دسته‌بندی نشده

مهاجرت به نیوزلند {راحت ترین راه + مدارک + هزینه ها}

شرایط مهاجرت به نیوزیلند برای ایرانیان

به گزارش دلگرم : نیوزیلند کشوری توسعه یافته در جنوب غربی اقیانوس آرام است.نزدیکترین ترین کشور از نظر مسافتی به این جزیره استرالیاست.پایتخت این کشور ولینگتون اما شهر پرجمعیت و مشهور آن اوکلند است که اکثر مهاجرین ایرانی نیز در همین شهر پراکنده اند.اما چه دلایلی نیوزلند را تبدبل به مقصد مناسبی برای مهاجرت میکند؟علاوه بر طبیعت خیره کننده و سطح زندگی بسیار باکیفیت , نیوزیلند ترکیبی متعادل از زندگی و کار را به شما پیشنهاد میدهد.

نرخ بیکاری %۴.۲ , جاب آفرهای قوی و مناسب برای خارجیان , درآمد بالا و ساعات کاری نسبتا کم , اقتصاد قوی به همراه شاخص امنیتی بالا با رتبه ۶ جهانی در رتبه بندی کشورهای امن جهان , مهاجر پذیری بالا , ثبات کاری و عدم نیاز به دانش زبان به شکل تخصصی موجب محبوبیت این کشور در میان متقاضیان مهاجرت شده است.

انواع راه های مهاجرت به نیوزلند

  1. کاری
  2. سرمایه گذاری
  3. تحصیلی

با سیستم مهاجرت کاری به نیوزیلند آشنا شوید

سیستم مهاجرتی کشور استرالیا چندین نوع متفاوت از ویزای کاری را به شما پیشنهاد میدهد و شما میتوانید مورد مناسب با شرایط خودرا انتخاب کرده و برای آن درخواست رد کنید , این مقاله بهترین راه های مهاجرت کاری به نیوزیلند را به شما معرفی میکند.

شرایط مهاجرت به نیوزلند

یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان

یک ویزای دائمی مناسب برای کسانی که میخواهند همراه با خوانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال) خود اقدام به مهاجرت به نیوزلند کنند , و اگر مهارت و یا تخصصی دارید که به هر نحوی موجب رشد اقتصادی کشور نیوزلند شود میتوانید برای این ویزا اقدام کنید. اگر پیشنهاد کار در مناطقی که نیوزیلند در آن کمبود نیرو دارد داشته باشید شانس بسیار بالایی در ویزا شدن خواهید داشت.ویزای اقامت دائم به شما امکان استفاده از کمکهای دولتی در صورت بیکار شدن و تحصیل رایگان فرزندانتان را میدهد. سیستم این ویزا به صورت امتیاز بندی است که در اصطلاح به ان Expression of Interest گفته میشود و طبق اخرین مصوبه ی اداره مهاجرت کشور نیوزیلند جهت پذیرش باید امتیاز ۱۶۰ را از این سیستم دریافت کنید.

شرایط مورد نیاز برای این نوع ویزا : نیاز به مدرک زبان نیست و داشتن ان نیز امتیاز محسوب نمیشود اما خود فرد متقاضی و همراه وی (در صورت وجود ) باید از دانش قابل قبولی در زبان انگلیسی برخوردار باشند. هم چنین تسلط افراد مورد اندازه گیری قرار میگیرد.

مدرک تحصیلی لیسانس به بالا

سابقه کاری در رابطه با کاری که در زمینه آن اقدام میکنید سابقه کار اعلام شده حتما باید به شکل تمام وقت و قابل ترجمه و تایید رسمی باشد و طی ان بیمه برای فرد رد شده باشد. ( به تبع هرچه سابقه بیشتری داشته باشید امتیاز بالاتری در سیستم امتیاز بندی میگیرید.)

شرایط سنی :

  • افراد ۲۰ الی ۲۹ سال ۳۰ امتیاز
  • افراد ۳۰ تا ۳۹ سال ۲۵ امتیاز
  • افراد بالای ۴۰ تا ۴۵ سال ۲۰ و بالاتر ۱۰ امتیاز کسب خواهند کرد.

توجه داشته باشید جهت اقدام برای این ویزا باید سن زیر ۵۵ سال داشته باشید پس طبیعتا افراد بالای ۵۰ سال امتیازی از این مرحله کسب نخواهند کرد.داشتن خویشاوند درجه ۱ در نیوزیلند لمتیاز به حساب می اید.

این ویزا چه امکاناتی به دارندگانش میدهد؟ خود فرد و در صورت داشتن همراه , هردو امکان تحصیل همزمان با کار را دارند.امکان درخواست شهروندی پس از مدتی وجود دارد.

ویزای کاری موقتی

این روش مانند مهاجرت کاری از طریق تخصص برای شما اقامت دائم را بهمراه نمی آورد اما در عوض شما دیگر در سیستم امتیاز بندی نیوزیلند نیز قرار نمیگیرید. به این صورت که پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در نیوزیلند دریافت میکنید این کارفرما ابتدا باید از شرایطی مطمئن شود و سپس اقدام به استخدام متقاضیان خارجی کند که معمولا کارفرمایان نیوزلند خود اینکار را انجام میدهند (زیرا هرساله نیروی خارجی زیادی توسط کارفرمایان نیوزیلند استخدام میشوند).با داشتن ویزای کار کشور نیوزلند می‌توانید تا ۳ سال یا حداکثر تا زمانی که شغل مورد نظر مورد نیاز و با کمبود نیرو مواجه باشد در این کشور مشغول به کار باشید و سپس برای اقامت خود اقدام کنید.هرساله نیوزیلند لیستی از مشاغلی که در آن نیازمند نیرو میباشد را ارائه میدهد, اگر شغلی که پیشنهادش را از کارفرما دریافت میکنید در این لیست وجود داشته باشد کارفرما مدارکی جهت توجیه درباره ی استخدام شهروندان نیوزلندی را ارائه کند.

یکی دیگر از ویزاهای کاری موقتی نیوزیلند ویزای تعطیلات کاری یا Working holiday visa میباشد:

مخصوص افراد در سنین ۱۸ الی ۳۵ سال می باشد و در مشاغلی که نیوزلند در آن کمبود منابع انسانی احساس میکند به صورت موقت و برای مدت ۱۲ ماه صادر میگردد.

ویزاهای کاری منجر به اقامت یا (work to Residence visas):

دو نوع اصلی از ویزاهای کاری منجر به اقامت وجود دارد که شما را قادر می سازد تا در نیوزیلند کار کنید و پس از آن با حداقل ۲۴ ماه کار کردن در آن شغل امکان درخواست برای اقامت را خواهید داشت.

چگونه ویزای کاری نیوزلند بگیریم؟

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای کاری نیوزلند

  • سپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • فرم درخواست ویزای کاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی
  • پیشنهاد کاری تمام وقت در یکی از مشاغل lTSSL
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای کاری
  • رزومه تحصیلی و ترجمه ی مدارک تحصیلی و ریز نمرات با تائید رسمی مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری
  • ارائه سوابق کاری مرتبط همراه با سوابق بیمه نامه
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

حتماً بخوانید:

هزینه های زندگی در نیوزلند

در سال ۲۰۲۰ به ازای هر نفر بطور متوسط ۱۷۹۲ دلار آمریکا می باشد ماهانه (درولینگتون ̨ پایتخت این کشور) متوسط درآمد ماهیانه در نیوزلند ۵,۶۰۰ دلار ئمتوسط حقوق ماهیانه در نیوزیلند ۴۰۴۲ دلار امریکا است که این متوسط قیمت در هر شغل متفاوت (بیشتر یا کمتر) میشود.

آسانترین روش مهاجرت به نیوزیلند

بهترین راه مهاجرت به نیوزیلند، مهاجرت کاری به نیوزیلند از طریق لانگ لیست ( لیستی که کمبود نیروی نیوزیلند در بخش های مختلف را اعلام میکند و اقدام به جذب نیروی کار خارجی میکند) این کشوراست. امتیاز استثنایی که این روش دارد، مدت زمان کوتاه اقدام و دسترسی راحت به آن است، چون برخلاف سیستم اکسپرس اینتری که شما سالانه فقط یکبار امکان شرکت در این برنامه را دارید، در نیوزیلند این برنامه هر دو هفته یکبار تکرار میشود!

شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به نیوزیلند از این طریق:

  • محدودیت سنی تا ۴۵ سال
  • به تحصیلات عالیه نیاز نخواهید داشت

مزایای اقدام از این روش

  1. مدت زمان اقدام کمتر از یکسال است
  2. سابقه ی سفری نیاز نخواهید داشت
  3. امکان همراهی خانواده
  4. اجازه ی کار برای همسر و تحصیل رایگان برای فرزندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا