دسته‌بندی نشده

نکات لازم جهت پف کردن خمیر پیتزا + نشانه خراب شدن خمیر پیتزا

فوت و فن لازم جهت تهیه خمیر پیتزا

نشانه های خراب شدن خمیر پیتزا + علت ترد شدن خمیر پیتزا + علت چسبندگی خمیر پیتزا موضوع یکی از مطالب سایت ما است. در این مطلب با شما درباره خمیر پیتزا صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مواد لازم برای خمیر پیتزا

برای درست کردن خمیر پیتزا به آرد، شکر، خمیر مایه، آب جوشیده شده، روغن زیتون یا روغن مایع و نمک نیاز دارید.

چکار کنیم خمیر پیتزا پف کنه

دمای آبی که در خمیر پیتزا استفاده می شود بسیار مهم است. آب باید گرم و ولرم باشد تا خمیر مایه فعال شود. با فعال شدن خمیر مایه، پیتزا پف کرده و بافت خوبی پیدا می کند. از دلایل پف نکردن خمیر پیتزا می توان به استفاده از آب داغ یا آب سرد، بی کیفیتی و کهنگی مخمر، استفاده از مقدار زیادی آرد و نمک یا شکر و کم ورز دادن خمیر اشاره کرد.

بهترین آرد برای خمیر پیتزا

برای پخت یک خمیر پیتزا ایده آل می توانید از آرد شیرینی پزی، آرد نانوایی و آرد نان فانتزی استفاده کنید. بهترین آرد برای خمیر پیتزا، آرد نان فانتزی ست که موجب بافت عالی و نرم آن می شود. آرد شیرینی پزی هم گزینه دوم برای تهیه خمیر پیتزاست.

فوت و فن لازم جهت تهیه خمیر پیتزا

بهترین سس برای روی خمیر پیتزا

برای روی خمیر پیتزا سس های زیادی مثل سس باربیکیو، سس پستو، سس سالسا، سس بشامل، سس هوموس و … استفاده می شود. در ادامه روش درست کردن بهترین سس را برای شما قرار داده ایم. ۴ عدد گوجه فرنگی را بشویید و با استفاده از رنده ریز کنید. ۱ قاشق چای خوری ریحان را خرد کرده و به سراغ سیر بروید.

تابه ای بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و سیر خرد شده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون درون تابه بریزید. زمانی که سیرها طلایی شدند نصف فنجان سس گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی های رنده شده به سیر بیافزایید.

در ادامه نصف قاشق غذاخوری شکر، نصف قاشق چای خوری پونه خشک شده، ۱ قاشق چای خوری آویشن، مقداری فلفل قرمز و فلفل سیاه هم به محتویات تابه اضافه کنید و به تفت دادن سس ادامه دهید. اجازه دهید سس کمی بجوشد و غلظت مناسبی پیدا کند سپس آن را از روی شعله گاز برداشته و زمانی که خنک شد برای روی خمیر پیتزا استفاده کنید.

مدت زمان استراحت خمیر پیتزا

خمیر پیتزا باید برای پف کردن بیشتر به مدت ۱/۵ تا ۲ ساعت در مکانی نسبتا گرم استراحت داده شود تا حجمش افزایش پیدا کرده و در هنگم پخت بافت پفکی و تردش را حفظ کند.

نکات مهم برای ترد شدن خمیر پیتزا

نکات مهم برای ترد شدن خمیر پیتزا

اگر دوست دارید خمیر پیتزای تردی داشته باشید با سایت الانت همراه باشید. روش اول قرار دادن خمیر درون یخچال برای استراحت است که موجب کند شدن فرآیند ور آمدن خمیر و در نهایت خمیر تردتر می شود.
استفاده از شیر به جای آب هم یکی دیگر از روش های ترد شدن خمیر پیتزاست. اضافه کردن مقداری آرد ذرت به مواد خمیر پیتزا موجب ترد تر شدن آن می شود. به ازای ۲۰۰ گرم آرد سفید می توانید از ۵۰ گرم آرد ذرت استفاده کنید.

خمیر پیتزا بدون خمیر مایه

اگر در خانه خمیر مایه ندارید از بکینیگ پودر استفاده کنید. برای درست کردن خمیر پیتزا بدون خمیر مایه به ۲/۵ لیوان آرد، ۱ قاشق غذاخوری بکنیگ پودر، ۱ عدد تخم مرغ، ۱ لیوان شیر ولرم، ۶ قاشق غذاخوری روغن جامد و نوک قاشق مرباخوری نمک نیاز دارید.

علت چسبندگی خمیر پیتزا به دست

ممکن است خمیر به مقدار کافی ورز داده نشده یا مقدار آرد کم است. آرد را باید آرام آرام به خمیر اضافه کنید و آن را تا جایی ورز بدهید که به دست نچسبد، یا میزان چسبندگی اش پایین باشد. برای رفع این مشکل دست تان را به آب یا کمی روغن آغشته نمایید و صفحه کار را آردپاشی کنید. دقت داشته باشید که اضافه کردن بیش از حد آرد موجب خراب شدن بافت و سنگینی نان می شود.

قطر خمیر پیتزا

خمیر پیتزا نباید ضخامت و قطر زیادی داشته باشد زیرا پس از پخت پف می کند. به خاطر داشته باشید که قطر خمیر پیتزا نباید از ۲ سانت بیشتر باشد. تا جایی که می توانید خمیر را نازک و یکدست پهن کنید تا پیتزای بهتری داشته باشید.

نکات مهم برای ترد شدن خمیر پیتزا

نشانه های خراب شدن خمیر پیتزا

اگر خمیر پیتزا را به شکل آماده تهیه می کنید حتما تاریخ انقضای آن را بررسی کنید. وجود لکه های خاکستری رنگ و کپک یکی از نشانه های خرابی خمیر پیتزاست. اگر خمیر پیتزا خیلی خشک شده و بوی نامطبوعی می دهد باید از مصرف آن خودداری کنید.

نکات پخت شیرینی با خمیر پیتزا

اگر از مقدار خمیر پیتزای شما باقی مانده است با آن یک شیرینی خوشمزه و خانگی درست کنید. سطح کارتان را آرد پاشی کنید، خمیر پیتزا را به شکل مستطیلی بزرگ باز کنید. مقداری کره را آب کرده و با فرچه بر روی خمیر پیتزا بکشید تا تمام سطح آن کره ای شود.

سپس مقداری دارچین را با شکر یا شکر قهوه ای ترکیب نموده و بر روی خمیر بپاشید تا تمام بخش های آن را پوشش دهد. بعد از این مرحله خمیر را به آرامی رول کرده و در نهایت رول خمیری را با استفاده از چاقو برش دهید. رول های خمیری برش خورده را درون سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشش داده اید چیده و درون فر ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شوند.

علت جمع شدن خمیر پیتزا

خمیر پیتزای آماده به دلیل بی کیفیت بودن خیلی زود خشک و جمع می شود. جمع شدن خمیر پیتزا به دلیل وجود آب امری طبیعی ست. برای جلوگیری از جمع شدن خمیر پیتزا نکات کوچکی وجود دارد که در ادامه برای شما توضیح داده ایم. وجود آب یا روغن در زیر خمیر موجب جمع شدن آن می شود پس خمیر را در مکانی خشک پهن کنید. نکته دیگر آردپاشی میز کار است که از جمع شدن خمیر جلوگیری می کند.

حتماً بخوانید:

علت خشک شدن پیتزا

از دلایل خشک شدن پیتزا می توان به طولانی شدن زمان پخت، ورز دادن بیش از حد خمیر، استفاده از مقدار زیادی آرد، ضخامت کم خمیر اشاره کرد. برای جلوگیری از این مشکل یک ظرف آب درون فر قرار دهید تا سطح پیتزا خشک نشود.

غذا با خمیر پیتزا

شما می توانید با استفاده از خمیر پیتزا غذاهای دیگری هم درست کنید. اگر بخشی از خمیر پیتزا باقی مانده، آن را پهن کنید و به بخش های کوچک برش دهید. مقداری از مایه دلخواهتان ( گوشت یا سوسیس، فلفل دلمه ای، ذرت و … ) بر روی خمیر قرار دهید سپس آن را مثل پیراشکی جمع کرده و درون روغن داغ سرخ نمایید.

نشانه های خراب شدن خمیر پیتزا

علت ترد شدن خمیر پیتزا

اگر نان پیتزایتان ترد شده، احتمالا خمیر پیتزا را به مقدار کافی استراحت نداده اید و به همین خاطر پف نکرده و نازک شده است.

جایگزین خمیر مایه در خمیر پیتزا

خمیر مایه نقش بسیار مهمی در پخت پیتزا دارد اما اگر این ماده در دسترس شما نیست از بکینگ پودر و ماست استفاده نمایید اما دقت داشته باشید که تمام مواد لازم تغییر می کند. برای درست کردن این خمیر به تخم مرغ، آرد سفید، ماست چرب، بیکینگ پودر، نمک و روغن مایع نیاز دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا