دسته‌بندی نشده

علت چروک شدن برگ های کاکتوس نعل اسبی

چطور در خانه کاکتوس نعل اسبی پرورش دهیم؟

کاکتوس نعل اسبی به مکانی روشن با نور مستقیم نیاز دارد. پس بر خلاف تعدادی از گیاهان آپارتمانی، می‌تواند در معرض نور مستقیم خورشید باشد و به خوبی به رشدش ادامه دهد. پنجره‌های جنوبی یا پنجره‌های آفتاب گیر بهترین مکان برای قرار دادن این کاکتوس است.

کاکتوس نعل اسبی دارای ساقه های پشتی و تاجی است که با خارهای کوتاه پوشیده شده اند. برگ های این گیاه به شکل بیضی و یا دایره ای و به رنگ سبز مایل به آبی هستند. میوه این گیاه به شکل یک گلوله بزرگ قرمز یا زرد رنگ است که دارای خارهای کوتاهی است و می تواند به صورت خام یا پخته مصرف شود.

علاوه بر این، کاکتوس نعل اسبی دارای خواص غذایی متنوعی است و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله خواص این گیاه می توان به کاهش التهابات، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و بهبود عملکرد گوارشی اشاره کرد.

نحوه نگهداری کاکتوس سم اسبی

نحوه نگهداری کاکتوس سم اسبی

نور کاکتوس سم اسبی به نور فراوان و مستقیم نیاز دارد و می تواند سایه را تا حدی تحمل کند. اما آن را در دراز مدت در سایه قرار ندهید. دما در فصل های گرم سال گل کاکتوس نعل اسبی هوای گرم را دوست دارد (15 الی 25 درجه سانتی گراد) اما با کاهش رشد گیاه در فصل زمستان و خواب زمستانه کراسولا نعل اسبی، بهتر است در محیط خنک قرار گیرد.

در واقع در فصل زمستان دمای 12 درجه سانتی گراد و یا بیشتر برای نگهداری کراسولا سم اسبی مناسب است. حداقل دمایی که کراسولا نعل اسبی می تواند تحمل کند 7 درجه سانتی گراد است. رطوبت رطوبت معمول خانه برای کاکتوس سم اسبی مناسب است. با این حال کاکتوس سم اسبی رطوبت بیشتر یا غبارپاشی هم تحمل می کند. تا زمانی که خاک کاکتوس سم اسبی آب اضافی را پس دهد و در خود نگه ندارد، بیشتر مشکلات و بیماری های کراسولا سم اسبی حل می شود.

به میزان فراوان و کافی به کاکتوس سم اسبی آب بدهید و سپس تا زمانی که خاک کاملا خشک نشده از آبیاری مجدد آن بپرهیزید. در فصل بهار و تابستان به شکل مرتب به کاکتوس سم اسبی آب دهید. در فصل پاییز آبیاری را کم کنید و با کاهش شدید دما در فصل زمستان آبیاری را بسیار محدود کنید. با سرمای هوا سرعت رشد کراسولا سم اسبی کم شده و در نتیجه به آب و مواد مغذی کمتری نیاز دارد.

کود حاوی نیتروژن بالا برای کاکتوس سم اسبی مناسب است. به همین جهت بهتر است از کودی با ترکیب 10-20-10 برای تغذیه کاکتوس سم اسبی استفاده کنید. سایر موارد توصیه شده بهتر است در فصل های گرم سال (بهار و تابستان) به تعویض گلدان کراسولا سم اسبی بپردازید.
با رشد کاکتوس سم اسبی هر موقع احساس کردید که گلدان برای کاکتوس شما کوچک شده و اجازه رشد بیشتر را به کاکتوس سم اسبی نمی دهد، فورا گلدان را عوض کنید.

بیماری و مشکلات رایج کاکتوس سم اسبی

بیماری و مشکلات رایج کاکتوس سم اسبی

علت زرد شدن کاکتوس سم اسبی چیست؟

کمبود مواد مغذی می تواند منجر به زرد شدن کاکتوس سم اسبی شود که با کوددهی قابل درمان است. علاوه بر آن آبیاری بیش از حد نیز به زرد شدن کاکتوس سم اسبی ختم می شود. سعی کنید با آبیاری به اندازه، کاشت کاکتوس سم اسبی در خاک سبک و گلدان با سوراخ باز، از تجمع آب درون خاک کاکتوس سم اسبی جلوگیری کنید.

حتماً بخوانید:

علت چروک شدن کاکتوس نعل اسبی چیست؟

تمامی موارد زیر می توانند علت چروک شدن کاکتوس نعل اسبی باشند:

  1. دمای بالای محیط نگهداری کاکتوس سم اسبی می تواند دلیل چروک شدن کاکتوس نعل اسبی باشد.
  2. آلوده شدن به شپشک آرد آلود که با تغذیه از شیره گیاه در دراز مدت به چروک شدن کاکتوس نعل اسبی منجر می شود.
  3. آبیاری ناکافی نیز علت چروک شدن کاکتوس نعل اسبی است.

علت خشک شدن کاکتوس سم اسبی چیست؟

آبیاری ناکافی به مرور زمان منجر به خشک شدن کاکتوس سم اسبی می شود. کاکتوس سم اسبی نوعی ساکولنت است که آب را در برگ هایش ذخیره و در مواقع لزوم استفاده می کند. در نتیجه به آب کمتری نیاز دارد اما به این معنا نیست که کاکتوس سم اسبی اصلا به آب نیاز ندارد! اگر از این موضوع غفلت کنید کاکتوس سم اسبی شما همانند سایر انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها در اثر بی آبی خشک می شود.

منبع : ویرگول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا