقی مانده است.

این کلیسا بدلیل سقف گنبدی شکل آن یک نمونه غیر معمول از کلیساهای ارتدوکس می باشد.

در قرن 19 میلادی که گرجستان با ایران درگیر جنگ بود، بسیاری از بناها و مکان‌های مهم و تاریخی آن تخریب شد ولی این کلیسای زیبا که ساخته قرن 12میلادی بود جان سالم به در برد.

separator line

بیشتر بخوانید:

وین پایتخت اتریش اطریش

آشنایی با ۱۵ جاذبه دیدنی در وین اتریش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا